Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Adjátok vissza a vagonomat!

2012.04.13. 11:30 szkr

A húsvéti szar időt kihasználva a blog szerkesztősége úgy döntött, hogy levágja magát a Balatonhoz, mert ott legalább a kertben lehet szenvedni a felhők miatt, nem pedig egy lakásban, mint amúgy tennénk. Meg amúgy is, néha kell egy kis szünet, nem lehet állandóan a neten itt lógni, ráadásul az ünnepre való tekintettel zárva is voltunk. Szóval szabadság. A baj annyi volt csupán, hogy dohányzom.

Van ugye ez az új cigitörvény, sok helyütt volt már róla szó, a lényege annyi, hogy április 1-től sehol nem lehet dohányozni: kocsmában (a Főnix kivételével), peronon, vonaton, aluljáróban, kórházban, munkahelyen, iskolában, étteremben, sehol. Ezzel nincs is baj, visszaszorítani a bagózást egy olyan cél, amivel még én is egyetértek. Csakhogy van valami, amit nem értek és van valami, amit a törvényhozók nem értenek. Kezdjük az előbbivel, aztán majd valahol összekapcsolódik a kettő.

FT5O000Z.jpgAmióta elkezdődött a dohányosok elleni keresztes háború, egyre kevesebb jogunk volt rágyújtani, amit egyrészt megszoktunk (minket mindig, minden körülmények között, mindenki ugyanannyira utál), másrészt megértettük (erkölcsileg ugyanis jóval azok felett vagyunk, akik gyűlölnek minket), harmadrészt meg jó dolog, ha az ember jogosan panaszkodhat. Egy idő után aztán a vonatokon is egy darab kocsi maradt, ahol lehetett cigizni, ráadásul ez mindig az utolsó vagon volt, aminek azért van némi szimbolikája. Aztán most ezt is elvették. Nem értem, hogy miért probléma, ha valaki egy olyan helyen dohányzik, ahol senkit nem zavar, mert rajta kívül mindenki más is rágyújt, hiszen azért van az a kibaszott kocsi. Akit zavar a füst nem kell beülnie oda, viszont aki rágyújtana, annak is van egy kocsi, ahol megteheti. Egy tök jó, működő rendszer, ahol nincs senki, aki egyenlőbb lenne a másiknál. Ezt el kellett venni, mert, nem is tudom, túl sokan dohányoznak vagy mi. És itt jön a képbe, amit a tisztelt Honatyák nem értenek.

Magyarország akár tetszik, akár nem, Kelet-Európában van. Tőlünk nyugatabbra alapvetően szerencsésebb, keletebbre pedig szarabb helyzetben élnek. Amit meg kéne érteni, hogy természetes, hogy azon a területen, aminek kvázi kapuja/kerítése/határa (megfelelő aláhúzandó) vagyunk, sokan piálnak és bagóznak. Lehet ez ellen harcolni, de némi belátásra talán csak szükség lenne. Baszki, nem azért dohányzik itt mindenki, mert alapvetően szarok vagyunk, hanem azért, mert ez Kelet-Európa, nem pedig az Egyesült Államok. Itt mindenki dohányzik, mert szar nekik évszázadok óta. Ha ezt felfogtuk, akkor neki lehet állni ezt a hozzáállást korrigálni. De nem úgy, hogy ész nélkül kicsináljuk azokat, akik rá mernek gyújtani, hanem, és most tessenek figyelni, megértéssel.

smoking-1280x800_1.jpgDohányzom, mert szeretem csinálni. Jó párszor abbahagytam már fogadásból, mondhatjuk, hogy le tudnám tenni, ha akarom. Na itt van a csavar: nem akarom. Szeretem csinálni. Szeretem, hogy beszélgetés közben egy-egy slukk erejéig rendezhetem a gondolataim. Szeretem, ahogy parázslik. Megnyugtat a füst. Finom az íze. És most kapaszkodjatok meg, szerintem, ha nem túl tömény, a szaga is jó.

Nem akarok füstfalban üldögélni. Nem akarok másokat zavarni. De azt a kikúrt vonatkocsit ott leghátul, hát baszki, azt igazán visszaadhatnátok.


171 komment

Címkék: dohányzás vonat együttélés

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr194408269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

purutja 2012.04.13. 19:43:16

az összes tiltás közül engem is a vonatos dolog zavar legjobban. debrecen-pest IC, kérem vissza a 20-as kocsit (az volt a dohányzó mindig) ott soha senki nem nézett csúnyán, mert mindenki bagózott. leszámítva azokat, akik-mivel mindig a nemdohányzó helyre fogy el a helyjegy hamarabb- megvették a jegyet a dohányzóba. és szóltak h ne már! ember hát te magad vettél dohányzóba jegyet, tudjál rá. előre tudtad h ez lesz.

is 2012.04.13. 19:49:08

hányan voltak abban a kocsiban? mert én csak azt láttam régebben, hogy utaznak hárman, csak egy nem cigizik, kettő igen, de akkor ők már a nem dohányzó kocsiba ülnek mind a hárman, aztán járnak ki a nemdohányzó kocsi végébe az ajtóhoz, rosszabb esetben csak a fülke elé, a folyosóra, cigizni, véletlenül sem a hátsó kocsiba.

egyébként én a dohányzó helyiségekkel egyetértek. kb. egy második WC lenne, ha szarni akarsz is elmész a WC-re, nem követeled, hogy szarhass az asztal mellet ülve és társalogva. a cigi nem társalgás, nem asztal közelébe való. minden kisgyerek szeret bepisilni és beszarni is, utálják a bilit is, aztán mégis megtanulják. hát aki szereti a cigit, az ezen dohányWC-n hadd csinálja.

"De nem úgy, hogy ész nélkül kicsináljuk azokat, akik rá mernek gyújtani, hanem, és most tessenek figyelni, megértéssel."

Nagyon figyelek. nagyon megértelek. akkor most abbahagyod? Vagy konkrétan mire utalsz itt, a napi gyakorlatba átültetve?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.13. 19:52:04

aki egy magyarorszagi vonatutat nem bir ki cigi nelkul az zero ember, namost ha zero, akkor mennyen ki a vonat budijaba es szivja ott
@purutja: debrecen- bp az egyik leghosszabb nem birsz ki 3 orat cigi nelkul?

magyar ember teli szájjal 2012.04.13. 20:01:46

Anyátok picsája. Hogy ilyen keleteurópaiassan véleményezzelek.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2012.04.13. 20:01:56

Teljesen egyetértek a posztolóval.

Annyit még hozzátennék, hogy nyugaton, ahol egy Budapest-Székesfehérvárnyi távot nem másfél óra alatt tesz meg a szájonkúrt vonat, mint minálunk, ott valamivel reálisabb elvárás, hogy bírd ki cigi nélkül.

önző dohányosok 2012.04.13. 20:08:45

Amikor volt a bagósoknak bagóskocsi, akkor a bagós megvette a jegyet a nemdohányzóba (nehogymár füstöt kelljen szívnia) és jó esetben átment a bagóskocsiba bagózni, rossz esetben meg csak a nemdohányzó folyosójára. Most, hogy végre megvédik (csak megvédeNÉK!) a nemdohányzókat, a munkahelyeken továbbra is bagóznak a budiban, úgyhogy a nemdohányzók lassan már inkább beszarnak, mert kifordul a belük is amikor bemennek a budiba. Direkt nem mosdót írok, mert amióta a bagósok odatelepedtek, azóta az már csak budi szintű. Természetesen a buszmegállóban is bagóznak továbbra is és ha esik az eső, akkor odabűzölnek mindenki arcába, akik a beállóban várnak. Ezek miatt a tapintatlan, önző bagósok miatt hoznak egyre szigorúbb törvényeket. Kedves bagósok! Ennek a csürhe résznek köszönjétek a törvényeket és ne az égészségüket óvni akaróknak. És most arról még nem is írtam, hogy amikor sétáltatja a kutyáját/kölkét a bagós, akkor természetesen pont az ő arcukba lógatja a bűzét; véletlen sem tenné át a másik kezébe.

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.04.13. 20:09:41

Ez az eszetlen tiltás valóban teljesen értelmetlen.

ex-dr. vuk 2012.04.13. 20:11:05

aha tehat legyenek olyanok, akik valaszthatnak, hogy beulnek a fustbe vagy allnak.
a dohanyosok sem szeretnek fustben ulni, epp ahogy irtad. szoval elveszik a helyet a nemdohanyzoktol, de azert atjarnak a fustkocsiba. Eleg pazarlonak erzek erre egy teljes kocsit...
Magyarorszagon milyen hosszu a leghosszabb vonatut? 3 ora? Ennyit nem lehet kibirni cigi nelkul? kezeltesd...

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.04.13. 20:11:50

@Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára:

Nem tetszik, hogy cigiszag van a budiban? Köszönd meg azoknak a faszkalapoknak, akik azt a fos törvényt hozták, hogy még kijelölt cigizőszoba SEM lehet a munkahelyeken. Nem kéne eszetlenül tiltani, az meg sem fordult a kis buksidban, hm?

Lófasz Hadnagy - A Magyar Köztársaság Állampolgára 2012.04.13. 20:12:43

Hopsz, nyilván nem magamra akartam reagálni, hanem a felettem íróra.

bazd meg 2012.04.13. 20:17:50

Valahogy megertem azokat, koztuk magamat aki ciganyorszagnak hivjak MO-t. Eloszor is olyan idiota torvenyeket hoznak otthon hogy az ember haja egnek all. A masik hogy a magyar ember nem szereti betartani a torvenyeket, egyszeruen nem, mint a ciganyok, azert sem. Ti magatok miatt olyan az orszag amilyen.

Guszti2004 2012.04.13. 20:18:33

Ez egy szenvedélybetegség, mint mondjuk ha valaki heroinista. Azért gondolod, hogy szereted, mert rá vagy szokva. Dohányoztam, leszoktam, és eszembe se jut. Érdemes pl átgondolni azt, hogy hány nemdohányos szerint jó illatú a cigaretta füst. Itt a sima cigire gondolok.
Nekem az a véleményem, hogy lakásában, sajàt birtokán belül mindenki azt csinál magával amit akar, de egy vasúti kocsit nem adnék. Jó hosszú szerelvény kéne, ha minden kapna egy kocsit amit nem lehet csinálni általában a vonaton.
Pl: -Itt lehet szívni?
-Nem nem, itt csak szopni lehet.
Stb.

becsoccsent 2012.04.13. 20:26:09

@hagyma: na, megjott a kemeny a'merikas...

duplaP 2012.04.13. 20:32:12

Egyébként meg azért se lehet, mert a vonat munkahelynek is számít, így ott nem lehet.
Dohányzom, de simán ki lehet bírni pár órát, meg az ember utazik valahova.

Mondjuk ez a szabályozás egyik legviccesebb része. Ha a lakásod székhelynek vagy telephelynek be van jelentve, és van bejelentett alkalmazott, akkor már bizony az ember a lakásban sem gyújthat rá a törvény szerint.

vérnéni 2012.04.13. 20:54:33

"erkölcsileg ugyanis jóval azok felett vagyunk, akik gyűlölnek minket" hát a sok antidohányos most sem cáfolt rá erre. egyébként pontosan ugyan úgy érzek mint a posztoló, még a kocsmai tiltás sem zavar, de az egy vagon....hát basszák meg.

csodalámpa 2012.04.13. 21:04:06

@önző dohányosok: hát, lehet, hogy nem ugyanabban a városban élünk - pedig én nem dohányzom, és pl a megállók füstmentesítését üdvözöltem - én elvétve látok valakit rágyújtani a megállókban, pedig napi szinten bkv-zom. A munkahelyemen korábban volt dohányzó szoba, alkalmasint felmentem a bagósokkal, csevegni, de majd kifordult a gyomrom, olyan büdös volt, és utána még órákig éreztem a ruhámon és a hajamon a bűzt. Jelenleg az irodaház mellé járnak le, ők dohányozni, én levegőzni. Egyébként meg evvel az erővel azon is lehetne ríni, hogy a repülőn sincs dohányzó szakasz. Mellesleg egy hosszabb vonatútnál jellemzően megáll legalább 4-5 percre valami nagyobb állomáson a vonat, le lehet pattanni egy cigire, esetleg jattold le a kallert :) Brrrrr....felrémlett milyen undorító büdösek voltak ezek a dohányzós kocsik (még ma is felismerni, melyik volt korábban az, olyankor mindig átmegyek egy másikba).

Démonmac1 2012.04.13. 21:09:11

Hogy jössz ahhoz, hogy mindenáron károsítsd az egészségemet?
Ha az utcán dohányzol, jó eséllyel ugyanúgy beszívom a füstöt.
(a sok leszokni képtelen boldogtalan, most mind az utcán tolja)

Démonmac1 2012.04.13. 21:10:19

És azért nyugaton a pénztárcádra lépnek ha elhagyod a csikket, vagy te nem hagyod el ?
Az összes többi meg simán eldobálja.

]Gabó[ · http://nekemnincs.blog.hu 2012.04.13. 21:17:01

Nem jár vissza a vagon, mert oda be kell mennie a jegyellenőrnek, aki épp dolgozik, azt pedig nem lehet elvárni tőle.
A nikotinéhség nélkül szebb lenne a világ, értem én, nem egyszerű vele élni. Ha nem lenne, akkor bárki, bármilyen hosszú utat kibírna nélküle. De így adódik a kérdés, hogy miért ül valaki vonatra, ha tudja, hogy nem bírja ki? Menjen máshogy!

Amúgy felőlem lehetne hosszabb utakon, hosszabb vonatokon (ahol már megérné) a menetirány szerinti utolsó kocsi dohányzó, ha lenne kikerülhetetlen, ellenőr nélküli menetjegyrendszer. Esetleg indokolt mértékben drágább jeggyel, hogy kompenzálja a kihasználatlanságot. Ja és nem lehetne átmenni a dohányzóból a nemdohányzóba és vissza.
Ezt támogatom, hol kell aláírni?

Pontos 2012.04.13. 21:34:43

@önző dohányosok: Hát igen. Ilyenek az önzetlen nem dohányosok. Megértés zéró, hisztéria a csúcson. Gratulálok!

Ez vagyok 2012.04.13. 21:38:37

Ja, rongyrázás a nyomorban. Többet mutatunk, mint amik vagyunk, tiszta sznobság. Óriási kultúráltság villogtatása. Biztos, hogy ez a legfontosabb? Miközben nő az öngyilkosok száma. Nem a dohányzás miatt. Többszáz fontosabb törvény kéne az élhetőbbség miatt. Ez is egy figyelemelterelés a fontosabb problémákról.

butajószág 2012.04.13. 22:05:38

Azért némelyek figyelmébe ajánlanám:
Amennyiben az ország teljes dohányzó népessége rajtaütésszerűen abbahagyja a bagózást, abban az esetben a magyar államháztartás egyenlege meredek negatív gravitációs kútba zuhan. Ugyanis elmaradnának a jövedéki adó és ÁFA bevételek.
És akkor jön (nem a Tenkes kapitánya) az unortodoxia. Vagy mi.

nósumifan 2012.04.13. 22:07:05

orbánviktor nem dohányzik.
Van-e még kérdés?

Nge Swazili Mbeko 2012.04.13. 22:09:38

@nósumifan: Enélkül is szimplán bolond, sokkal veszélyesebb, mint ha az egész retkes ország szivarozna, erről ez a véleményem.@Ez vagyok: Totál egyetértek.

Morrózió 2012.04.13. 22:12:03

Én - már megbocsássatok a kifejezésért - folyton fingok. Bárhol, sokat. Jól esik beszívni és lecsekkelni, hogy a bélflóra rendben van-e. Különösen, amikor olyan vajsavas bukéja van.
Amúgy hiszem és vallom, erkölcsileg jóval azok felett állok, akik engem utálnak ezért.

nósumifan 2012.04.13. 22:18:52

@Nge Swazili Mbeko: még ha szimplán lenne bolond...
Lassan mindenki szív...
Ha bagózik, ha nem!
Ezer ökörséggel és genyósággal hajszolják bele PUSZTA NYERESÉG- ÉS HATALOMVÁGYBÓL az embereket a stresszbe, a bizonytalanságba.
Se munka, se segély, se semmi...
Ezzel a nemdohányzó mizériával meg verik a mellüket.
Pedig minden nagykorú el tudja dönteni, hova ül a vonaton, hova ül a kocsmában.
Az meg egy süket púder, hogy "még az utcán is kénytelenek szívni a füstöt..."
Álszent f@szok.

2012.04.13. 22:20:08

ket dolog.
Dohanyzo kocsi vonaton. Max respect.
Leultunk a hatso kocsiba, sor megroppant, cigi elo. Mire velencere ertunk, mar dnaoltunk. regi szep idok.....
De komolyra. Bp-Pecs 3:40 az elvira szerint. az IC. :) azert az cigi nelkul komoly. ( bar a 2. ora utan mar mindegy gyakorlatilag).
A toleranciat (budos bagos) azert tenyleg elvarnam. no nem azert, mert mint dohanyos fasza gyerek vagyok, hanem mert en is ember vagyok.
Karos? HOgy a retekbe ne lenne az? De akkor tiltsak be konyorgom!!! Tiltsak be es aki dohanyzik az otthonan kivul, azt zarjak el egy honapra, cigi nelkul).
Legyen kemenyebb, mint a heroin.
Aztan rakjuk melle az alkoholt. Majd a KV-t, es mindenki menjen norbi apdetre!!!
Kedves nemdohanyzok. spec en figyelek ratok. Igyekszem, rohadtul. De legalabbe gy cigire ra szeretnek gyujtani ha pecsre ic-zek.

nósumifan 2012.04.13. 22:22:10

@Morrózió: fingom sincs, igazad van-e...?
:-)))

John Doe3 2012.04.13. 22:23:28

Purutja: na és szerinted mitől van az, hogy -- amint Te magad nagyon helyesen mutattál rá: "-mivel mindig a nemdohányzó helyre fogy el a helyjegy hamarabb- " ?? Számtalanszor előfordult, hogy választhattam: vagy megfulladok a füstben, vagy nem utazom. Amióta nemdohányzóak a vonatok, azóta legalább ez nincs. Hely pedig érdekes módon mindig van (csak a peron büdös a magukat türtőztetni nem tudó baósoktól).

WoodrowWilson 2012.04.13. 22:25:38

@butajószág: Elköltenék másra, és lenne belőle bevétel. Összgazdasági szempontból még jobb is lehetne a helyzet, főleg ha a hosszú távú költségeket is belevesszük.

nósumifan 2012.04.13. 22:26:16

@John Doe3: egyik végletből a másikba...
Lehet, hogy anno alulméretezték a nemdohányzó helyek számát?
És akkor a megoldás ugye az, hogy minden bagós kapja be...
Bölcs hozzáállás!

Baluci 2012.04.13. 22:27:45

Nálunk az irodában már hosszú évek óta kint van a dohányzás, amit természetes és bagósként én is annak tartottam. Erre most az új törvényre hivatkozva valami ökör elvitte a csikktartókat a kapuból! Most mindenki kénytelen szanaszét szórni!... Ezt érték el ezek az idióták!!! Röhej... Arra gondoltak most mindenki leszokik egyszerre? Isten barmai...

vkaresz6 2012.04.13. 22:31:25

Dohányzom betartom az új bagótörvényt és az igazság az hogy bár folyamatosan háborgok miatta egyre inkább kezdek vele egyetérteni. Az az igazság hogy kevesebbet cigizek, buli után egy ezressel előrébb vagyok és nem szétrongyolt tüdővel vagyok másnapos. Az egyetem területén nem lehet ugyan cigizni de rohadt jól esik az első szál miután kijövök onnan. Azokat már réges rég nem értem meg akik egy budapest debrecen vonatutat nem bírnak ki rágyujtás nélkül. Én a szeged-debrecen távot szoktam megtenni rendszeresen azt kicsit sérelmezem hogy a peronon valahol fél km-re a tömegtől ne szívhassak el egy cigit de majd valahogy megszokom.

btanarur 2012.04.13. 22:32:37

Aki _annyira_ dohányoskocsit akar magának, az most jutányosan vehet egyet a MÁV-tól. És utána lehetősége lesz arra, hogy hozzákapcsoltassa a (pl. debreceni IC) vonathoz. Ja, hogy ez kva sokba kerülne? Valamit, valamiért.

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 22:37:14

ahol tehetem a pofatokba tolom a fustot, hogy belegebedtek :)
ha a cigim adoja az jo nektek, akkor szivjatok a fustot nyivakolo banda! :)

Eddig tolerands voltam, innen kezdve haboru van cigi fronton. Ti kezdtetek. Vessetek magatokra!
Minden bagos tarsamnak ajanlom, ha nincs kozelben aki buntet, a pofajukba fujjatok!

nósumifan 2012.04.13. 22:37:50

@btanarur: huvazze...
Mindig lenyűgöz egy éles elme...

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 22:38:50

@btanarur: vegyel magadnak gazmaszkot, vagy dogolj meg! :)

Blogger Géza 2012.04.13. 22:42:55

A nemdohányzó kalauznak is folyamatosan szívnia kéne a füstöt, ha lehetne a zárt dohányzókocsiban dohányozni, amíg ott dolgozik. Meg aki átsétál a kocsin keresztül valamiért.

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 22:50:15

@WoodrowWilson: egy nagy lofaszt.
az orszag harmada dohanyzik. Atlag napi egy dobozt legurit. az napi 300Ft bevetel a kasszacskaba.
az baratocskam 300*3.300.000, vagyis durvan egy milliardot belefustolunk a kozosbe naponta. Egy ev alatt az 365 milliard ropogos forint!
Azzal meg ne gyere, hogy mennyibe kerul egy tudorakos gyogykezelese, mert ugy hallottam mindannyian feldobjuk a talpunk, akar bagozunk, akar nem, es altalaban ezt nem makkegeszsegesen szoktuk tenni, ergo ha nem a tudorakot, akkor a majrakot, koll a vegen kezelgetni.
Arrol nem is beszelve, hogy minden 50 ev utan rapidan kimulo polgartarsunk egy halom penzt takarit meg a nyugdijkasszanak azaltal, hogy kipurcan. Tiszta haszon.

Szoval a hulyesegeiteket tartsatok meg magatoknak, a penzem meg koltstek gazalarcra, meg beepitett gegefustszurore.

ZBR 2012.04.13. 22:51:04

@purutja:
"megvették a jegyet a dohányzóba"
Miért vették meg?
Mert elfogyott.
Miért fogyott el?
Mert sokan utaznának.

Ilyen körülmények között nem lehet a dohányosoknak külön kocsikat fenntartani, főleg Intercityn (ahol többen utaznának, mert mégiscsak nyújt valamit, de cserébe, ilyen kocsiból, mivel drágább, kevés is van) nem.

Mindamellett: ez a törvény arról is szól, hogy azokat védjük, akik valami miatt mégis kénytelenek az ilyen "senkit sem zavar" helyeken létezni. Például a nemdohányzó jegyvizsgálókat. De ugyanitt említhetném az előbb általad írtakat, akik KÉNYSZERŰSÉGBŐL vettek oda jegyet...

@Gery Greyhound / Jön az el-számolás 2012! Infó itt:
Te kis szájonkúrt fideszes onlájn médiaszakember, arra nem gondoltál, hogy ATTÓL MÉG, hogy gyorsabban megy a vonat, tarthat tovább az út külföldön, mert lehet nagyobb a távolság?!

@Ez vagyok:
Micsoda rongyrázás, hogy nem adnak egy külön kocsit a dohányzóknak. Hogy gazdaságosan próbálják megoldani. Mert ugye, ha egy dohányzókocsi elromlik, akkor ugye kell keríteni helyette másik dohányzó kocsit. Csak a tolatásnak, annak, hogy pont egy dohányzókocsit kell a kiesett kocsi pótlására előkeríteni, van akkora energiaigénye, amitől gazdaságtalan az egész...

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 22:51:10

@Blogger Géza: "Meg aki átsétál a kocsin keresztül valamiért. "

az utolson... hat persze, te zseni! :) :) :)

önző dohányosok 2012.04.13. 22:51:43

@Pontos: Ha a bagósok nem bűzölnének a nemdohányzók orra alá, akkor SEMMILYEN törvény nem korlátozná őket. Nem fingok a másik orra alá az utcán; a családtagjaim, a kollégáim, a rokonaink, a barátaink orra alá sem. Pedig milyen egyszerű és kényelmes lenne úgy cselekedni, mint egy bagós: ő gondolkodás nélkül odabűzöl, ahol éppen eszébe jut. És nem veszem el a pénzt a családomtól, hogy ilyen ostoba szokásnak élhessek. Nem puszilom meg a gyerekemet a halálbűzös bagószámmal, nem megyek be a lakásba bagófüsttől bűzlő ruhában. Ha én toleráns vagyok az ilyenekkel, akkor a családjával szemben vagyok kegyetlen... Te mennyire tolerálnád, ha egy kollégád rendszeresen odaszarna melléd, mondván, hogy neki ez a szenvedélye? Pedig az még nem is mérgező és közel sem olyan büdös. Szarszagot 2-3 perc alatt megszokja az orr, a bagószagot egy nem dohányzó órákon át érzi ha egy szobában gyújtottak rá.

Blogger Géza 2012.04.13. 22:54:48

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: Te észkombájn, még nem láttál olyat, hogy valaki pont az utolsó kocsira kapaszkodik fel, mert úgy éri el a vonatot, vagy ott száll fel a hatóság, határőr, vagy büfékocsit tolnak, vagy...

2012.04.13. 23:00:19

Mellekesen. A nemdohanyosok eletenek, es egeszsegenek a vedelme fontos. Ezt szinte minden dohanyos elfogadja. (leszamitva a parasztokat).
DE! Azert ne legyunk mar ennyire diszkriminalva. Lakasban en sem dohanyzok. Megalloban sem. munkahelyen is csak a kulteri dohanyzoban. De amikor szakado esoben, vagy a -20ban ki vagyok zavarva az utcara, az azert kellemetlen. Lehet, hogy csak egy masodrendu allampo'gar vagyok, de azert tiszelt nemdohanyosok. Kicsit azert ti is figyelhetnetek rank. Csak a jozan esz erejeig.

bes3 2012.04.13. 23:01:22

Az ántivilágban amikor tömve volt a vonat (nem dohányzó része), az ember álldogált fél lábon a vonat végiben, a budi és az ajtó között a kis csomagjával, és oda jött ki a büdösbagós aki a nemdohányzóban foglalta az ülôhelyet, fél óránként szívni a cigijét. Mármint személyenként félóránként, ezek a függôk többen voltak, 5 percenként gyújtott az orrunk alá valakil. (a bagósrészlegekben, ami a vonat FELÈT tette ki akkoriban, lett volna ülôhelye az idiótának de majd hülye lesz a társai között ülni.)

Na ezt kapja most vissza a díszes társaság.
Nem tudok kännyeket hullatni.....

Pszt! 2012.04.13. 23:06:25

Nem veszitek észre, hogy ez is csak a cigány újabb trükkje, hogy összeugrasson bennünket?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.13. 23:13:04

@becsoccsent: el se ment!
es nem amerikas
amerikai!
hehe@nósumifan: es emiatt szerte a vilagon meg komolyabb tiltasok vannak
nagy ember ez a Viktor, en mondom

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:15:38

@Blogger Géza: az akkor jobban jar, ha a kerekek ala esik, mert tudorakosra fujom a pofajaba a fustot! :)

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:17:44

@bes3: majd fogsz ke konnyeket hullajtani, csak talalkozz velem ossze. Ha nincs a kozelben aki szankcionalja, addig fujom rad a fustot, hogy elsargulsz, mint antiloptetem az osszi szarazsagban :)

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:21:25

@ZBR: szarom le, mennyibe kerul. nem nekem koll a kulon kocsi, jo nekem otrt szivni, ahol a sok rinyagep antinikotinista balfasz orrocskajat bassza.

ZBR 2012.04.13. 23:21:52

@DR. DR. DR. rasztaparaszt:
"ahol tehetem a pofatokba tolom a fustot, hogy belegebedtek :)
ha a cigim adoja az jo nektek, akkor szivjatok a fustot nyivakolo banda! :)"

Ott a gond az elmélettel, hogy KURVÁRA NEM ÉRDEKEL, ha nem folyik be az adó a cigid után. Nem, hogy "jó nekem", de leszarom, ha veszel és azt is, ha nem veszel.

Ami engem érdekel, hogy ne toljad a pofámba a füstöt. A törvények és közterület-felügyelők, ÁNTSZ-esek, satöbbi az én oldalamon vannak. Nem mellékesen, ha te úgy gondolod, hogy szabályszegéssel tanítasz móresre, akkor közlöm, hogy ketten játszhatjuk ezt a játékot. Veszek egy gázsprét és - ha nem büntetnek - a pofád fújom, tüdőzzed azt is le, úgyis mindegy már, nem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.13. 23:22:09

@Mi a Mano: lakasban dohanyozhatsz
otthon
munkahelyen meg itt is csak kint
ez van
aki cigizik, szenvedjen meg erte
nem majd szolunk, ohh gyujtsal ra idebenn mert hideg van
lofaszt

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:22:27

EDDIG sosem gyujtopttam ra nemdophanyzok kozott.
Ez volt eddig.
Innen kezdve cumtruczzz csesztetlek benneteket, ahol csak lehet.

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:23:47

@hagyma: majd szenbedsz te, mert egyre tobben vagyunk ugy dohanyosok, hogy ha mar husz bort lehuznak rolunk, akkor ha meg baszogattok is minket, hat nem leszunk ratok tekintettel

ZBR 2012.04.13. 23:24:39

@DR. DR. DR. rasztaparaszt:
Vagy akár gyalogolhatsz TE IS a sínek mellett (felőlem közötte is, csak ne kéne helyszínelni). Mert ugye te írtad faszfej, hogy az országnak, csak egy harmada (a bunkóbbik) dohányzik...

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:25:36

@ZBR: arra kivancsi lennek erospista, mire jutnal a gazspredel :) :) :)
Szaladnal a ginekologiara, oszt magyarazhatnad, hogy pont ugy csusztal meg, hogy zsupsz.... :) :) :)

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:26:33

@ZBR: jaja, a bunkobbik. es kikezdtetek oket... vess hat magadra pajti :)

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:28:22

kulonben is. 20 eve hallgatom ezt a rinyalast, es a tokom teli veletek
az se erdekel, ha a karodon feloraja szuletett kisdeddel acsimbozol a kozelembe, radfustolok, mint egy kemeny. oszt szaladhatsz a sohivatalba

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:29:32

POLGARI ENGEDETLENSEG! ez ennek a neve.
Nincs tobbet pardon. kard ki kard! akarom mondani szivar!

Rwindx 2012.04.13. 23:29:44

@is: még soha nem értettem veled egyet. Most igen.

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: kedves raszta, paraszt. Nekem a családban ketten haltak meg tüdőrákban, úgyhogy tudom, ha elér majd te is úgy fogsz kapálózni az egészség után mint akiket láttam egészen közelről. A többi gondolatom nem írom le, felesleges.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.13. 23:32:49

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: egyre inkabb tobb a nemdohanyos / mondjuk alapbol is tobb volt/ mint a dohanyos, ugyhogy semmy eselyed, ha kitor a dohanyos-nemdohanyos vilagpolgarhaboru

DR. DR. DR. rasztaparaszt 2012.04.13. 23:33:03

reszvetem az elhunytaknak.
na nem idegellek benneteket, 3 hete letettem a bagot :)
csak jolesett huzni a rinyasok cukrat :)

is 2012.04.13. 23:33:47

@butajószág: viszont lecsökkenne a táppénzes napok száma (cigisek gyenge immunrendszerűek lesznek a cigitől), és tüdőrákosból is kevesebbet kellene kezelni, szintén fejenként súlyos milliókért. tehát az az egyenleg korántsem biztos, hogy negatív lenne. az adót meg beszednék máson, de az csak a cigi árának egy része. a másik része megmaradna a cigisnél, és mehetne belőle nyaralni (fél doboz cigi naponta = évente egy hetes nyaralás), vagy rendesen élni (jobb kaja, mozi, bútorok stb.).

is 2012.04.13. 23:34:59

@hagyma: képzeld, Magyarországon sajnos _nő_ a cigisek aránya. ennyire birka a magyar, a (civilizált) világban mindenütt csökken, nálunk nő.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.13. 23:39:52

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: 3 het meg csak szunet
sok sikert
en 12 eve tettem le, elotte szivtam tizig, ma sem tudom minek

@is: meg kell mondjam, hogy elegge erdekes modon nalunk a dohanyzok 80 szazalekea mar a csorok retegebol kerul ki, ami eleg erdekes mert ugy mindenhez kepest a cigi itt is kurva draga

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.13. 23:40:28

na es a fiatalok korebol meg mindeig, de csokken a szam evrol evre

spike179 2012.04.13. 23:42:11

Cigizni akarsz kedves poszt író?
Utazz személygépjárművel.

Hülye aki elolvassa! 2012.04.13. 23:51:58

Kedves dohányosok! Javaslom, hogy nézzetek utána, hogy megy a tüdőtükrözés. Jó eséllyel bele fogtok futni. Erre gondoljatok füstölgés közben.

ZBR 2012.04.14. 00:02:54

@DR. DR. DR. rasztaparaszt:
Nem gond, felvesszük a kesztyűt... Majd megtanulja a bunkóbbik a saját kárán (50 000-res bírság és társai).

windex 2012.04.14. 00:13:23

@hagyma: kibírom. ha akarom. de nem akarom. és ha volt eddig, akkor most miért nem lehet? miért nem lehet dohányozni azok között, akik oda vettek jegyet, mert azt akarták, mert ők is csinálják. aki nem akar, nem megy oda. nem olyan, mint egy étterem, ahol olyan is ott van, akinek ez rossz. a "20-as" kocsiban mindenki azért van ott. vagyis senki nincs megerőszakolva, nem kell akarata ellenére elviselnie. persze, értem, más szempontok is vannak, közegészségügy, a dohányzás okozta betegségek gyógyításának költsége. de ha a társadalombiztosítás biztosítás, és fizetem, akkor most mi van? akkor autózni hogyhogy lehet? az is káros a pénztárcára, meg az egészségre (balesetek is, meg környezetszennyezés, légszennyezés miatti betegségek), aztán mégis mindenhol lehet, orrba-szájba. akkor azt is le kellene tiltani

windex 2012.04.14. 00:17:29

@spike179: de pikírt vagy, kedves spike! de mire fel? ha a nemdohányzó kocsik után kötnek egy dohányzót, akkor nem mindegy neked, ha nem mész oda? megjegyzésed megalapozott lenne, ha bárhol lehetett volna szívni-fújni. tehát ha te egy nemdohányzó kocsiban ülsz, nem mindegy neked, hogy van-e, vagy nincs a vonat végén egy kocsi, ahová te nem mész be? na, ha ezt átgondoltad, látod-e, milyen rosszindulatú vagy? miért kell ez neked?

főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2012.04.14. 00:19:26

Nem akarok adót fizetni. Nem akarok másokat adócsalással megkárosítani. De azt a kikúrt ciprusi offshore paradicsomot ott keleten, hát baszki, azt igazán visszaadhatnátok!

windex 2012.04.14. 00:21:28

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: csak szólnék, hogy már az irracionalitás cifra mezején küzdesz :-)

Scrabantia 2012.04.14. 00:25:31

A saját irodámban továbbra is rágyújtok... A portás úgyse nem meri beengedni az Ántsz-est míg engedélyt nem kért rá, úgyhogy benyalhatnak tövig az ellenőrzéssel :)

ZBR 2012.04.14. 00:27:01

@windex:
Csúsztatsz, több helyen is:

Elég világosan én is, és egy dohányzó olvtárs is kifejtette, hogy van, amikor már csak a dohányzó kocsiba tudnak helyjegyet adni. Függetlenül attól, hogy valaki dohányos-e vagy sem! Ha utazni akar, és azzal a vonattal, akkor KÉNYSZERŰSÉGBŐL kell beülnie, nem szabad akaratából! Ha nincs dohányzókocsi, nincs probléma, bárki bárhová beülhet és normális körülmények között utazhat. Konkrétan volt olyan, hogy dohányos se szívesen ment a dohányzókocsiba, inkább rá se gyújtott (KIBÍRTA A VONATUTAT!) mert nagyon büdös lett volna tőle.

A TB fizetése nem jogosít fel a rendszer abúzálására. Például, hiába az én pénzemből tartják fenn a minisztériumokat, nem víkendezhetek ott. Nem mehetek harckocsival dolgozni, hiába az én pénzemből létezik.

Nem betiltották a dohányzást, hanem korlátozták. Ezt pontosan ugyanígy az autóforgalommal is megteszik: sétálóutcák, szmogriadó, kamionstop. Hogy egy pár példát mondjak. De, még a parkolási díj, a jövedéki adó az üzemanyagon, szintén ide tartozik. Vagy, hogy gondolod, az autós mondhatja, hogy nyugodtan elgázolhatom ezt a csókát most, mert fizettem a jövedéki adót?!

Kis különbség az autózás és a dohányzás között, hogy a gazdaság működése megbénulna autó nélkül. Cigi nélkül azért közel sem lennének ekkora problémák.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 00:35:20

@windex: nekem teljesen voszem, hogy kotnek-e egy tudrakosoknak keszult kabint a vonat utan, de ha nincs, hat nincs
en is voltam bagos, de ha a helyzet olyan volt, nem kulonosen zavar ha 3-4 orat nem cigizhetek
de en nem mondom, hogy ne harcolj a MAV-val a vagonodert

windex 2012.04.14. 01:01:59

@ZBR: csúsztatás semmi nem volt. 1 részemről nem egy napi problémáról írta meg a véleményemet, hanem egy elvről. más kérdés, hogy a mávnak, mint annyi mindennel, egy olyan alapvető dolggal is leküzdhetetlen problémái vannak, mint a helyjegykiadás, illetve a biztosítandó helyek kiszámítása, vagy menetrend kialakítás. tehát nem az én gondom, ha kevés a hely, fizettem a jegyért, nem szívességet veszek igénybe, hanem szolgáltatást. amennyiben a szolgáltató nem jól szolgáltat, azt semmiképpen nem nekem kell korrigálnom.

2 tébé - de, feljogosít. a rendszernek engem (is) kell szolgálnia, mivel azért építettük a rendszert. nagyon nem jön ide egy minisztériumi épület, ha egy biztosítást fizetek, a biztosító ne sírjon, hogy drága, ha teljesítenie kell. kocsid tört-e már? akkor ugye nem voltál ilyen együttérző a biztosítóval, mikor lehúzott?

3 ha jól emlékszem, nem tiltásról írtam. de a sok autóforgalmat korlátozó intézkedés emlegetése azt jelenti, nem érted a problémát. (persze tudom, hogy érted, de muszáj győzni, ezért úgy állítod fel az "érvet", mintha használható lenne) szóval a levegőbe juttatott méreganyagok mennyisége és területi eloszlása miatt óriási a különbség. ráadásul az általad emlegetett intézkedések nem érnek fel az autótömeg szaporodásával, így annyit is érnek, mint pofon a szarnak. továbbá ezek a barátságos anyagok a levegőben nem állnak meg bokázva, mondván, hogy "ja, ez egy autómentes utca, ide nem megyek be!" és ha egy politikus mondaná, hogy parkolási díj, meg jövedéki adó, és hogy az az egészség megőrzésért van, hát kiröhögném, hogy milyen képmutató szöveggel akar hülyére venni. de téged nem röhöglek ki, mert remélem, hogy csak a vita miatt rgadtattad magad ilyen zöldségekre. (ami önmagában persze nem lenne az, de ilyen kontextusban az, mert nem veszed figyelembe a fizikát, a mennyiségeket, és a gyorsabb autószaporulatot), és remélem, nem vagy politikus. azok viszont elég hülyék és önteltek ahhoz, hogy ilyeneket hordjanak össze.

3 na most a gázolás hogy jön ide? a tébé kapcsán? apám, nem azt írtam, hogy fizetem a tébét, ergo megfüstölhetek másokat, mert akkor se tehetem, részben mert a két dolognak semmi köze egymáshoz. (nem mellesleg itt látszik, hogy te csúsztatsz, nem kicsiket:-) hanem azt írtam, hogy ne rinyáljanak, ha beteg leszek és kezelni kell. fizettem a biztosítást, jár nekem. ilyen a rendszer, nem szívességet tesznek. ha nem tetszik, lehet olyan képviselőkre szavazni, akik majd megváltoztatják, kevésbé fiskális, ellenben humánusabb alapú rendszerre.

4 és ha az autó (illetve szorosabban véve a szén-szénhidrogén) alapú gazdaság megroppanna autó nélkül, az már elegendő felmentés arra, hogy félrenézzünk, ha az egészséget károsító hatásai miatt kritizálni kéne? mellesleg az autóval lagalább ugyannyi probléma van, mint a hiányával, csak minőségében rosszabb problémák, mert ezek pusztítóak a gyártástól kezdve a használaton át, egészen a kimúlásig, ellenben a hiánya csak a kényelem rovására megy, viszont semmi nem pusztul, sőt. ráadásul vannak alternatív megoldások. és ha nem lenne olajalapú autó, az ember olyan, hogy kitalálja, hogyan lehet olyan meber által hajtott gép, ami nem 20-szal halad és befér 2 köbméter cucc is.

5 végül üzenem, gondolkozz differenciáltabban

windex 2012.04.14. 01:08:12

@hagyma: dehogy harcolok, ráadásul nem függő vagyok, hanem élvezeti dohányos, sokszor észre se veszem, hogy napok kimaradnak, nemhogy órák. csak a megközelítésre reflektáltam, tulajdonképpen teoretikus alapon, hogy nem az a kérdés, kibírom-e, hanem hogy akarom-e. dohány, vagy sör, tonik, mogyoró, ulti, póker, mp3 lejátszó, csoki, mindegy. persze tudom, a dohányos cucc kicsit körülményesebb, de ugye eddig megoldott volt. most meg nem az, különféle - szintén - teoretikus érvelés alapján :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 01:21:53

@windex: teoretikus erveles alapjan is meg van a menetrend
pokerezni akarok, de melozok?
soroznek de nyosom hazaban tilos az alkohol?
cigiznek, de nem lehet a vonaton, buszon , repulon?
na mostantol egyre inkabb nem lehet barhol cigizni
ez van
nalunk pl. alkoholt se adnak ejjel 2 es reggel 8 kozott

ha vasarnap delelott teoretikusan vennek egy gyogysort a benzinkuton, nem tehetem

windex 2012.04.14. 01:26:47

@hagyma: hát ja, kibekkeljük:-) esetleg küldök neked UPS-szel, és úgy időzítem, hogy vasárnap délelőtt érjen oda. vagy a nagy nemdohányzásba már a nemdolgozás is olyan általános vasárnap?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 01:34:34

@windex: en dolgozok ejjel nappal, kulonosen hetvegen
azt akartam mondani
torvenyek vannak, amit be kell tartani
es a torvenyek mostansag nem a dohanyosoknak kedveznek, ami nem baj

/ nem vagyok teljesen huje, az en hutomben mindig van sor/:)
DE!!!!
pl sosem iszom utcan vagy kocsiban, mert tilos, pedig senkire nem lenne karos

windex 2012.04.14. 01:50:24

@hagyma: világos, én sem. ja, de, kocsiban olykor, alvás előtt :-) itt az utcát nem veszik olyan szigorúan, sőt. úgyhogy ha meggondolom, előfordul, hogy séta közben lecsúszik egy cider, vagy sör. különben malackaraj, nem? ;-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 02:00:41

@windex: ja
es nekem is csuszott mar le sor kocsiban
/0.8-ig meg sem buntetnek/
csak ne lassa senki:)
de cigit halaegnek letettem, Mary meg sose cigizett
most belegondoltam, mikor a sajat lakasomban meg a kocsimban is bagoztam...
be s emnnek ma mar olyan kocsmaba ahol lehet, de nem lehet sehol:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 02:02:04

allitolag 17-en indul ujra Peter Anna az origon talan
en kedvelem
maga a malackaraj mint nev es blog ugy nez ki meghalt

masterboy 2012.04.14. 03:26:08

@hagyma: helyenkent olyan hulyesegeket irsz,hogy all a szor a hatamon...az USA rohadt nagy,nem csak allamonkent,hanem azon belul is megyenkent valtozik a szesz torveny...ha en vasarnap reggel 7-kor sort akarok venni,akkor megtehetem a benzinkuton...van ilyen is...ez Florida.
Amikor a rendor megallit,megkerdi fogyasztottal-e alkoholt...ha igen,akkor bevalljuk,mert az amerikai rendornek nem hazudunk,ez a torveny!(ha megis hazudnal,az esetleges birosagi eljaras soran felhasznaljak ellened,azaz ugy indulsz hogy hiteltelen vagy)Azutan majd o eldonti hogy tovabbenged,vagy bevisz...ha ugy dont hogy neked sok volt az az egy sor is,akkor majd a biro eldonti hogy mi lesz a buntetesed...es a rendornek fog hinni,nem neked...ha meg a sorosuveget is megtalalja az utasterben,akkor jobb ha abban a percben hivod az ugyvededet...(utasterben nem lehet ures,vagy megbontott szeszesuveg)szoval csak arra hivnam fel a figyelmedet,hogy legyszi ne kormoljal mar ide ennyi baromsagot!Koszi!

Bélabáttya (törölt) 2012.04.14. 04:21:16

@önző dohányosok: „Ennek a csürhe résznek köszönjétek a törvényeket és ne az égészségüket óvni akaróknak.”
Bocs, de nem nekik köszönhetjük.

pandacsökiboborján 2012.04.14. 05:03:16

hát nem kell vonattal utazni...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 05:31:36

@masterboy: tanitassz?
floridaban 2 evet eltem, sehol nem vehetsz 12 elott
alkoholt
eredekes amugy, hogy megyenkent is valtozik a hetkoznap, van aho reggel 8-tol adnak piat, van aho reggel 9-tol es ezt a ket megyet sokszor egy ut valasztja el egymastol
az egyertelmu, hogy ha a rendor megkerdezi ittam -e, akkor megmondom, ha igen, teszem azt 2 sort, de ha nincs 0.8 folott sose lesz bajom belole, ha meg ugy gondolja bevisz, mert reszegnek lat, akkor bevisz
nem lesz orom neki, ha 0.8 alatt leszek
az egyertelmuen torveny az altalam ismert allamokban, KY FL NC, / tehat lehet federal torveny/ hogy nyitott alkoholos uveg, vagy ures, az lehet ugyan a kocsaiban, de megbasznak erte, sot ha akarnak akkoris ha az utas pias
ugyvedet a filmekben szoktak hivni

kosz hogy tanitassz egy amerikait:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 05:32:30

vasarnap 12 elott, amugy 8 vagy kilenc

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 05:40:37

amugy az aduaszomat is elohozhatom:)
en voltam 5 orat bortonben KY-ban, mert 0.9 volt a veremben es az eljaras folyamatat is ismerem
szoval nyugi:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 05:50:15

@masterboy: lelkes kezdo illegalisnak tunsz, de nem baj az , en is az voltam 15 eve:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.04.14. 05:54:48

a legnagyobbat akkor szoptam, mikor mentem fel Tamparol ashevillebe
es ugye vasarnap
magynehezen tulmentem atlantan, na mondom veszek egy pack soty mar 2 ora van
erre neztek ram ertetlenul, Gorgiaban egesz vasarnap szesztilalom van
na vettem azert egy valmi dobozos szart , colat, akarmit, meg bementem hugyalni, addig ott hagytam a pulton
jovok vissza
bambi sehol...
mondom a csavonak mi a fax van?
kell neki tudni?

windex 2012.04.14. 06:44:58

@hagyma: tényleg? mivel nem mindennapos program volt, még nem tűnt fel. de csinálta azt más is, nem?

2012.04.14. 06:45:59

A dohányosok tehetnek mindenről...
máglyára velük és megoldódik minden probléma!! Igaz hogy...:ugyanolyan adófizető vagyok mint a nemdohányzó az én pénzemből is fenn van tartva a rendszer és mindegy hogy MÁV vagy EÜ,
erre kitiltanak mindenhonnan.
Következnek a nyuggerek,a büdösök,a buzik,a féllábúak stb.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.04.14. 07:06:10

miota csak epuleten kivul lehet cigizni, tokeletesen latszik, mekkora a hazon beluli munkanelkuliseg. nem hiszem el, hogy orankent 10-15 perc munkaszunet belefer a dohanyosoknak. heti szinten kozel egy munkanapot lognak... szep.

nu pagagyí 2012.04.14. 07:34:34

A dohányzás elleni kampány magyarországi mutációja klasszul kifejezi ennek a kisebbségi érzésekkel terhelt nyomorult országnak a közérzetét. Végre valami amiben túl lehet teljesíteni. Ha nekem nem jó, másnak se legyen jó, kb. ez az ideológia húzódik meg az egész mögött.

Vannak kockázatai a dohányzásnak, ezt minden dohányos tudja, ennek tudatában szívja. Pontosan ugyanúgy, mint aki alkoholt iszik, sózza az ételét, vagy szalonnával szereti a rántottát. De a dohányzás kiemelt ellenség lett, hamis "szakértői" jelentések garmadája árasztja el a világot. Most éppen ott tartunk, ha valaki öt méterre megközelít egy dohányost az menthetetlenül rákos lesz.

Annak már senki nem számol utána, hogy az aki egy órát kering autójával a belvárosban, az annyi mérgező anyagot pöfékel ki, amennyit egy dohányos egész életében.

Odáig rendben volt, hogy a szórakozóhelyeket megosztották, füstelszívót szereltek fel. De az már nincs rendben, hogy egy dohányos, aki ugyanannyit gürizik, mint más és jövedéki adóban még egy ember egészségjárulékát befizeti, ne érezhesse jól magát saját pénzéből. Szerintem az előző szabályozás megfelelt mindenkinek, nem kellett volna a hisztériát tovább szolgálni. Mire jó az, hogy egyre élhetetlenebb országot rittyentsünk erre a 93 ezer négyzetkilométerre?

nu pagagyí 2012.04.14. 07:49:12

@triumphator: Cigi nélkül is lehet nem dolgozni. A teljesítmény számít

Demszky 2012.04.14. 07:56:00

@önző dohányosok: Te véresszájú tahó, remélem belefulladsz egyszer Dunába.

nu pagagyí 2012.04.14. 08:06:58

@is: A rendes élet akkor van, ha arra költöd a pénzed, amire szeretnéd.

Liquid_Night 2012.04.14. 08:15:14

Ideje lenne törvényt hozni, az idióta törvények ellen...

A poszt írójával 100%ig egyetértek. Nyugat-Európában ha besokallsz valamitől, akkor az a coping mechanism hogy meló után felülsz a motorodra, vagy elmész wellnesselni, vagy beülsz a kabriódba, vagy tervezgeted a következő déltengeri utad, vagy így tovább...

Nálunk az, hogy rágyújtasz. Néha úgy érzem, egy elrontott emberkísérlet alanya vagyok, ahol azt tesztelik hogy egy társadalommal mit tud művelni a frusztráció...vagy hoy ez mikor robban.

Lajosforras 2012.04.14. 08:29:38

@önző dohányosok:
dohányozni azé' nem lehet,mer ha ideges vagy,szeggyé gyógyszert,ne rágyujcsá. mer ha ideges vagy,orvoshoz is mész,eltartod az asszisztenciát is,a gyógyszerészt is,meg az ő alkalmazottait,meg a gyóccergyárat is. ha meg cigit veszel,csak a kurva filipmoriszt tömöd pézzel.a kisbótóst nem,mer 13 forint marad neki egy doboz cigin.
amúgy meg ha úgy látod,füstölgő mellett kell elmenned,ne vegyé levegőt 4 másodpercig,baszd meg. te is kibírod.:)

genghis 2012.04.14. 08:34:43

a bago elleni hadjarat remekul megmutatja milyen kibeb@szott modon intoleransak vagyunk mi magyarok egymassal.
egyreszt ugye vannak a parasztok akik csakazert is, masreszt meg a szenteletuek, akik a dunaba lonek a bagosokat.
meg persze a kedvenceim a kulfoldre szakadt hazankfiai mint fentebb-olyanok mint horvath csarli csen-ket het ámerikában es mar madzsarul sem beszel, a magyarokkal meg ugy all szoba hogy Ti parasztok.
:)))
vicces egy orszag ez, sloziba valo a lakosai 90%val egyutt, nevetnek ha nem kene a kozepen uldogelnem...

genghis 2012.04.14. 08:38:29

@Liquid_Night:
"Nálunk az, hogy rágyújtasz. Néha úgy érzem, egy elrontott emberkísérlet alanya vagyok, ahol azt tesztelik hogy egy társadalommal mit tud művelni a frusztráció...vagy hoy ez mikor robban."
ez mennyire igaz

@Lajosforras:
"ha meg cigit veszel,csak a kurva filipmoriszt tömöd pézzel.a kisbótóst nem,mer 13 forint marad neki egy doboz cigin."
ez meg nagyon nem. a zarjegyes megoldas ota cigi csak aze van a boltba hogy ne a masikba mennyel, nyereseg nelkul aruljak. a boltosok orultek is hogy lett von ez a trafik torveny, mert nem kellett volna muszajbol hetente bele invesztalni 100k-kat amin zero haszon van.

Lajosforras 2012.04.14. 08:46:24

@genghis: van itt egy kisboltos a sarkon,ő mondta,hogy egy marlboro-n bruttó 13 forintja van. és azért tart cigit,hogy bejöjjön a pógár a boltba,mert akkor jó eséllyel mást is vesz.ezért tart szemcseppet is (féldekás,kisüveges rövid).
plusz egyáltalán nem örül a szabályozásnak,mert ahhoz,hogy maximálisan szabályszerűen tudjon bagót árulni,az ő kisboltjában cirka 4milliós átalakítást kellene csinálni.
és szívesen árul cigit,mi több: kétségbe van esve,hogy mi lesz,ha nem tud majd.de akkor ez egy másik kisbolt lehet.

genghis 2012.04.14. 09:13:02

@Lajosforras: nekem tuti nem a te sarki kozertesed meselte :)
en spec a sogor bottyaban meloztam mikor elmentek nyaralni-vettem cigit a cigistol fix bolti aron (a philip morrisos jar kis teherautoval) a tobbit meg a metrobol hoztuk, ugyanannyiert.
ha mar az EU-s szabalyozasok meg atalakitasokra terelodtunk a kedvencem az volt mikor neki is tobb misiert kellet ilyen olyan bejaratot, kulon wc-t, kulon kezmosot heggesztenie mer uniosok lettunk (sirt is a szaja a mocskos milliomosanak:D)
azt mikor gorog orszagba nyaraltam -ami ugyi sokkal regebb ota tagallam- a szuper etteremben elmentem slozira a sokadik sor utan -es meglepo mod a konyha mellett volt, kozos a dolgozokkal, egy darab es olyan allapotban hogy csukott szemmel pisiltem akkor most WTF?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.14. 09:23:19

@hagyma:

Tegnap voltak a Budapest-Miskolc vonalon 210 perces késések. A 3 órás menetidőn felül!

Lajosforras 2012.04.14. 09:33:25

@genghis: :) az a WTF,hogy görögországban (de máshol is) le se szarják az unyiót, csak itthon kell eltartani rengeteg idiótát a szabályok erőltetett betartatása miatt, különben itt is 20% felett lenne a munkanélküliség,mint a spanyoloknál. na ez a munkahelyteremtés magasfoka. egy törvénynek külön hivatali osztály annak összes bürökratájával és ellenőrével. igaz,hogy lassan nem lesz,aki effektíve értékteremtő munkát végezzen,de ellenőr,az kell. szerinted hány léhűtő barom kell dohányzásitilalom-ellenőrnek? ez olyan,mint biztonsági őrnek lenni a tescoban. 450-es órabér, számla kiállítva havi 650ezer/leszázalékolt vagyonőr.
ui: elnézést azoktól,akik viszolyognak ugyan az ilyesfajta munkától,de tényleg a megélhetés miatt jelentkeztek.

genghis 2012.04.14. 09:38:17

@Lajosforras: jogos:D
"ui: elnézést azoktól,akik viszolyognak ugyan az ilyesfajta munkától,de tényleg a megélhetés miatt jelentkeztek."
mijaz hogy viszolyognakaz ilylen-olyan munkatol? a munka nemesit vagymi.
amugy meg egy rakat ember van a kornyezetemben aki aki ket normalis melo kozott muszajbol csinalt mar ilyet-en is.

Lajosforras 2012.04.14. 09:39:40

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: akkor kurva sok volt idő leszállni bagózni.:) de suhanj el siófokról békéscsabára egy pontos vonattal. siófok pest,menetidő cirka 2 óra-cigi nyista. állomások alatt a metró-cigi nincs,átszállni van fél órád-cigi nyista.pest-békéscsaba 2.5 óra-cigi semmi. na ez a szopás.:)

tictac100 2012.04.14. 09:44:20

Ebben a nagy bagó elleni őrületben (valóban, a régi szabályozás jobb volt) arról sem kell elfeledkezni, hogy elsősorban az egészségünkért "aggódnak", azért szigorítottak. Na most. Vajon mennyibe kerül 1 év alatt az alkoholbetegek, vagy a drogosok kezelése, helyrepofozása?? Az alkoholra miért nincs ráírva, hogy "Káros az egészségre", vagy "Halált okozhat"? A társadalmi veszélyessége szerintem az alkoholnak és a drognak sokkal nagyobb, mégis lehet pl. az alkoholt reklámozni is!! A társadalmi veszélyesség összehasonlításában gondolok pl. arra, hogy látott már valaki olyant, hogy nikotinmámor miatt valaki baltával írtja a családját? Vagy veri a feleségét, a gyerekét azért, mert 3-4 szál cigivel többet szívott? A bagós kötözködik a nikotin hatása miatt? Telehányt már józan bagós buszt, vonatot, utcát?
Miért nem lehet, hogy ha elkülönítve is, de legyen egy kulturált hely munkahelyen, szórakozóhelyen, ahol el lehet szívni egy cigit, ahol nem köpködnek meg?? Jobb lenne, ha a gondjaim elviselésére minden nap berúgnék, vagy belőném magam?

Lajosforras 2012.04.14. 09:45:27

@genghis: nekem kevés kivételtől eltekintve (találkoztam pár vígkedélyű kalauzzal,imádom) forog a gyomrom az ellenőröktől-nem tehetek róla. mi több,nem is akarok tenni ellene.:) nem elítélem őket,csak nem tartom munkának. pénzkereseti lehetőségnek maximum. és te is muszájból csináltad,ha tudok olvasni és értelmezni.:))

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.14. 09:47:05

@Guszti2004:

A szopást nem tiltja a törvény, tehát külön szopókocsi nem kell.

Lajosforras 2012.04.14. 09:50:08

@tictac100: mondom: ha stresszes vagy,fordulj orvoshoz,gyógyszert szedj,enyhe nyugtatót. a nikotinista nem tart el egész ágazatokat-ellentétben a drogossal és az alkoholistával. azokból egymáshoz kapcsolódóan sokkal több ember megél,mint a szimpla bagósból.:) elvileg az alkohol,a cigi és a drog is stresszoldó,de te csak azt fogyaszd,amelyikkel több hasznot hajtasz.:)

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.14. 09:52:53

@DR. DR. DR. rasztaparaszt:

Egyszer a MÁV blogon egy dohányzós posztnál a költségvetést idézve bebizonyítottam, hogy a dohányosok jövedéki adóból röhögve összedobják a teljes TB-kassza kiadási oldalát, amiben ugye nem csak a tüdőbetegek szerepelnek, hanem a kéztörések, tripperek, kanyarók, vesekő.......

Laarson 2012.04.14. 10:03:33

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: most hogy felment a jövedéki adó csak hogy régebben nem volt ennyire magas.

vitamax 2012.04.14. 10:07:57

Btanaur,te annyira hülye vagy hogy az már magában szégyen.

bes3 2012.04.14. 10:10:58

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

mi lenne a bagós pénzével ha nem cigire költené?
Mindet feketén adná ki vagy azért lenne munkahelyteremtô fogyasztás, adót fizetô felhasználása is annak a havi X ezer Ft-nak?

genghis 2012.04.14. 10:13:29

@Lajosforras: a biztonsagi orkodesben voltak befekteteseim hogy ugy mondjam, de sztem nincs kulonbseg az ilyen jellegu penzkeresesi modok kozott. :D

tictac100 2012.04.14. 10:24:53

@Lajosforras: Az alkoholistának, drogosnak miért nem ajánlasz valamilyen alternatív megoldást? Azért, mert most éppen nem azokkal lett kitolva és ez a poszt sem róluk szól? Ha nem vagy tisztában a dohány jövedéki adójából befolyt összegről, akkor legalább ne próbálj meg kioktatni, hogy mit kéne tennem és mit nem, mivel hajtok hasznot a társadalomnak. Ez az egész törvény egyébként pont az ilyeneket célozta meg, mint te is, hogy az emberek találjanak maguknak "ellenség képet", azokkal acsarkodjanak, ne azon morfondírozzanak, hogy jön az 5 kulcsos adó, vagy mi lesz a következő bőr, amit rólad is biztosan le fognak húzni. Lehet, hogy nem is én vagyok a depressziós?:)

esprit 2012.04.14. 10:36:15

Természetesen neked külön, dohányzó kalauz járna.
Amúgy egyetértek. Ha a dohányzók nem a "nemdohányzó" kocsit vennék igénybe és csak a bagózás kedvéért mennének át. Üljenek végig a büdösben.
6 éve Püspökladányban nem kaptam helyet nemdohányzó kocsiba a 6 éves fiammal. Persze a cuki bagósok csak bagózni jártak át, de a nemdohányzó kocsiban ültek.

tictac100 2012.04.14. 10:36:34

@genghis: Az irónia rosszabb szerinted, mint az anyázás, vagy másért kaptam a linket?

Túr 2012.04.14. 10:41:35

Csak tudnám mivel jobb a nemdohányzóknak az hogy nem férnek fel a vonatra ahelyett, h. a dohányzó kocsiban ülnek. Vagy valaki azt hitte, h. a dohányzó kocsi helyére tesznek másikat?

Lajosforras 2012.04.14. 10:54:00

@tictac100: ejj ember, próbáld meg az első sorokat úgy olvasni,hogy megállapítod,melyik nézőpontból lett írva.:) egyébként nekem nem kell ellenségkép, én nee haragszom senkire és még depis se vagyok..:)
az alkesz meg a cuccos kitolt magával eléggé,rájuk nem kell külön energiákat fordítani.:) amúgy meg teszek magasról a mindenféle kulcsos adóra,akkor jársz a legjobban,ha nem dühöngsz rajta,hanem kikerülöd.:)

esprit 2012.04.14. 10:54:12

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"költségvetést idézve bebizonyítottam, hogy a dohányosok jövedéki adóból röhögve összedobják a teljes TB-kassza kiadási oldalát"

Ez úgy szimplán baromság.

kvint.hu/doc/42.pdf

Lajosforras 2012.04.14. 10:56:08

@esprit: szolgáltatóként 10 % felárral külön adnám a dohányzó jegyet és elszívót szerelnék a bagósvagonba.:) van megoldás,csak óhajtani kell.:)

tictac100 2012.04.14. 11:01:01

@Lajosforras: Valóban a dühöngéssel nem lesz jobb, de az azért költői túlzás, hogy az alkeszra és a cuccosra nem kell külön energiákat fordítani. Mentő-kórház-kezelés és a kör újra indul - gyakori időközönként. De lehet, hogy a dohány jövedéki adója is erre megy el, azért nem akarják tudomásul venni, hogy hiányozna a költségvetésből, ha nem lennének bagósok is?:) Mert hogy elmegy a szenvedélybetegekre?

tictac100 2012.04.14. 11:02:27

@Lajosforras: Ez is jobb, sőt jó megoldás lenne, csak egy kis akarat kellene hozzá, illetve bevallani, hogy van emberségesebb megoldás is a mostaninál...

Lajosforras 2012.04.14. 11:42:17

@tictac100: kell,persze,de az kialakult rendszer-még ha nem is működik tisztességesen-az állami és egyéb támogatások elszipkázását kivéve. a bagósokra települő vérszivattyú még csak most van kialakulóban.

Lajosforras 2012.04.14. 11:42:46

@tictac100: egyszerűbb tiltani,mint gondolkozni.:)

notib 2012.04.14. 11:45:16

@DR. DR. DR. rasztaparaszt: de csak addig, amíg pofán nem váglak, mivel láthatóan csak ebből értesz...

ha nem fogadod el a szabályokat, járj gyalog....

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.14. 12:00:42

@bes3:

Én bagóztam, és közel három éve abbahagytam. Nem marad hó végén több tízezer Ft a tárcámban, pedig napi két dobozt szívtam.

Dick The Nick 2012.04.14. 12:05:03

Aki nem dohányzik az ne is egyék!

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.14. 12:07:35

@Laarson: @esprit: Valóban nem a teljes kasszát dobják össze, csak megközelítőleg az ötödét.

hiros.index.hu/politika/es_a_tobbi/az_adoemelesek_novembertol_lephetnek_hatalyba
"A tervezett, közel 405 milliárdos adóbevétel legnagyobb tételét a dohánytermékek jövedéki adója jelenti, az idei előirányzat 273,5 milliárd forint (a tavalyi tény 262,2 milliárd), ebből július végéig 152 milliárd forint realizálódott. "

Tehát 270 mrd Ft.

Nézzük hozzá a költségvetési törvényt:
www.mkogy.hu/irom39/04365/04365.pdf

Az Országgyűlés Magyarország 2012. évi költségvetéséről ...
1. §
Az Országgyűlés az államháztartás 2012. évi
a) bevételi főösszegét 13 950 631,9 millió forintban,
b) kiadási főösszegét 14 527 173,1 millió forintban,
c) hiányát 576 541,2 millió forintban állapítja meg.

Ebből mennyi az egészségügy?

19. §
(1) Az Országgyűlés az Egészségügyi Alap 2012. évi
a) bevételi főösszegét 1 721 239,9 millió forintban,
b) kiadási főösszegét 1 755 660,1 millió forintban,
c) hiányát 34 420,2 millió forintban állapítja meg.

Bevétel 1721 mrd Ft, kiadás 1755 mrd Ft.
Ehhez társul 270 mrd Ft dohánytermékekből származó jövedéki adó bevétel.

Nincs több kérdésem.

reparon 2012.04.14. 12:07:47

minden vágyam, hogy rendszeresen rádszarjak. És utánna szétcsapkodjam egy citromsárga kínai strandpapuccsal

bes3 2012.04.14. 12:27:13

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: ezt mondom, elköltötted, leadóztad.

Pörgetted a gazdaságot.

öregmogyi 2012.04.14. 12:34:50

A cigitörvényről: a városban végre élvezet a kocsmázás. Csak most tűnt fel, hogy eddig mindig undorító szaga volt a hajamnak, ruhámnak egy-egy buli után a sok bunkó cigis miatt. Ez két hete már nincs így. VÉGRE!
Pedig amúgy nem zavar a cigifüst, mert az ember belenő. Elfogadta. És fel sem tűnt, hogy a másnaposan mindig ruhát és hajat kellett mosnom.

Ez a vonatos dolog fölösleges szívatásnak tűnik, de amúgy vicces, hogy valaki nem bír ki 2-4 órát egy bizonyos szer nélkül. Az ilyen gyenge embereket szívből sajnálom, és egy picit meg is vetem őket, amiért nem tudnak parancsolni a testüknek.

Visszatérve a kocsmás tiltásra: Pesten az éjszakai élet felpezsdült, mert a fiatalok elárasztották az utcákat a bulihelyek előtt. Öröm sétálni a városban. Emiatt mondjuk köszönet illeti a cigiseket, mert miattuk járnak ki a haverok is dumcsizni, és így lesz bent is elviselhető a zsúfoltság, miközben a városkép is javul a sok partizó fiatal láttán.

sedi 2012.04.14. 12:40:19

Ez történik, amikor egy liberális a f*sz rossz végére kerül.
Elkezd gondolkodni. :)

élhetetlen 2012.04.14. 12:43:55

@triumphator: Munkahelyen dolgozol? Nincs olyan, hogy valaki pletykál a kollégával, lemegy a büfébe, kávézik, és mellesleg nem dohányzik? Nem fordulhat elő, hogy amig valaki elszív egy szál cigit, addig gondolkodik, vagy munkáról beszél a másik cigizővel? Ne légy már ennyire egyszerű!

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2012.04.14. 12:44:55

Nem baj ha szabályoznak valamit,de miért kell átesni a ló tulsó oldalára minden ilyen törvénnyel? Érdekes,hogy vagy szidják az EU. t,vagy túlteljesítik minden elvárását kontroll nélkül--szerintem ilyen csak Magyarországon van.

A nyavajgóknak:jártatok ti már "nyugaton"?

Jofiu 2012.04.14. 12:50:40

"erkölcsileg ugyanis jóval azok felett vagyunk, akik gyűlölnek minket"
Akik gyűlölnek azoknál igen, de azért ez egy erős kijelentés olyanokról írva, pláne megértés kapcsán, akikkel szemben végsp soron törvényi kényszerítésre van szükség.... akik e nélkül másokat kéretlenül összefüstölnek és hamuznak. Maguktól nem megy. Kicsit erős megértést és erkölcsöt emlegetni így.

Mellesleg a kocsid ügyében. Hányszor fordult elő, hogy azt hallotta az ember a pénztárban: "már csak dohányzóba van hely". Érted?
Csak azért, hogy mások a passziójuknak élhessenek még utazás közben is, nem hajlandóak kis szüntet sem tartani arra az időre míg kénytelen össze vannak zárva másokkal, ezért kénytelen volt szívni a többi. Vagy nem utazni, kész. Csak hogy élhessen a szenvedélyének az egyik utas, a másik vagy tűr, vagy nem utazik. Szép. És még megértő dohányosokról próbálunk beszélni, vicces.

Megoldás a kocsidra: autózás. Azt veszel be akit akarsz és te vagy az úr, nem kell alkalmazkodni másokhoz. Dohányozhatsz is, és másokat sem zavar, mindenki nyer.

Amúgy dohányozz nyugodtan, csak mást ne érintsen mint téged és akkor nem lesz panasz. Ilyen egyszerű (lenne).

Jofiu 2012.04.14. 12:55:33

@Túr:
Ne szívj annyit, elszívja a zoxigént!
A kocsiszám ugyanaz, csak most már egyikben sem engedik a dohányzást.
Vagy hozzád képest másik oldalról: majd biztos kidobják a kocsikat amelyekben eddig dohányoztak, vagy levágák a dohányzó részt amelyekben csak egy rész volt dohányzó.

élhetetlen 2012.04.14. 13:12:25

@nu pagagyí: Igazad van, megint nem megoldást kerestek, hanem szivatnak. Hosszú leszek. Pár éve Hévizen egy étteremben megkérdeztem, hol gyújthatok rá, a válasz az volt, hogy itt, mert minden asztal fölött ott volt az elszívó. Miért nem volt elég ez. Én most halmozottan hátrányos helyzetű vagyok, mert ugye dohányzom (szoktam már le három évre is, de szeretem a cigit). 9 éve pedig elgázoltak egy zebrán, és a bal térdemet nem tudták (alkatrész hiányában) rendesen összerakni, azaz a lépcsőkkel nem vagyok túl jóban). Kedvenc helyem volt az Operaház harmadik emelete, még a balaset után is, egyszer felmászok, egyszer le, de egy-egy Wagner darab a szünetekkel együtt öt-hat óra. Nem igaz, hogy nem lehetett volna, ha nem hozzák ezt a törvényt, kialakítani egy elszívós zugot a harmadik emeleten.
Más, Egyik barátomtól kaptam volna pár hete egy hetet Hajdúszoboszlón, második emelet lift nélkül. Jó, naponta egyszer lemegyek, gyógymedence a szállón belül, de jó. Észbekaptam, és felhívtam a szállodát, hogy mi van a cigivel. Az utcán! Ez már nem megy. Ezt is meg letett volna oldani szintenkénti dohányzóval, de nem. Mindezt abban az országban, ahol adómentessé tették 50 liter pálinka főzését! Hajrá Magyarország!

élhetetlen 2012.04.14. 13:27:39

@öregmogyi: Te tényleg ennyire hülye vagy? Egy kocsmai szagelszívó helyett jobb, ha valakinek az ablaka alatt "trécselnek"? Más: mindenki tud parancsolni a testének, ha nincs más megoldás. Három napig gipszágyban a bal lábam, kibírtam rágyújtás nélkül. De szórakozni menjek el sok pénzért, (egy előző hozzászólásomban kifejtettem) , Opera és ne is tudjam jól érezni magam, hanem a "megtartóztatásról" szóljon az eset? Miközben a jelenlegi törvényen kívül van ezer megoldás? Példaként hoznám a XI. kerületi Tófeát, etető, de még a kabátot sem kellett kivenni a ruhatárból, mert felszereltek egy felülről melegítő eszközt. Miért nem volt ez elég, az egészségetek védelmében?

Jofiu 2012.04.14. 13:28:25

@élhetetlen: Amúgy tényleg, megfelelően légelszívott, elkerülhető dohányzó helyeket nyugodtan ki lehet alakítani. Ami csak erre szolgál, semmi másra, így nemdohányzók tuti elkerülik. Mint reptereken a dohányzókalitkákat.
Ilyen elven ha nem adnak el helyet a vonat végén lévő dohányzó kocsikba, alapból üresek, csak az megy át ideiglenesen aki épp dohányzik, az is működhet.
Persze ha valaki fizeti, mert én nem!
Mondjuk dohányzójegy váltásával lehet használni?
Ez ellen nem lehet senkinek kifogása. Ha van rá igény, akinek igénye van fizeti, másnak elkerülhető, dohányzó kalauzt is kerítenek, akkor végül is tényleg működhet.

élhetetlen 2012.04.14. 13:38:03

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: Erről beszélek, hogy ezt is meg lehetne tenni, de nem, (alapvetően nem a Máv-ról beszélek, azt én már nem tudom használni), megint egy olyan törvényt hoztak, ami annak sem jó, aki kultúráltan megoldotta, arra sem szólít fel, hogy oldjad meg kultúráltan, hanem, ha dohányzol, akkor már halálod előtt dödölj meg (de évi ötven liter 90 fokos pálinkát még megihatsz előtte).

esprit 2012.04.14. 13:59:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

Mintha azt írtad volna, hogy a dohányosok a teljes tb költségvetést összedobják.... ehhez képest kijavítod magad.
Kösz.
Amúgy mennyi pénz megy el az infarktus, illetve a felső légúti rák kezelésére? + betegállomány és rokkantságra?

Lajosforras 2012.04.14. 16:42:40

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: ehen. a hónaljszag,a fingás,a büdös száj,láb az szerencsére nem zavar senkit. de a dohányosok azok aztán minden toleranciát nélkülöznek. klassz. :)
a kisgyerekek szegedtől pestig ordításáról meg nem is akarok beszélni. van még mit pótolni a MÁV-nál is,de hogy pont a dohányzás a legnagyobb probléma,azt nem egészen értem.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.04.14. 16:48:58

@esprit: Rég volt, nem emlékeztem pontosan, de előszedtem, mivel tudtam, hogy a ''mibe kerül a tb-nek?'' nem érv a dohányzás ellen.

Van a TB_nek saját bevétele, ami a járulékokból folyik be. Van a TB-nek kiadása, ami kevesebb, mint a bevétele.
Ez a TB kassza hiánya. Nagyjából 30 milliárd.

A dohánytermékek jövedéki adójából befolyik 270 milliárd.

Felkutathatod, mennyi megy el nevezett betegségekre, de szerintem messze nem 270 mrd.

Jofiu 2012.04.14. 17:10:30

@Lajosforras:
Hónaljszag, büdös száj, láb, fingás, tahó kölykök mind mind szégyelleni való és elkerülendő.
És ki mondta, hogy azok üvözlendők zsenike?! Mutass már rá de nagyon gyorsan!

Ki mondta, hogy a büdösen zárt térbe menőt nem szólják meg, he? Vagy a gyerekét túráztatót nem utálják. Mondjad már?!

De ezek legalább nem állnak ki a hónaljszag és nyílvános fingás jogáért mint az oly nagy toleráns másokat összefüstülők.
Hagyjad már a hülyeségeket!

Lajosforras 2012.04.14. 17:28:52

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: de nem is tiltják,mi több,attól még fingik,büdös és ordít és nézzem el neki. fel se merül a kérdés,hogy aztán van-e joga hozzá,veleszületetten teszi. engem meg zavar. azzal mit kezdesz? vagy nekem,mint dohányosnak ezt el kell viselnem,mert (még) nem szabályozza a fingást meg a fürdést a törvény...? zsenike...

Lajosforras 2012.04.14. 17:31:42

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: a TB-nek azért elég kövéren van ám kiadása a magánorvosi praxisban történ kezelések TB felé is történő elszámolásában, a gyógyászati segédeszközök irgalmatlan haszonkulcsában és nem kevés, egyéb visszaélés miatt is.:)

Jofiu 2012.04.14. 17:49:23

@Lajosforras: Nézd faszikám, összemosod azt ami megtörténik ha nem teszünk ellene (bűz), azzal amit tevőlegesen direkt csinál valaki és nem történne meg magától (bagózás). Jellemzően gyakrabban és elterjedtebben megtörtént a szándékolt/bunkó összefüstölés miatti elterjedt irritáció (szemirritáció, köhögés, esetleg egészségügyi problémák) mint a hanyagságból "elkövetett" hónaljszag általi gondatlan veszélyeztetés. Teljesen rendben van ez a sorrend, előbb a dirkt tömegeset kivégezzük.
És unalmas már ez a "más szarával tisztára mosom az én szaros gyakorlatom" hozzáállás, hanyagoljuk már ha lehet.
Egyik se jó!
Ez ellen tettünk most, végre(!), ennyi.

Támogatni foglak az őrjöngő kölykök, a lábszag és a hónaljszag betiltásában. Kezdtük a bagóval, jöhet a többi is, a valamicskével kevésbé szándékoltan tahóságok is, ha neked ez ekkora világomlás, legyen, támogatlak a hónaljszag elleni harcodban, csökkentve a törésedben, hogy nem fújkálhatsz össze másokat zárt térben szabadon a kedved szerint füsttel azon az alapon, hogy másnak büdös a hónalja.
Támogatlak, ha ez segít.
De a bagótiltás is marad, mert az jó.

Lajosforras 2012.04.14. 18:18:35

na faszikám, a hónaljszag,a fingás és a büdös láb is tevőlegesen direkt van.tevőlegesen szarik megfürödni akár otthon,akár műszak végén a munkahelyén,kibírni fingás nélkül, amíg le nem száll. és ha az én szaros gyakorlatom a dohányzás,tudom kulturáltan tenni akkor is,ha nem tiltja a törvény itt-ott. ellenben ha az életben egyszer felugrasz a BKV-ra csúcsidőben és kibírod okádás nélkül legalább 4 megállón keresztül,na majd akkor papolj nekem egészségkárosodásról. és én kb. 5 perc alatt végzek a cigarettámmal olyan helyen (pl kijelölt dohányzó),ahol egy nem dohányzónak nem kell szívnia a füstöt,csak ha önszántából megy oda-akkor viszont ne ugasson,hogy büdös.

Jofiu 2012.04.14. 19:45:14

@Lajosforras: Jólvan, te a kultúrált dohányos vagy ezek szerint, aki tapintatos, figyelmes.
Akkor mi a tevefarokért pörgeted itt magad?!
Ezek szerint téged nem érint az egész, eddig se ment a füstöd másra! Akkor meg mi a nagy világfájdalom amin így felhúzotad magad, hogy felhozol minden gusztustustalanságot a kedvenc hobbidhoz kapcsolva?! Fölösleges, te továbbra is kultúráltan és figyelmesen dohányzol kizárólag ott ahová csak dohányosok járnak, minden szuper.
Marad a hónaljszag elleni harc, amivel továbbra is egytértek, nem kell a sas-t meggyőznöd a repülés előnyeiről.
Beállok mögéd a gusztustalanság elleni harcban, és mindenki boldog. Te továbbra is kultúráltan dohányzol, és idővel a harcunk is eléri a virágszagú hetesbusz idilli állapotát.

Lajosforras 2012.04.14. 20:00:29

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.:pedig érint. csak azért,mert ki vagyok tiltva mindenhonnan,ellentétben az előbb felsoroltakkal. nem a szabályozást ellenzem,hanem az agy nélküli tiltást. effektíve az én és a-fogalmazzunk úgy,sorstársaim-igényeit parabolikus ívben,ámde cserébe jó vastagon leszarják. na ez az,ami zavar.

Jofiu 2012.04.14. 20:11:33

@Lajosforras:
Zárt, publikus helyekről vagy kitiltva.
Ott meg eddig sem bagóztál, hisz tapintatos és figyelmes bagósként tudhattad, ott nemdohányzók is tartózkodnak.
Ott csak más, veled ellentétben tahó bagós szart magasról a nemdohányzók igényeire, vastagon, jó vastagon. Kötelezően dohányzóvá téve azt, másokra is rákényszeríve a hobbijukat. Annál ez is jobb, nincs betiltva a dohányzás. Csak ahol nemdohányzók is lehetnek, ott most nem kötelező mindenkinek bagózni, ha egy bagós is van.
Ennyi.

Lajosforras 2012.04.14. 20:55:33

de,bagóztam. oda volt írva:dohányzó helyiség.szabadon választott gyakorlat. ügyesen megkérdeztem pl. a pincért,van-e ilyenjük. ha nincs,mehettem máshova,vagy beültem és kimentem dohányozni. ezt miért is kellett betiltani...? mi több-nem lehet csak dohányzó kocsma sem. ez mire is jó?

Jofiu 2012.04.15. 12:44:32

@Lajosforras: Lám, lám, csak szeretnél te olyan megértő és figyelmes bagós lenni mint amilyennek hirdeted magad, de továbbra sem látsz messze ha a szenvedélyedről van szó, tisztára mint egy kanos elefánt.
Mert hisz nem tűnik fel, gyakorlatilag a város szórakozó és kikapcsolódó helyei azok engedélyezték a dohányzást. A nemdohányzás colt inkább a kivétel - az is mutatja ezt, hogy mekkora felzúdulás lett most, ha nem lett volna elterjedt a zárt térben bagózás, most nem lenne probléma a tiltás sem. A norma az a dohányzás engedélyezése volt. És lám, neked és többieknek ez már bőven elég arra, hogy teljes nyugalommal fújja a füstöt, figyelmen kívül hagyva, hogy ez nem olyan szenvedély mint a sakk, hogy másnak nem kell veled sakkoznia a környezetedben, hanem itt kötelezően mindenki dohányzik. Az is aki nem akar. Na erre nagyon nem sikerül ám figyelemmel lenni, bizonyára, egyszerűen a régi rendszer nem működött. És így fordult elő, hogy miattatok, a ti szenvedélyetek és nem odafigyelésetek miatt a magunkfajtának, nemdohányzó társaságnak az maradt, a szerint választottuk ki, hova megyünk este, hogy mennyire elviselhető a cigifüst az adott helyen! Nem az, hogy hol nem bagóznak, hanem az, hogy hol kevésbé! Nem érted mi?1 Na ez az amit soha nem vettetek figyelembe és ha nincs kemény szabályozás magatoktól semmi, de semmi nem változna. Hisz megvolt rá a lehetőség, és nem változott. Így alakult, hogy külön pulóverem volt kikapcsolódásra, ami nyugodtan lehetett gusztustalanul büdös másnapra, másik szett pulóvert és kabátot tudtam felvenni utcára és irodába, hogy ne legyek undorítóan büdös.
Mert bizony ez is gusztustalanul büdös dolog mikor beleivódik a ruhába, hajba, mindenbe. Panaszkodsz a fingásra, de az legalább nem olyan elfogadott volt mint mások penetránsítása a bagód által, az nektek lényegtelen, az elfogadott. A bagóval inzultálás az jog volt. Pedig nem, most már legalábbis.
Annyi van csak, hogy most nem a bagózás az alapban elfogadott, hanem a nem bagózás. Keményen. Jó példa vagy te is arra, mennyire bele se gondolsz mit okozol másoknak üzemszerűen, olyannal ami egyenértékű, és közösségileg mégis bocsánatosabb volt, nem úgy mint a szájszag vagy a fingás. A bagó természetes, a szájszag, fingás nem. Bagóra még terület is volt kijelölve, fingásra semmi, kénytelen voltál kimenni. A bagózás az bocsánatos undortóság volt mostanáig. És mint a magadfajta példája mutatja blátással nem változott volna semmi, maradt a szabály, szükség volt rá.

Kizárólag, dohányzásra azért még ki lehet jelölni helyet, mint budit a fingásra, ami csak erre szolgál, semmi más közösségi dologra, csak az megy oda aki direkt ezt akarja, mint reptereken a dohányzókalickák, de másoknak nem kell egyéb közösségi tevékenység közben elszenvedni más szenvedélyét, nincs rákényszerítve, még közvetve, elterjedt engedélyezéssel sem. Az engedélyezés helyett a tiltás az általános. Ez van.
Ezzel le is zártam, láthatóan magadtól nem tudod ezeket felfogni, hiába is tépem a számat, nem is akarlak meggyőzni, de láthatóan szükég volt a szigorra, mert felőletek a dohányzás maradna az általános minden helyen, ahol dohányos és nemdohányos is tartózkodik.
Mindíg volt és lenne ürügy arra, hogy másokat is rákényszerítsetek a bagózásra.
Most a kivétel lesz. Ha lehetőség volt rá, akkor el is terjedt és mindenkire kötelezővé vált aki más miatt ugyanott tartózkodot, ez nem működött. Most más lesz.

Lajosforras 2012.04.15. 15:40:43

@Dr. Jofiu, PhD, FYI, ASAP, Etc.: jobb is ha lezárod,mert ha csak fikázni tudod a bagósokat,meg örömködni,hogy mostantól aztán a magadfajtát támogatja mintegy piedesztálra emelve a hosszú harcban megfáradt hősöket, azzal nem megyünk előrébb. lám-lám,te is parádésan leszarod a másikat,ha saját magadról van szó. mindegy,csak a kisfelsőd meg a frizőr füstszagú ne legyen. ennek sose érünk a végére.

becsoccsent 2012.04.15. 21:04:39

@Lajosforras: neked lofasz a seggedbe.

en kerek elnezest minden nemdohanyzotol azert, amit dohanyzokent elkovettem - noha ugy gondotam, hogy a kulturalt dohanyzok koze tartozok. valojaban csak egy fokkal voltam kulturaltabb, mint te. a rendszer bennunket vedett, es eppen ideje volt ezen valtoztatni.

most persze szoptok, es ez sincs rendben. a rendszer finomhangolasara van szukseg, de en sem sirom vissza azokat a napokat. a cigi budos. karos. rossz. draga. mindened buzlik tole, meg furdes utan is - a tudodbol orakig fujod. semmilyen elonye sincs azon kivul, hogy nem tudod elmagyarazni egy nemdohanyzonak, miert istencsaszar erzes a kiados ebed utani kave melle egy cigi - mellesleg ez az, ami igazan hianyzik.

a cigi onmagaban is - es mindig is fog. leszokni pedig azert nem fogsz, amig nem fogsz, mert nem tudsz. en is mondtam, hogy barmikor le tudom tenni. igy is gondoltam. meg is probaltam, tobbszor. reszsikerekrol be tudok szamolni. nem igy mukodik. te sem tudod letenni, probald csak ki egy hetig :)

a peron vegeben lehessen dohanyozni. a munkahelyeken legyen egy hely, ahol ra lehet gyujtani, es ne kelljen 10-15 percet arra forditani, hogy a halalfaszan levo kijelolt dohanyzohelyre el kelljen menni. csakhogy amig nem lesz zsilipeles, addig a dohanyos rohadekbudos. nem akkor, amikor elszivta, hanem utana percekig. aztan meg orakig lehet erezni rajta, ha a ruhaja, bore, haja nem szivta be. mert ha igen, akkor napokig.

johetnek az otletek, ezt hogy oldod meg. meg kitalalod, tedd le a cigit. csak egy hetre. na?

Lajosforras 2012.04.17. 22:32:43

@becsoccsent: légy üdvözölve te is egy kiadós lófasszal a seggedbe,ha már ilyen baráti a csevejünk. mondottam volt, 4 évig nem szívtam én sem,aztán megint rágyújtottam és élvezem, kösz. nekem is büdös volt,de nem voltam kurvára felháborodva,ha valaki rágyújtott mellettem vagy olyan kocsmába kellett mennem,ahol vágni lehetett a füstöt. igen,éreztem a füstszagot egy esti kilengés után,de nem ordibáltam,hogy most aztán mintapógár lettem, mindenki tartsa tiszteletben,hogy nem dohányzom. én speciel el tudtam viselni,a párom szintén. nem volt nehéz. és nem értem a habzó szájjal tiltakozókat. engem az irritál,jobban,mint a füstszag.

becsoccsent 2012.04.19. 08:48:25

@Lajosforras: baratom, fogalmad sincs, mit erez egy nemhohanyzo. negy evig ra se gyujtottal! gratulalok! en viszont ugy passzivdohanyoztam az elso par hetben, ahogy csak birtam, igaz, nem szivtam aktivan. szoval ne hasonlitsunk mar egy vissza-visszaszoko dohanyost egy nemdohanyzohoz. ha neked ezzel el is van intezve a dolog, akkor te nem voltal korabban sem figyelemmel senkire - es most is nagy ivben szarsz mindenkire.

" igen,éreztem a füstszagot egy esti kilengés után "

ugye tudod, hogy pusztan ezzel a mondattal teljesen hiteltelenne tettel mindent, ami akar csak egy kicsit is pozitiv lehetett volna abbol, amit irtal? a helyes mondat valahogy igy szolt volna:

igen, ereztem a fustszagot egy esti kilenges utan, a hajambol, a ruhambol, a szambol, a tudombol meg orakkal kesobb is omlott a fustszag, a zuhanyzas sem segitett, a ruhaim pedig napokkal kesobb is beleivodottfust-szaguak voltak a szariton, es legtobbszor meg arra sem volt erom, hogy a kovetkezo fustos bulira felvegyem oket.

olyan vagy, mint az autos, akinek osszenott a segge az autojaval: mar elfelejtette, hogy o is gyalogos.

Lajosforras 2012.04.24. 06:13:09

@becsoccsent: na erről a habzó szájról beszéltem. nehogy rá merjen valaki gyújtani,megjött csöccsent,osztály vigyázz!...haggyá'má'... miért is tartsák szem előtt a dohányosok az igényeidet,ha te maximálisan beleszarsz az övékébe? parttalan vita ez. a mosáshoz meg a vízen kívül szükség van mosószerre és öblítőre is,akkor nem lesz büdös.
süti beállítások módosítása