Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Mi a picsa történt ma? - Augusztus 20.

2012.08.20. 13:14 szkr

Attól függően, hogy honnan nézzük, augusztus 20-án sok mindent ünnepelt már a Nemzet. Azt viszont, hogy pontosan mi is az, ami miatt éppen ez a nap az Állami Ünnep, 10 emberből jó, ha másfél tudja. István már öt napja halott, a koronázása jóval később volt, a születésének pontos dátumáról pedig senkinek nincs lövése sem. Azt viszont tudjuk (már ha bárki veszi a fáradtságot, hogy utánanézzen), hogy 1083. augusztus 20-án I. László pápai engedéllyel szentté avatta. Vicces ünneplenyúlások, átértelmezések és vallásviták övezik az egyetlen olyan ünnepünket, amikor végre nem azon picsogunk, hogy milyen durvamód szoptuk végig a történelmünket.

Egy szentté avatást állami ünnepként kezelni eléggé maradi dolognak tűnhet így a huszonegyedik század elején, viszont be kell látni, hogy Istvánnak, ha csak szimbólumszinten is, de óriási jelentősége van a magyar történelemben. Igen, szimbólumként, mert, mint azt már annyiszor leírtuk, ez is kurva régen volt, sápítozást befejezni, árpádsávos zászlókat sarokba tenni, vita lezárva. Az, hogy augusztus 20-án emlékezünk meg róla egyébként is pusztán technikai kérdés, hiszen az évszázadok során egész egyszerűen ez volt Az Ünnep, így később átrakni máskorra egyrészt felesleges hagyományátírás, másrészt a kommunistáknak való beintés is elmaradt volna. Ugyanis.

A szocialisták annak idején belátták, hogy ennek az ünnepnek az eltörlése, bármennyire is adja magát a pusztán egyházi jelentőség miatt, felesleges bonyodalmakat okozott volna. Éppen ezért kihasználták, hogy az emberek többsége úgyis az államalapítást ünnepli ilyenkor nem pedig egy hulla imákba helyezését, szóval kézenfekvő volt, hogy egyszerűen átírják a hagyományt és 1949. augusztus 20-ra időzítették az új Alkotmány bevezetését. Államalapítás 2.0 vagy mi.

De nem kell megijedni, nem csak a maradék MSZP-szavazók ünnepelhetnek ilyenkor önfeledten, hanem a másik fajta (nemzeti-)szocialista maradék is: Trianon után Szent István napjának ünneplése ugyanis az irredenta mozgalom (remélem emlékszünk még kitől származtatják a születését) Szent István Országának visszaszerzését tűzte ki célul. Így aztán, akkor már sokadjára, gyönyörűen átpolitizálták a valóságban egyszerűen csak katolikus ünnepet. Egyébként ebből voltak viták is, hiszen a többi történelmi egyház, teljesen jogosan persze, totál kiakadt azon, hogy az egyik kollegájuknak saját nemzeti ünnepe lett, míg nekik nem jutott ilyesmi. Teszem hozzá arról nem szól egyetlen krónikás sem, hogy a protestánsok mégis mit akartak megünnepelni, tekintve, hogy éppen azért jött létre az egyházuk, hogy mellőzzék az ilyen fellengzős hülyeségeket.

Augusztus 20-ban az a jó, hogy mindenki kénytelen elismerni a jelentőségét. Na nem annak, hogy egy királyunkat szentté avatták, még csak nem is annak, hogy ez az első királyunk volt, ami azért nem egy szar indítás, hanem annak a ténynek, hogy volt egy fickó, aki kiváló politikus lévén rájött, hogy ha nem mészárolja le a fél országát, akkor abba a másik fele is belepusztul és neki nem marad meg a zsíros kormányzati állása. Emberiség elleni bűncselekményt ünnepelni kimondottan gáz, viszont ha állami szinten tesszük, az abszolút menő.

Ha azonban komoly szemmel tekintünk rá és nem trollcsapdát installálunk, akkor is fontos ez a nap. Magyarország, a maga kicsitsárga módján ekkor született meg és utána egy csomó ideig még nem támadta meg az önsajnálat formájában az országba érkező pestis. Menő dolog, legalább három felessel kell ünnepelni. A negyedik a ráadás.


60 komment · 5 trackback

Címkék: történelem ünnep egyház

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr824721464

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.08.21. 10:30:02

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Trackback: Ünnepnap 2012.08.21. 09:17:17

Reggel fél órával később kelt a megszokottnál. Nem a vekkeróra hangja ébresztette fel, egyszerűen csak kidobta magából az ágy. A fürdőszobai teendők után, még pizsamában kicsoszogott a konyhába és elővette a hűtőszekrényből a külön erre a napra vásárol...

Trackback: Bullshit-generátorral írták Áder tisztavatási beszédét 2012.08.21. 09:00:33

Száztíz mondatból állt a szónoklat, ebből öt mondat megszólítás, kilenc mondat idézet, öt mondat töltelék és kilencvenegy mondat bullshit volt. A kilencvenegy bullshit mondat összesen százhuszonhárom darab közhelyet tartalmazott. * Íme a beszéd szövege...

Trackback: A Szent Korona rejtett időkódjával üzentek a Szíriuszról a magyaroknak 2012.08.20. 21:03:11

Messzire gurultak a gyógyszerek a Szolnok megyei Új Néplapnál :) Azt írják, hogy a Szent Koronában egy rejtett időkód van, amivel azokat az üzeneteket lehet megfejteni, amiket a Stonehenge és a Kheopsz piramis közvetít az emberiség számára. Található r...

Trackback: Kádár vs. I. István király 2012.08.20. 20:46:37

A katolikus egyház "szent" címmel és érdemrenddel tüntette ki I.István királyt , de ha jobban belegondolunk, ez a "cím" többet jelent-e, mint mondjuk az 1956-os magyar forradalmat leverők szocialista hazáért érdemrendjei, amelyek azért végső soron ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.20. 17:20:57

A Csipcsirip hírügynökség szerint további államfiatalítási tervek vannak kilátásban. Elemzők szerint akár 2010-re is áttevődhet a Magyar Állam alapítási dátuma.

vilagnezet.blog.hu/2011/08/20/kozmetikazzak_allamunk_korat

sulcus (törölt) 2012.08.20. 20:36:22

Lényeg,hogy minden évben ezen a napon kéri az egyház Isten áldását Országunk vezetőire, amennyiben azok elég mélyen nyalnak be és elég suskát csengetnek az adónkból!

IGe · http://vilagnezet.blog.hu/ 2012.08.20. 20:49:08

@sulcus:

Az katolikus egyháznak meg mindegy melyik segget nyalja:

Kádár vs. I. István király

vilagnezet.blog.hu/2012/08/20/kadar_vs_i_istvan_kiraly

lifelike 2012.08.20. 20:53:18

ez az ország az alapításától kezdve egészen petőfi ámokfutásáig mindig jó irányba haladt, onnantól pedig mindig a rossz oldalon állt rossz vezetőkkel, kb ennyi

t23423432 2012.08.20. 21:07:07

Ezt csak ilyen stílusban lehet előadni?!

Csak trágárkodással, picsázással stb. lehet a témát taglalni, különben nem lesz érdekes a cikk, és nem is kerül címlapra?

Az indexesek tényleg azt képzelik, hogy valami attól lesz érdekes (értékes nem, de legalább érdekes), ha tele van trágár szavakkal?

Hagyjuk most a baloldalozást meg a jobboldalozást, hagyjuk a libsizést, konzervatívozást! Ez csak egyszerűen etikátlan.

qwertzu 2012.08.20. 21:15:14

@lifelike: Hát szerintem Mátyás király halála óta szopóágon vagyunk.

nemecsek ernő áruló 2012.08.20. 21:16:55

@t23423432: Ez egy blog. Nem híroldal. Ha zavar a szabatos stílus, ne olvass blogokat.

soproni1 2012.08.20. 21:17:50

Gusztus 20, kotmányunk ünnepe !

soproni1 2012.08.20. 21:18:31

@qwertzu: De cserélhető szopófejes !

tintamin 2012.08.20. 21:20:56

@t23423432: "Ez csak egyszerűen etikátlan. " vö: polgárpukkasztás.

Pukkad már..

val 2012.08.20. 21:38:25

Beteg ember az, aki Szent István ünnepén azon hőbörög, hogy Orbán, meg különben is, miaz hogy ünnep, meg politika b+, meg egyház, és egyébként is hová tűntek a sarló-kalapácsos zászlók, hüpp-hüpp.

Takarodjál dolgozni! Vagy menj Észak-Koreába, ott nincs ilyen ünnep!

yegua 2012.08.20. 21:48:20

Hiányolom az új sercli ünnepi vetületét az elemzésből.

t23423432 2012.08.20. 21:49:55

@tintamin: Igen, polgárpukkasztásnak is fel lehet fogni.

És még sok minden másnak is. Vannak átfedések.
Polgárpukkasztás, egyszerű bunkóság, köcsög modor, vagy csak "laza" stílus.

De ez inkább csak etikátlanság. És az is, hogy ez kikerülhet címlapra. A "leszarom"-stílus mindig csak etikátlanság marad. És itt az sem számít, hogy blogról van szó, vagy a "hivatalos" napilapról. Ez a blogbejegyzés azzal, hogy a címlapra került, az index napilap részévé vált.

Etikátlanság. Szimplán.

t23423432 2012.08.20. 21:52:18

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Ez nem "szabatos" stílus. Próbálj már meg különbséget tenni, hogy hogyan öltözöl fel színházba és hogyan, ha edzeni mész; hogyan beszélsz egy tömeg előtt, és hogyan otthon a haverjaiddal! Köszi. Csak kicsit gondolkodj!

FaBRiK 2012.08.20. 22:06:12

@qwertzu: sztem már Matyi alatt is szívás volt:
1. Kis feleség puccoskodott, kiűzte a nemeseket meg a kézzel evést a királyikulipintyóból
2. A Corvinába 1-1 könyv beszerzésének érdekében 2x, 3x is beszedték az amúgy éhhalál szélén libegő emberektől az adót

killercsiga 2012.08.20. 22:07:37

@t23423432:
Ha a stílus nem teszik az oké, nem vagyunk egyformák. De ha elolvastad, akkor a tartalmát is megértheted.
Mondjuk azzal se kell egyetérteni, de utóbbi tekintetben szerintem teljesen rendben van. Röviden: "...az egyetlen olyan ünnepünk(et), amikor végre nem azon picsogunk, hogy milyen durvamód szoptuk végig a történelmünket.... Magyarország, a maga kicsitsárga módján ekkor született meg ... Menő dolog..."

szávó 2012.08.20. 22:32:31

szkr ! Te egy seggfej vagy.

sulcus (törölt) 2012.08.20. 22:44:25

@val:
Persze az nem beteg ember aki március 15.-én tojással dobálja a szónokot, kommunistázik, zsidózik.
Mert az nem ünnep, meg különben is nekik szabad.
Érdekes azok a "csúnya mocskos bolsi-libsik"egyetlen Orbán ünnepet nem gyaláznak meg.
Ehhez csak a náci csőcseléknek van Isten adta joguk!

bigthereal 2012.08.20. 22:44:36

szimpla blaszfémia...

Ad Dio 2012.08.20. 22:58:42

Ez ma a másodi ultragyenge,semmitmondó poszt, ami szentül lehatározta hogy megmondja a tuttit 20-áról.

Legközelebb fektess az egészbe kis munkát is. Sajnálom a rászánt 2 percet.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.08.20. 23:38:31

@FaBRiK: Mátyás alatt a kincstár adóbevételei 120 ezer forintról 900 ezerre nőttek. Füstpénz, hadiadó, koronavám, stb.

az_igazi_trebitsch 2012.08.20. 23:52:40

Nincs az írás stílusával semmi baj. Pontosan tükrözi a rendszerváltással kivívott sajtószabadság ürügyén a médiába beszabadult kőbunkó csürhe szellemi szinvonalát, és ezzel kiváló anyagot szolgáltat a jövő kultúrkutatóinak.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.08.20. 23:55:14

Azt már sosem tudjuk meg, hogy mi lett volna, ha Koppány győz.

I. István véleményes ugyan, de mégiscsak összehozta a magyar államot, ami a kereszténység oltalma alatt fenn is maradt.

Irtó nehéz kérdések ezek, mert ugye a hit (bármilyen, bárkié) tiszteletben tartandó, de az egyháziasult vallás már problémás tud lenni (az is, szerintem), viszont az egyház tagjai elvileg hívők, vagy mi (kérdés, miben hisznek: Isten országában, az IGÉben, vagy netán a hatalom szentségében?)

Vajon miben hitt István király, mi volt a valódi motivációja???

Szerintem ünnepeljünk, ha másért nem, hát azért, mert mégiscsak ezeréves, történelmében gazdag országunk van. (olyan, amilyen, de a miénk).

@qwertzu: Hunyadi Mátyás nagy király volt, de mintha nagyságának meg lett volna az alapja is: szerette adóztatni a népet, így aztán volt zsé a kasszában (amit viszont elég ügyesen használt, erős és virágzó reneszánsz országot épített).

Szerény és itt-ott kissé szellős történelmi ismereteim alapján azt gondolom (eltekintve az Árpád-háziak viszályaitól és a tatárjárástól), hogy Mohácstól számíthatjuk az ország vesszőfutását, ott esett ki kezünkből a gyeplő. Lett volna esély a török ellen, de Szapolyai király szeretett volna lenni, így nem segített Lajosnak.
A többi ismert: török, Habsburg, német, majd szovjet hatás, többszáz év apátia, közben nagy nemzeti hősök sora, most meg kullogunk saját dolgaink és szomszédaink után, akik közben -az utóbbi 20 évben- frankón lehagytak bennünket.

Ha akkor Mohácsnál máshogy alakul, most nem itt tartunk és a Himnuszunk sem balsorsól regél, ebben asszem biztos vagyok.

Rigor Mortis 2012.08.21. 00:17:41

@sulcus: "Érdekes azok a "csúnya mocskos bolsi-libsik"egyetlen Orbán ünnepet nem gyaláznak meg." Nézzünk szembe a tényekkel: a balos többség beszari, impotens buzi, aki nem mer a felfegyverzett rendőrök szemébe nézi, csak a gép előtt, a közértben, meg a kocsmában nagy az arca. A görög ballereket pld. tisztelem, azok legalább tökösek.

Lásd: Dániel elvtárs, aki csak éjszaka volt olyan bátor, hogy szobrot gyalázzon, amikor kérdőre vonták, egyből rendőri védelmet kért. Micsoda férfi!

2012.08.21. 00:40:21

Én nemtom de ha annyira sárga akkor el lehet menni, nem? Nem mintha nem lenne ezernyi probléma, de hol nincs? Kicsit zavaros mi a cél...

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.08.21. 01:55:56

@Rigor Mortis:

"
@sulcus: "Érdekes azok a "csúnya mocskos bolsi-libsik"egyetlen Orbán ünnepet nem gyaláznak meg." Nézzünk szembe a tényekkel: a balos többség beszari, impotens buzi, aki nem mer a felfegyverzett rendőrök szemébe nézi, csak a gép előtt, a közértben, meg a kocsmában nagy az arca. A görög ballereket pld. tisztelem, azok legalább tökösek.
"
A világ attól érdekes, hogy végtelen aspektusa létezik.

Van, aki a sufnikommunista, fotelpartizán, fülkeforradalmár, jobbos/balos vagy libsi/konzervatív kocsmai hőzöngő: neki bőven elég, ha kiengedheti a gőzt (Hofi, ha élne, hjaj!) és négyévente tesz (vagy nem, mert ezt is lehet) egy x-et. Számára a politika ennyi, s nem utcai harc.

Van, aki meggyőződésből, van, aki divatból jár tüntetni, s van, aki szintén divatból (vagy csak a balhé kedvéért) veri szét a fél várost. Micsoda jó hecc, nemigaz?
Van, aki mindehhez muníciót is ad dögivel, majd mossa kezeit és angolosan távozik.

A skála tehát széles, a pozíció tetszés szerint választható (csak arra kell vigyázni, hogy jó oldalt válasszunk, nehogy kiderüljön, hogy a preferált párt valójában egy másikon ül).

Viszont: egy nemzeti ünnepet nem meggyalázni: ebben semmi beszari impotens-buziságot nem látok.
Még akkor sem, ha a balosok valóban töketlenek.

Mondjuk persze az is igaz, hogy a fidesz is balos (már megint), de ellenben egészen tökös.

23 év - ez a kismagyar demokrácia olyan kis nyeszlett még, miért csodálkozunk, ha nehezen terem emészthetőt?

nandras01 2012.08.21. 02:13:57

szép a blogíró fejtegetése, és a maga módján, még logikus is, csak éppen... "gondolta a fene"

sokkal, de sokkal prózaibb oka van annak, hogy éppen aug. 20. lett a legfőbb ünnepünk.
történt, még a rendszerváltás hajnalán, amikor a frissen összeröffent, de azért szabadon választott parlament úgy érezte, hogy ideje meghatározni az új rendszerhez méltó országjelképeket és meghatározni a legfőbb nemzeti ünnep napját.
már a nemzeti jelképek, pontosabban, az állami címer kapcsán világosan és egyértelműen két álláspont alakult ki:
az akkori "nemzeti oldal", az mdf a koronás címer, az ellenzék, -az szdsz vezetésével- a kossuth címer mellett tette le a voksát.*
igazából két álláspont egyértelműen a "hogyan tovább", ill. a "milyen magyarországot képzelek el" vitája volt.
az mdf nem nagyon titkolta, hogy az elképzelése, ideája sokkal inkább egy archaikus, inkább a múltba merengő, "úri" magyarország, míg az szdsz- é egy polgárosodott, európába igyekvő, önmagáért felelős, lehetőségeire és jogaira büszke polgárok magyarországa.
mivel a parlamenti matematika érvényesült, így címerünk az lett, ami.
ugyanez a vita zajlott le akkor is, amikor a legfőbb állami ünnep vitája zajlott, a két lehetséges fő alternatíva, ú.m. márc. 15. és aug 20. között.
márc, 15- e a polgári forradalom emlékét kívánta megörökíteni, és, mint előremutató eseményt, pépldául, követendő például állítani az ország elé, míg az aug. 20. mellet érvelők ismét inkább a múltba révedtek, egy olyan országnak kívántak emléket állítani, amely ország igazából sohasem volt, csak a mítoszok és regék hazudták valónak.

ennyi a történet.
tudom, kevésbé izgalmas és dicső, mint azt sokan látni szeretnék - de igaz.

* a pontosság kedvéért meg kell jegyeznem, hogy az szdsz frakció, igaz, hosszas belső vita után, de a frakciótagok részére, a szabad mandátum mellett döntött, azaz nem hozott döntést, hogy az egyes képviselők hogyan szavazzanak a kérdésben, bár a többségi álláspont egyértelműen nem a koronás címer választása volt.

Dekatlon 2012.08.21. 02:32:56

A történelmet a győztesek írják. Ezért jobban járunk, ha a szabadnapot ünnepeljük ezen a szép augusztusi napon, tüzijátékkal.
(Nekem Koppány amúgy is szimpibb, jobbak az énekei.)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2012.08.21. 05:42:48

Jó ez meg minden, de sem márc 15-én, sem okt 23-án nem a nagy nemzeti cumira emlékezünk - tudtommal. Arra ott van okt. 6. és nov. 4. Ahhoz, hogy mindenki átérezze a cumit/gyászt (mélymagyarsági szintnek megfelelően értendő), se' tűzijáték, se' szabadnap nem jár utóbbiakhoz.

Hunor Levente 2012.08.21. 06:06:18

@t23423432: Csak mostanság vezették be holmi faszfejek a kötelező hit/erkölcstan oktatást.
Akik ebben az agymosásban anno nem részesülhettek, azok néha ilyen etikátlanul írnak.

Hunor Levente 2012.08.21. 06:07:26

@t23423432: Kicsi gondolkodással rájöhetsz milyen képmutatás a trágárság ellen küzdeni. Például szerinted haverokkal lehet trágárkodni, de tömeg előtt nem.

kzoltana 2012.08.21. 07:02:26

Kósa Lajos leunortodoxozta Szent Istvánt.
Debrecen polgármestere ünnepi beszédének vágatlan változata (VIDEÓ)
www.vagy.hu/tartalom/cikk/2825_kosa_leunortodoxozta_szent_istvan

kovego 2012.08.21. 07:03:38

3024. augusztus 20. kivonat a foenix blogból, mely Szent Orbánról ír:

"volt egy fickó, aki kiváló politikus lévén rájött, hogy ha nem mészárolja le a fél országát, akkor abba a másik fele is belepusztul és neki nem marad meg a zsíros kormányzati állása"

Rigor Mortis 2012.08.21. 07:44:57

@Zébácsi: Hát igen, a magadfajta 56 után is azért ajvékolt, mert a nyilas csőcselék szétlövette a Corvin-mozit, szétverte a pártházat és ledöntötte a csodaszép Sztálin-szobrot.

Nem érzek abban semmilyen meggyalázást, ha valaki annak az 50. évfordulóján, hogy a nemzet tökösebbik fele harcba bocsátkozott a szocik ellen, maga is harcba bocsátkozik a szocik ellen.

Ellenben igen, az tényleg gyalázat, ha Apró Antal dédunokáinak apja okt. 23-án osztja az észt.

A poszt témája amúgy aug. 20. Tudtommal egyszer gyalázták meg, amikor a szervező szoci kancelláriaminisztérium a pusztító
viharba terelte a bámészkodókat, na az tényleg gyalázat volt, ott halottak is voltak.

Szóval, akkor ki gyaláz, és mit?

ps. Ha már Hofi, miért mi lenne, ha élne? Az utolsó korszakában, a rendszerváltás után inkább kínos volt, mint vicces.

Környezettudatos 2012.08.21. 07:51:04

@Hunor Levente: A kötelező hitoktatás a szellemi sötétség konzerválása, az írás meg messzemenően szebb, mint a te két mondatod. A te két mondatod bemutat téged a szabadidős sportod művelése közben, azt, ahogy sport közben az ivócimborákkal társalogsz a kis piszkosban.

Környezettudatos 2012.08.21. 07:57:45

@Hunor Levente: Nem képmutatás, hanem jó ízlés kérdése.

I_Isti 2012.08.21. 08:23:09

"egy olyan országnak kívántak emléket állítani, amely ország igazából sohasem volt, csak a mítoszok és regék hazudták valónak."

Pontosan így van.

Puncás Margit 2012.08.21. 08:30:06

@Rigor Mortis: Hát szerintem pedig épphogy az örjöngő vadbarmok az impotens látensbuzik, tudniillik hogy túlkompenzálnak.

Momina 2012.08.21. 08:32:04

Trolltrap installation successfully fulfilled :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.21. 08:43:38

Egészen komikus, hogy egyes kommentelők _személyes_ tragédiaként élik meg, hogy István mit csinált, vagy Mátyás mennyit adóztatott. Mintha csak valamelyik jelenlegi aktív politikusról beszélnének, mintha személyesen ott lettek volna vagy átélték volna (és ugye "ezérttartittazország", csak nem "elmúltnyócév", hanem "elmúltöccázév").

Erről lehetne valami szociálpszichoógiai tanulmányt írni.

ON: Aug 20-ra meg szükség van, a magyar történelemben István a legnagyobb közös nevező.

sulcus (törölt) 2012.08.21. 08:49:06

@Rigor Mortis: Még szerencse,hogy van egy Istvánunk, aki "Szent" !
Még szerencse, hogy Ő már nem tud utána nézni a családfájának, mint Szegedi Csanád!
Éljen az echte madzsar Szent István.

Puncás Margit 2012.08.21. 08:58:13

Állítólag az árpádháziak normannok voltak, mert szőkék voltak és magasak. Ez nem az én véleményem, csak hallottam.

nandras01 2012.08.21. 09:18:01

@Rigor Mortis: te tényleg ennyire hülye vagy, vagy csak cukkolni kívánod itt a jónépet?

DFK 2012.08.21. 09:23:14

Nem tudom eldönteni, hogy a balliberálisok annyire buták vagy annyire aljasok (esetleg mindkettő), amennyire a posztból és a kommentjeikből látszik?

Puncás Margit 2012.08.21. 09:30:57

@DFK: Hát ez így konkrétumok nélkül nem volt valami elegáns megjegyzés.

sulcus (törölt) 2012.08.21. 09:44:38

@DFK:
Mondhatnánk úgy is, szar az igazság...
De mondjuk érvek helyett, akár zsidózzál, cigányozzál egy jóízűt és akkor meglátod rögtön igazad lesz és megnyugszol.

Da Real Knee Grow 2012.08.21. 10:10:38

@DFK: aljasok vagyunk bazzki, ne merj lebutázni mer leslaggolom a kutyádat és adok neki egy fagyit!!!ÉS AKKOR MEGFÁZIK ÉS TÜSSZÖGNI FOG MUHÁÁHÁÁHÁHÁHHÁHÁHÁ!!!!!

Puncás Margit 2012.08.21. 10:24:13

@Da Real Knee Grow: Én meg majd jól odamegyek hozzá és direkt halkan fogok csak köszönni.

De hová tűnt Columbo felesége? 2012.08.21. 11:39:45

@Rigor Mortis:

Magamfajta?
:-).

Sikerült alaposan félreértened és mellélőnöd.
Hofi pedig egy jelkép, a gőzkiengedés jelképe. Nem magyarázom, felesleges. Aki érti, érti e nélkül is.

@Gee Halen:

OFF:
Csak pár gondolatfüzér

Szerintem nincs semmiféle személyes tragédia. Mátyás valóban szerette a magas adókat - a magas adókkal azonban semmi baj sincs, ha azok jó célt szolgálnak és a lakosság úgy érzi, jut egyről kettőre.
Talán nem véletlen, hogy Mátyás királyról pozitív kép él bennünk, hiszen erős államot épített és állítólag valóban igazságos volt.
MIntha csak valamelyik jelenleg aktív politikusról beszélünk...
A magas adók most vajon jó célt szolgálnak-e? A nagy elvonás közben úgy érzi-e a magyar, hogy boldogul?
Vajon 550 év múlva mi marad fenn a mostani Magyarországról?

A kérdések költőiek.

I. István királyt illetően igazad van.

Szőkebácsi 2012.08.21. 11:43:59

Fasza kis cikk :)
Írhatnál egyet a Honfoglalás ünnepléséről is - ha még nem tetted volna meg, az is megér egy misét:)))

Dekatlon 2012.08.21. 11:45:08

@DFK: te miért szereted Szent István királyunkat? Pont olyan véreskezű zsarnok volt, mint mindenki a világban, aki ilyen pozíciót sikerrel vitt. Tette a dolgát, és gatyába rázott (az ő általa tervezett gatyába) egy országot. Közben jó sok embert megöletett, de akkoriban ez így ment. Tette, amit kellett, elérte, amit akart.
Szoval mi az amiért szereted? Csak mert ennyi alapján Sztálint is szeretned kéne. Van párhuzam.

tjunior 2012.08.21. 11:49:11

az utolsó előtti bekezdést valaki értelmezze, köszönöm. Amúgy I.Istvánnak nem elsősorban szimbólum szinten van jelentősége a magyar történelemben, amit kitalált az egy fél évezredig, jó pár reformmal, de működött.

tjunior 2012.08.21. 11:51:42

@Dekatlon: jó nagy marhaságot írtál a végére gondolom érzed miután átolvastad...István azon kívül, hogy az ellenlábasait elintézte, ami akkor természetes volt, miben volt zsarnok?

Dekatlon 2012.08.21. 18:43:37

@tjunior: az "ellenlábasai" nem 20-30 nagyurat jelent ebben az esetben, hanem nagyon sok embert! Pl. a betelepíteni kívánt besenyők ellen hőbörgő határvédőket kettesével köttette fel szerte az országban. Vakíttatással, csonkításokkal van kikövezve az uralkodása, meg vallásüldözéssel. Teljesen szokványos véreskezű zsarnok volt. Nem elítélőleg mondom, a királyok akkoriban így működtek. De a szentektől azért az ember mást várna.

trendo+ 2012.08.22. 12:25:45

Én csak azon mosolygok csendben, hogy az 1063-as szentté avatás közönséges PR-kampány volt, Árpád-házi megrendelésre. Merketing menedzser: a római pápa! :)

trendo+ 2012.08.22. 12:26:25

@trendo+: elütés: 1083-as kampány volt!
süti beállítások módosítása