Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Problémám van Vass Virággal 1.

2011.01.14. 16:51 szkr

A metrón utaztam a Keletihez, ahol egy születésnapot kellett ünnepelni a Barlang Sörözőben, és velem szemben az ablakon megláttam egy regény hirdetését: Vass Virág Sokszor csókol, India! című (leendő?) bestsellere nézett velem farkasszemet. A plakáton volt egy rövid idézet is, ami így kezdődött: "Nonita gyakran autózott lehúzott tetőablakkal monszun idején..."

Nekem ennyi pontosan elég volt ahhoz, hogy személyes ügyet csináljak abból, hogy Vass Virágnak felhívjam a figyelmét arra, hogy... Hmm. Probléma van, ami valójában nem is ott kezdődik, hogy az írónő képes egy tagmondatba leírni a monszun és a lehúzott tetőablak kifejezéseket, hanem inkább ott, hogy Vass Virág neve ott van egy könyv borítóján, mintha egy író lenne. Persze nyugi, nincs baj, hiszen született már kritika erről a regényről, ráadásul olyan írta, aki hajlandó volt el is olvasni a könyvet (nem, én inkább nem teszem meg, elég volt ez az idézet egyelőre), nyilván finoman szólva is jelezte a kritikus, hogy talán lehetne kicsit autentikusabb a regény.

"A Sokszor csókol, India! legnagyobb erénye, hogy autentikus." Így. Arról nem is beszélve, hogy úgy tűnik, hogy "Vass Virág hiteles (sic!) indiai beszámolója" komoly rajongótábort is adott a már korábban is kritizált írónak (nekem egyébként a világon semmi bajom nincs azzal, hogy milyen témákat választ; a nyilvánvaló hülyeséget viszont a) nem kéne leírni és b) pláne nem kéne kiadni). De először is, mostanra nyilván sokakat feszít belülről a kérdés...

Ki a csöcs az a Vass Virág?

Wikipedia oldala szerint 1988-ban érettségizett, négy nyelven beszél, 91-ben "pályázatot nyert riportjával, mely a magyar változásokat a nemzetközi sajtó szemszögéből mutatta be", sőt, 2000-ben még a Flekk-díjat is elnyerte, amit a 35 évnél fiatalabb legjobb újságírónak ítél oda a Magyar Újságíró Szövetség. Elég szép pálya, de tényleg. Ja, mellesleg van három regénye. Ez, ugyebár, a baj.

Vass Virág egyébként nem nehezíti meg a dolgát annak, aki egy kicsit is kritizálni akarja. Az egy dolog, hogy süt a szeméből az értelem, az pedig egy másik, hogy előzetest csinált második, Franciadrazsé című regényéhez, ami finoman szólva is röhejesre sikerült.

 Hangsúlyoznám, hogy itt pénz cserélt gazdát, nemcsak a regényért fizettek emberek, hanem ő is pénzt adott valakinek, hogy ezt a rettenetet letegye az asztalra. Persze nem az eszéért kell szeretni, de akkor is...

És akkor most?

Most az van, hogy egy újságíró, aki íróvá avanzsált még annyira is képtelen, hogy utánanézzen a környezetnek, amiről ír. Kedves Virág! Indiában ha monszun van, akkor az emberek így mennek munkába:

Nyitott tetővel pedig igen ritkán furikáznak, ha mégis, akkor az valahogy így néz ki:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Köszönjük, hogy megpróbáltad, de inkább felejtsük el ezt gyorsan, hagyd a regény műfaját olyanokra, akik értenek is hozzá. Vagy ha muszáj, akkor legalább nézz utána annak, hogy miről írsz, és próbálj meg nem tökéletes hülyét csinálni magadból. Hazudtold meg a képeket, amiket a Google kidob rólad.

Sokszor csókol,

szkr


168 komment

Címkék: kult bevezető nemszépirodalom

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr42583818

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lenoardo999 2011.01.15. 06:40:29

Most, hogy a felületes kritikust már felvilágosították, hogy monszun idején sem zuhog állandóan, és Indiában is van pár millió modern autó, valamint nem írunk kritikát konkrét tárgyi tapasztalat nélkül, még az is ide tartozik, hogy a könyvkiadás - üzleti vállalkozás is. Gondolom hihetetlenül hangzik. Pénzt kap belőle a szerzőn kívül, a tördelő, szerkesztő, a korrektor, a nyomda és a kiadó is. Ha nem lenne a könyvkiadásban pénz, nem lenne könyv sem. Éppen úgy a pénz az egyik főszereplő, mint a barbibaba-forgalmazásban vagy a cocacoláéban. Lehet értetlenkedni és fikázni ezeket is. De nem hiszem, hogy akkor maradna másra is időnk az életben.

garymoore54 2011.01.15. 07:13:20

Ha megpillantanék egy ilyen könyvet, aminek már a címében hiba van (az a bizonyos vessző teljesen felesleges és zavaró), és a kétsoros reklámozó szövegben szintúgy (a "lehúzott" tetőablak), biztosan megérlelődne bennem a gondolat, hogy ezt a "művet" az ócskapiacon kellene értékesíteni. Egyébként ismerem VV nevét, olvastam is pár írását még Nők Lapjás korából. Nem buta, korrekt újságíró képzetét keltette bennem. De a fenti két hiba abban erősít meg, hogy a Nők Lapjánál dolgoztak korrektorok, ennél a kiadónál meg, ahol ez megjelent, fogalmuk sincs a helyesírásról. És ez semmiképpen sem egy ajánlólevél a továbbiakra nézve. Sem a kiadónak, sem a szerzőnek.

soska71 2011.01.15. 08:08:26

Végre valaki foglalkozik ezzel a témával :-) Bár el kellett volna olvasni előtte a "művet". Nekem ez a tipikus pornó vagy erotikus regény kategória. Boldogtalan, kielégítetlen háziasszonyok menekülése pár órára ebbe a képzelt világba. Mivel elég széles ez a felhasználói réteg, ezért vannak, akik kiaknázzák az ebben rejlő lehetőséget. Mindkét "írónő" újságírónak azért jobb. Vicces, hogy ennyire komolyan veszik magukat, mint írók. Ezzel csinálnak végképp paródiát az egészből. Daniele Steel magyar alteregói.

Nane! 2011.01.15. 08:12:52

Szerintem pedig a könyv kíváló! Mesés cselekményszövés, érdekes karakterek, pergő dialógusok, magával ragadó történet. Mindenkinek csak ajánlhatom! Persze, nem egy filozófiai magasságokban szárnyaló és irodalmi Nobel-díjra aspiráló mű, de mindenképpen szórakoztató olvasmány.

(Ellenvéleményt lesz szíves csak olyan fogalmazzon meg, aki legalább olvasta(!) a könyvet.)

Attila1234 2011.01.15. 08:32:16

Úristen! Egy újabb megmondó ember a blogketrecben, aki mesteri módon képes kezelni a Wikipediát és a Google-t.
Sok sikert!

kinney 2011.01.15. 08:38:12

szkr:

kedves szkr, kicsit nagyobb alázattal kellene kritikát írni, mert Indiában ha monszun van, akkor az emberek... akárhogy járhatnak munkába, mert - ahogy már mások is írták - a monszun az maga az esős évszak (speciel india környékén mostanában ér véget). ilyenkor, a vége felé pl. gyakran folyamatosan tűz a nap, csak időnként, pár naponta vagy hetente van egy-egy zápor. egyébként meleg van, magas a páratartalom, szóval elég sokan járnak nyitott tetőablakkal.

loggoll 2011.01.15. 08:44:10

Először is: nem olvastam a könyvet és Indiában se, voltam.

Amit én látok:
- VV könyveit veszik, a kiadó jól felépítette a márkát. Úgy tűnik, van igény az ilyen könyvekre.
- Az előzőből nem következik, hogy a kiadó mindent jól csinál (pl. címben a vessző, kiragadott idézet)
- A nő a fotói sztem jók, de van olyan nőismerősöm (aki inkább célcsoport) akinek nem tetszik, mert neki a fotók szexisták. A videó gyenge.

lyken 2011.01.15. 08:44:54

A könyvet nem olvastam (nem is fogom), de:
- valakit a külalakja miatt kritizálni primitívségre vall
- ha jártál volna Indiában, akkor többet tudnál -többek közt a monszunról is és nem írnál hülyeségeket
- olyan könyvet kritizálsz amit nem is ismersz

Legközelebb, ha postolhatnékod támad, nyugodtan bujj vissza a Barlangodba amit a nyitómondatban emlegetsz és guríts le pár korsóval mielőtt hazamész a kedvenc fádig, hogy felmássz rá.

2011.01.15. 09:01:03

Ki a fasz az az szkr még a hulladékpédiában sem lehet találni semmit róla?!?!o

Jamesboci 2011.01.15. 09:02:22

a liftben sziven üti !!! Óriási!!!!

Jamesboci 2011.01.15. 09:03:09

@lyken: nézd meg a videót.....

Anti Anyag (törölt) 2011.01.15. 09:22:18

Fingom nincs ki az a Vass Virág, de ilyesmit szerintem tudnék írni erről a posztról is egy hasonló mondat alapján.

Na meg persze te vagy az autentikus, hiszen indiában nem létezik aszfaltozott út, nincs nagyváros, ott mindenkinek vagy bringája, vagy gumicsónakja van és persze monszun idején minden utat 20 centi vastagon elönt a víz.

Ettől persze még lehet szar a könyv, de nem hiszem, hogy te vagy az, akinek értékelnie kellene.

Gagarin73 2011.01.15. 09:28:04

Vass Virág könyvei emlékeztetnek a 70-es években gyakori "pöttyös" és "csíkos" sorozatoknak nevezett leányregények modern változatára.pl.A Két Lotti. Noha ezek a könyvek nem klasszikus szépirodalmi művek, de irodalmi értékük mindenképpen volt, ahogy a Virág könyveinek is van. Ha a tizenéves lányok ezt olvasnák akkor talán fel tudnák idézni magukban - és a mai nőben - egyre inkább hiányzó sacra femina nevű tulajdonságot. Mert a Vass Virágban kétségkívül ott a Szent Nőiesség ami később akár Asszonyvarázs formába alakulhat át.....

Ladyb 2011.01.15. 09:28:32

:)))
Pszt, elárulom: semmi sem népszerűsít jobban, mint a negatív kritika. Eddig Vass Virágra, az újságíróra felnéztem, az Elle akkor volt olvasható, amikor ő jegyezte főszerkesztőként. Amióta nem, azóta egy kalap kaki.
Vass Virág, az író, indifferens volt eleddig számomra. Azonban, ám, mindazonáltal, ebben a pillanatban komolyan fontolgatom, elolvasom egyik könyvét. Akire ennyire fröcsögnek, szimpatikussá válik. :))

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2011.01.15. 09:36:13

Szerintem meg... khömm... szép nő ez a Vass Virág. Nagyon jól is néz ki, továbbá szexi is. Amikor a képeit nézegettem, "kiváló gondolataim" támadtak. Sőt... Ja hogy könyveket is ír? Az a könyv az olyan izé ugye, amilyet pl. Immanuel Kant, Jorge Luis Borges, Jean Paul Sartre, meg Örkény István is írt? Az lehet az... Akkor mi itt a hiba? Jean Paul Sartre pl. egyáltalán nem volt szexi nő (sőt még nő sem), nem sunáznám. Viszont ezt a Vass Virágot... hajjaj, te jószagú úristen... Elképzelem most: Örkényt olvasok az ágyban, majd amikor megunom, ledobom a könyvet (hű de csúnya ember volt Örkény is, bizony) oldalt fordulok, és gyengéden felébresztem Vass Virágot...

házisárkány 2011.01.15. 09:40:36

@garymoore54: Ha korábban keltem volna, nagyjából ugyanezt írom le... :-) Te nyertél.
Ezt a könyvet nem olvastam, a szerző Franciadrazsé című remekművét viszont igen. A főnököm nyomta a kezembe, hogy olvassam el, van benne egy mondat, amiért. Régen kínlódtam már ennyit egy könyvvel, mint ezzel, mert ötéves korom óta, hogy megtanultam olvasni, ki sem lehet verni a kezemből a könyveket, na de ez... Unalmas, szarul megírt, kidolgozatlan karakterek, semmitmondó párbeszédek, szerkesztési hibák, zéró feszültség - alig vártam, hogy vége legyen.

Persze én újságíróként-szerkesztőként-korrektorként másként olvasom a szövegeket. Közben átírom, javítom, stilizálom, kihúzom, beleírok - vagy hagyom a fenébe, mert reménytelen. Lehet, hogy Vass Virággal egy erős kezű szerkesztő tudna valamit kezdeni, de az így megszülető regény nem az "írónő" érdeme volna.

"azta" 2011.01.15. 09:50:34

-hát (amivel ugye nem indítunk mondatot...) az a belinkelt kritika sokkal inkább tűnik könyvajánlónak, szóval azt ott - személy szerint - nem értem.
-nem lehetetlen, hogy amúgy igazad van, de azt minek is hívják amikor valaki egy apró momentumból (ami itt egy mondat) messzemenő következtetéseket von le? ahaaa! megvan! arrogancia!

Kelly és a szexi dög 2011.01.15. 09:57:18

Simán dugható-nem értem mi bajotok vele!?

Murderface 2011.01.15. 10:01:34

Vass Virág szart ír. Monszunnal, meg anélkül is. Kénytelen voltam olvasni régebben pár cikket tőle, kb. általános iskolás szinten fogalmaz, és annyit is ért az adott témához, mint egy általános iskolás :D
Ez a nő tipikus példája a sötét állatoknak. Süt minden megmozdulásából az idiotizmus, és még büszke is rá :) Nagy Kriszta-Tereskovával kéz a kézben felsétálhatnának a Szabadság hídra, aztán fejest ugorhatnának a betonos részre. Ha ez véletlenül bekövetkezne, azt a napot nemzeti ünneppé kéne nyilvánítani :)

belga6 2011.01.15. 10:10:01

Ostoba nőszemély, tehetsége semmi, arca nagy.

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2011.01.15. 10:21:27

Ámberek! Nem is értem hogy miért nem hagyjátok hogy virágozzék minden virág. Szerintem Vass Virág is virágozzék. Szerintem nekem Vass Virág látványa örömet ad, és ez jó. Ennél több öröm csak akkor érne, ha a fürdőruhás, horribile dictu, a meztelen képeit is láthatnám. Apropó, a Pléhbojban még nem volt. Belevele, akarom mondani Pléhbojba a csajt!
Aztán még: Ámberek! Vass Virág nem tud jól regényt írni. Ez egy tény. No és akkor mi van? Mindenki nem érthet mindenhez. Ti pl mennyire jól tudtok űrrakétát tervezni? No persze tudom: Ti nem is akartok űrrakétát tervezni, VV pedig akar, sőt ír is regényeket. De -az ilyenkor szokásos érvvel vagyok kénytelen jönni most- kötelező nektek elolvasni ezeket a regényeket? Ugye?
Szóval ámberek! Mindenki azt a jótéteményt találja meg, és szemezgesse ki a világ szépségei közül, amely tetszik neki. A többin meg ne bosszankodjon, mert csak a saját egészségének árt vele.
Ez a Vass Virág szingli amúgy? És véletlenül nem tudja valaki a telefonszámát? Te jó szagú...

Vállfás Gyuszi 2011.01.15. 10:27:57

Mindettől függetlenül még lehetne jó. Lásd pl. Rejtő Jenőt.

JohnHenry 2011.01.15. 10:28:52

Savanyú a szölő tipikus esete.

Sunny Days 2011.01.15. 10:50:36

ez az írás nem kritika, ez csak szánalmas sárdobálás

zoxó 2011.01.15. 10:53:49

A címben miért van vessző????

Export 2011.01.15. 11:05:13

Én meg a blog első bekezdéséből állapítom meg, hogy az írója egy köcsög. Ráadásul még buta is. Kicsit nézzen utána jobban annak, hogy mi az a monszun...

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2011.01.15. 11:09:55

Házi pornója elérhető-e a néninek?
Járt-e valaha Woodman-nál?
S+

ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2011.01.15. 11:19:55

@Turk Hava Yollari: Igen, kollégám, végre egy lényeglátó. Ez a vonal itt az érdekes, izgalmas.

Vass Virág 2011.01.15. 11:21:22

A továbbiakban a csupasz tények:
1. Hogy bárki figyelmet szentel a plakátnak/könyvnek/trailernek egy ilyen bánatos januári hétvégén, megtisztelő.
2. A címválasztásban alkalmazott központozás a regény ismeretében értelmezhető.
3. A bloggert feszítő monszun-tetőablak problémára a kommentelők megnyugtató választ adtak.
4. Indiának nem csupán sáros-tehenes-koldusos arca van, noha ebben a történetben is kikerülhetetlen. Ami viszont több hónapos kutatómunkára, indiai utazásokra ösztönzött az éppen egy nagyon szűk, de meghatározó városi réteg, azon belül is a nők életmódja. Erről kevesebbet olvastam. India, India... az Apró Dolgok Istene, Rushdie regényei amúgy nekem is nagy kedvenceim.
5. Olvasóim közül többen éltek/élnek évek óta Indiában, az ő visszajelzéseikre illetve indiai ismerőseim lektormunkája, ha nem bánod, tisztelt blogger, szívesebben hagyatkoznék, mint a fenti elemző-kritikádra.
6. A külsőm ilyen, amilyen.
7. A bloggert nem píár okokból kérte fel a kiadó negatív kampánya, noha kétségkívül komoly mozgosító ereje van. Ez előtt fejet hajtok.
Mindenkinek indulatoktól mentes, lazulós hétvégét!

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.01.15. 11:24:54

Engem is idegesít a sok VV-hirdetés a metrón, és nem olvasnám el a könyvet soha, de az tényleg erős, hogy a posztíró a regény olvasása nélkül fikáz.

Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2011.01.15. 11:26:51

@Vass Virág: Ez pedig szerintem egy korrekt válasz. Respect.

zsebatya 2011.01.15. 11:32:36

@Vass Virág: Kedves Virág, olvasom írásait a metróban, ennek alapján mondom: az Ön stílusa, eszközrendszere, szó- és képhasználata Magyarország jelenlegi műveltségi és elmeállapotával tökéletesen adekvát. Nyilván ezért eladhatóak könyvei. De valódi írónak azért nem érzi Magát, ugye?

- duplagondol 2011.01.15. 11:35:55

A posztolónak: nincsenek régi sztereotípiák, Indiában kb. 3500 éve kasztrendszer van. Nem hiszem, hogy járt Mumbaiban, ami alulról súrolja Sanghajt, Hongkongot meg talán már veri is. Gúgliban meg lehet nézni a National Highway-t, az indiaautomotive.net-en az újféle riksákat. Százmilliók nyomorán él egy sokasodó réteg, de kár azt gondolni itt, Nyugat-Ázsiában, hogy ez mindig így lesz.

Vass Virág 2011.01.15. 11:36:40

@zsebatya: Kedves Zsebatya. Megtisztelő, hogy olvas. Mivel deríthetném jobb kedvre? Ha azt írom, hogy igen, vagy megnyugtatóbb ön számára egy nem? Döntsön kedve szerint. Üdvözlöm az olvasótáborban!

Szocio Pata (kikvogymukblog) 2011.01.15. 11:39:39

"Találkozik egy férfivel, aki szíven üti" - nekem innentől kezd érdekes lenni a történet! Ez valami brutális, véres Lars Von Trier-féle lávsztori, főszerepben Van Damme és Juliette Binoche.

TobbFenyt! 2011.01.15. 11:39:43

Vass Virágot én is csak a metróablakon olvasok. Azonban meglep, hogy a cikk irója (bocs, csak rövid i van a billentyűzeten) ennyire depressziós, hogy mindenben hibát lát és azonnal megtorol?!
Az ominózus idézet folytatásában kitűnik, hogy nem földrajzi ismeretek hiányáról tesz tanúbizonyságot V.V., hanem egy, a konvenciók ellen lázadó indiai csajról próbál benyomást kelteni a potenciális vevőben, néhány mondatba sűritve a főhős jellemvonásait. Tehát hogy igen, pont a monszun idején furikázik lehúzott (értsd cabrio) tetőablakkal, mert az olyan vagány. Jól elázni, jól lehűteni magam, ha már egyszer férjhez adták akaratán kivül. Gondolom a könyv nem kezdő gettómilliomosokról szól. Ők ritkán irnak cikkeket menő lapoknak.

Vass Virág 2011.01.15. 11:44:42

@Szocio Pata (kikvogymukblog):
Igen, pontosan ez volt a koncepció. Háromszáz oldalon át vér és könny folyik.

mement 2011.01.15. 11:44:55

Bazzeg.
"kedves posztolot" te tenyleg kepes voltal komoly arcal, teljes magabiztossagod tudataban, kifogasolni tartalmi elemeket egy olyan konyvben amit el sem olvastal?

zsebatya 2011.01.15. 11:50:11

Többeknek: Még egy apróság.
A címadásban a központozás akkor lenne helyes, ha így nézne ki: "...sokszor csókol, India". (Ami persze könyvcímként nehezen értelmezhető forma, de legalább nyelvtanilag helyes.)
A levelezésben gyakran használt elköszönő formula esetén ugyanis, ha elköszönő neve zárja a "sokszor csókol"-t, akkor nincs vessző. Ez akkor igaz, ha az elköszönő neve India.
Ha más köszön el, de India a helyszín, akkor a vessző használata helyes, de a le nem írt mondatrészre (az elköszönőre) való három pontos utalásra - úgy vélem - szükség van. Kivételes verzió, ha ez valamilyen okból fontos, betűhű idézet a könyvből, de hogy ez számomra is kiderüljön, most már rászánom magam és elolvasom. Valakinek csak meglesz. Ingyen ugyanis még csak-csak, unalmamban elolvasom VV két flekkjét a Kálvin és az Árpád-híd megállók között, de pénzt nem adok érte.

gyilkos fűegér 2011.01.15. 11:52:13

@kerolexi: "4. Ráadásul képzeld, a monszun egy nagy eső, ami ugyan okozhat árvizet (amit megint oly kedvesen belinkeltél), de nem mindig teszi, különben igen nagy szarban lennének az indiaiak, főleg esős évszakban."

Én eddig úgy tudtam, az indiaiak többsége elég nagy szarban van, főleg monszun idején.

Mária 2011.01.15. 11:57:13

"A férfi aki szíven üti a liftben"

Újraélesztés volt szegycsont nyomogatással, feltárt mellkas melletti szívmasszázs, vagy csak egy sima defibrillátort használt a pasi az aktushoz?

És ez az egérkehang... egy kellemes barna férfihang meggyőzőbb lett volna az eladásösztönzés szempontjából, bár akkor a hölgyet ki kellett volna vágni a videóból.

zsebatya 2011.01.15. 11:57:55

@Vass Virág: Megtisztelő, hogy kitüntet jó szándékával, de igazán őszinte válaszom kérdés lenne, "mi a ma esti programja, van e kedve vacsorázni egy mély érzésű, fiatalosan őszes halántékú, jó karban lévő kisvárosi értelmiségivel egy olyan étteremben, ahol szigorúan tilos dohányozni és irodalomról beszélni?" Ezügyben pedig - gyanítom - vajmi kevés esélyem lenne az Ön kedvem javítását célzó szándékának gyümölcseit akár a legcsekélyeb mértékben is learatnom. Egyet kérek: túl sokat ne írjon! (Persze, ha jól esik, akkor csak bátran. A belgyógyász barátom szokta mondogatni mindig, ami kikívánkozik, azt engedni kell távozni.)

loggoll 2011.01.15. 12:08:24

@Vass Virág:

Nem szedem pontokba, hogy miért, de ez a válasz teljesen korrekt.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.15. 12:08:43

@Vass Virág:

"Igen, pontosan ez volt a koncepció. Háromszáz oldalon át vér és könny folyik."

A főhős 300 oldalon át sírva menstruál?

OMG

Vass Virág 2011.01.15. 12:11:01

@zsebatya: Kedves Zsebatya, pedig látja mindent elkövettem, hogy megszépítsem a napját. Esetleg ha azt írnám: ön viszont írjon bátran? Én fizetni is hajlandó volnék érte! (Ön ezek szerint orvosi javallatra teszi.)

Vass Virág 2011.01.15. 12:12:49

@nem_vagyok_azonos_velem: Igen és közben skizofrén tüneteket produkál, kedves Nem vagyok azonos velem. Halmozott eset...

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.01.15. 12:13:43

Akinek így áll a szája, az miért is áll (ül) kamera elé?

Miért a 20 évvel ezelőtti képe van a metróban?

Miért is kell a csecsét állandóan kilógatni?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.01.15. 12:17:15

Mind csúnyarosszak vagytok! Olvassatok Vass Virág és Fejős Éva könyveket, jobb emberek lesztek. Az ég újra kék lesz, szívetekben pedig ismét gyermeki öröm. Minden olyan lesz, mint az első véres lepedő előtt.

Muuhhá.

Képviselőné Háztartásbeli Andrea 2011.01.15. 12:17:25

www.nepszava.hu/articles/article.php?id=324617

Hogy mi a véleménye a bulvárosodást tükröző könyvborítók megjelenéséről? Például arról, hogy a női szerzők egy része saját arcával, illetve "árúvédjegyként" saját testének fotójával kelti fel az érdeklődést?

Szerinte minden piacon mindenki, minden eszközt felhasznál annak érdekében, hogy "portékája" kelendő legyen. Ez egyfajta "prostitúció" is, aminek persze több szintje van. Hományi Péter ebbe a kategóriába sorolja a női írók önmutogatását, de rögtön hozzáteszi, joguk van hozzá, hiszen a szólás szabadsága ez is.

Jó a hozzászólás is:

Nem az a szánalmas, hogy valaki a felpumpált melleivel akar "könyvet" eladni, hanem az a retusálás, hogy fel sem lehet ismerni az illetőt, ha személyesen találkozunk vele.

stikasz_1 2011.01.15. 12:17:37

Vicces dolog egy el nem olvasott könyv szerzőjét ekézni. Szakmai tanácsom: még beszólni is sokkal jobban lehet, ha ismerem az írást, hiszen könnyen találok muníciót. Ebből is látszik, olvasni hasznos. Mellesleg bárki bármit mond Vass Virágról, itt és most nem csinált hülyét magából. A bloggazdának egyszerűbb a dolga, holnap nicket cserélhetne, ha akarna.
Egyébként meg jó dolog bátran nekimenni valakinek, akit időnként kevesebben olvasnak, mint egy index-címlapra kitett bejegyzést, de sajnos az utóbbi csak egy napra szóló karrier. Meg kell becsülni, be kell kereteztetni, mert metróreklámot biztos nem csinál belőle egy kiadó se.

- duplagondol 2011.01.15. 12:18:57

@Képviselőné Háztartásbeli Andrea: A tökünk tele van a csecsüket kilógató tizen-huszonéves némberekkel, azért.

Vass Virág 2011.01.15. 12:20:53

@Képviselőné Háztartásbeli Andrea:
Kedves Képviselőné, tetszik a nickname, (tetszett a cikk is, ha esetleg olvasta/írta.)
A kép nem húsz évvel ezelőtti. Kilógni az lóg ki, amit a dekoltázs nem takar. Ruhafüggő. Érez valami ellentmondást a természetes női mell és logika között?

Vass Virág 2011.01.15. 12:24:38

@Interstellar Overdrive: Ön kit olvas szívesen?
Őszintén érdekel.

zsebatya 2011.01.15. 12:27:21

@Vass Virág: Szó nincs orvosi javallatról, puszta megélhetésből fogalmazok néha mondatokat. Eladom, megveszik. Tudja, az amatőr múzsája az ihlet, a profié meg az előleg és a határidő.

Vass Virág 2011.01.15. 12:27:44

@Képviselőné Háztartásbeli Andrea: Ön találkozott velem személyesen? Ön szerint "felpumpált a mellem"? Ön szerint húsz éve fotózott engem bárki is műteremben? Ön szerint az ilyen hozzászólásoknak van köze bármiféle minőséghez, értelemhez?

Interstellar Overdrive · http://b-oldal.blog.hu/ 2011.01.15. 12:31:50

@Vass Virág:

Anélkül, hogy ízlésvitába bonyolódnék bárkivel: Bret Easton Ellis, Vonnegut a kedvencem, tőlük bármit, mindent. De lehet meglepi, egy 11 percet is elolvastam. Ezen kívül mostanában zenei témájú könyveket olvasok.

És Ön kit olvas szívesen?

Vass Virág 2011.01.15. 12:32:48

@zsebatya: Ebben akarva-akaratlanul is sorsközösséget vállaltunk. Megyek is írni a napi penzumomat. Bár még néhány transzcendentális kérdést (mellekről, örökkévalóságról és egyebekről) nem sikerült megnyugtatóan tisztázni... KÖSZÖNÖM A VENDÉGLÁTÁST ÉS AZ ESZMECSERÉT A PROBLÉMÁM VAN... POSZTON!
Szép napot!

Vass Virág 2011.01.15. 12:36:48

@Interstellar Overdrive:
Vonnegut szintén, Ulickaja, Hrabal, Márai, Rushdie, Duras, Dragomán, Tóth Krisztina, Dragomán tárcái...

popsilyuk édes ízei 2011.01.15. 12:39:52

A munkahelyi kollektívánk minden tagja utálja Vass Virágot (a többi új "írónővel" egyetemben).

Az a kisebbik baj, hogy vagy 30 évvel ezelőtti képet rak ki magáról, de ezek a fellengzős írások, nyilatkozatok, amiket megenged magának, egyszerűen feldühítik az embert.

Rakovszky Zsuzsa színvonalat persze nem várunk el, de aki egyáltalán nem tud írni, az írjon. Igaz, Frei tomika is kasszát robbantott a minősíthetlen micsodájával. De elég rápillantani a bookline top 50-es listájára, értéket nem nagyon találunk benne.

De pl. Pünkösti Árpád új könyvéből meg elment 1000 db.

Ennyit az ország mai szellemi életéről.

popsilyuk édes ízei 2011.01.15. 12:41:19

nem tud írni, az írjon

Mármint NE írjon.

nem_vagyok_azonos_velem 2011.01.15. 12:41:21

@Vass Virág:

Kedves Hölgyem, nem én neveztem Önt dugható milfnek fentebb :)

Ne nekem akarjon a nickem miatt visszavágni :D

radó 2011.01.15. 12:46:12

Nekem leginkább az a bajom a hölggyel, hogy miközben női magazin főszerkesztőjeként arról ír vezércikket, hogy a belső szépség a fontos (meg a többi szokásos blabla, addig róla teljes bedobás közben van ott kép és az egész újság arról szól, hogy ha nem vagy 48 kiló, szőke, nagy mellű és nem dugsz legalább hetente 15x akkor le is húzhatod magad, és bárhol, ahol máshol megszólalt eddig... juj! Eszembe se jutott olvasni a könyvét! Szerintem csak azért maradhatott főszerkesztő mert a franciák nem értik mit mond.

gun_withthewind 2011.01.15. 13:10:45

Az idézet nekem elsőre ordenáré csórás Marguerite Duras-A szerető, no meg a név Nabokov-Lolita.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2011.01.15. 13:16:12

Azért lássuk be, elég rendesen szétcsapott itt mindenkit réthorikhálisan...szóval sikeres könyveket nem buta nők írnak, sosem, azt hiszem ez elég gyorsan tisztázódott:)
(a könyvekről nem tudok érdemben nyilatkozni, mivel nem olvastam őket, a kinézetük mindenesetre elég hányadék)

Nebameg 2011.01.15. 13:20:42

Speciel nem olvastam VV-t, max. ha a zasszony a lakás legkisebb, ablaktalan szobájában felejtette a Nők lapját. Persze ott bármit hajlandó vagyok olvasni, légfrissítőtől a tecsós reklámújságig, horribile dictu Story-ig. De valakinek az írásaiból következtetni az irodalmi ízlésére, miként azt páran tették, meglehetősen röhejes. Leginkább az kívánkozik ide, miszerint minden újságíróban, mélyen el van rejtve egy író. És jó helyen is van ott mélyen, csak most nem sikerült lent tartani. És S+ :)

rexter 2011.01.15. 13:35:14

én csak azt nem értem h a nők lapjában miért 15 éve ugyanaz a fotoja van?

Fannii 2011.01.15. 13:37:21

Általában én is felhördülök olyanokra, hogy aszongya valaki a könyv elolvasása nélkül kritizálja a művet, de engem is az az érzés kerülget, hogy néhány írónak elég reklám az is, ha kiragadunk művéből egy-egy mondatot. Tudja a fene, de akinek az alkotásaiban szíven ütik egymást a szereplők, annak a további mondanivalójától valahogy elmegy a kedvem.
Ha úgy ír, ahogy beszél a videón, akkor nem is olvasok tőle többet, mint azt a pár sort, amit idéztek.
Az a kérdés engem is foglakoztat, hogy a mostani írónők miért teszik közszemlére a mellüket. Nem tudnak dönteni az intellektuális, vagy kurvoid imázs között, vagy mifene?

Petyhüdt Petymeg a dinamikus kritikus 2011.01.15. 13:46:29

a nőnek valóban rendkívül buta feje van, de attól még primitív dolog el nem olvasott regényt kritizálni..

azt ugyan nem értem, miként lehet LEhúzni egy tetúablakot, de azt sem hiszem, hogy monszun idején egész Indiában MINDENKI úgy közlekedne, ahogy a két mellékelt képen látható..

értem én, hogy irritálja a bloggert ez a csaj, de attól még ez nem kritika, hanem nyilvános gyűlölködés.. nem korrekt.

loggoll 2011.01.15. 13:50:51

@popsilyuk édes ízei:

"aki egyáltalán nem tud írni, az ne írjon"

A könyv is olyan termék mint a többi: el kell adni. Ha VV könyveit megveszik, akkor jó termékek. Nem az a kérdfés, hogy én elolvasnám-e, de ha a vevőnek ez kell, akkor rajta, csináljuk. Nincs ebben semmi baj.

Fannii 2011.01.15. 13:51:26

A facebookon van rajongói oldala. Nagyon tanulságos. A fotó is érdekes. Csak hülye kommentet tudnék írni az ott szereplő képről (hónaljszörtelenítés után készülhetett, és nagyon elégedett az eredménnyel).
Most komolyan, ha ennyi hülyeséget ír össze, és ilyen vicces fotói vannak, akkor persze, hogy szétszedik.

Fannii 2011.01.15. 13:55:26

@Petyhüdt Petymeg: A facebookon van rajongói oldala. Nagyon tanulságos. A fotó is érdekes. Csak hülye kommentet tudnék írni az ott szereplő képről (hónaljszörtelenítés után készülhetett, és nagyon elégedett az eredménnyel).
Most komolyan, ha ennyi hülyeséget ír össze, és ilyen vicces fotói vannak, akkor persze, hogy szétszedik.amikus kritikus:

Fannii 2011.01.15. 13:57:57

@loggoll: A Valóvilágot is nézik, de az se lesz a nézettségtől jó műsor.

igazságos 2011.01.15. 14:02:36

A legnagyobb baj az itt, hogy a többség MEGINT ÚGY FIKÁZ, ÍTÉLKEZIK, HOGY NEM OLVASTA A KÖNYVET.

Erről van itt szó. A posztoló meg nem kritikus, hol lesz ő, mikor Vass Virág még mindig írni fog, pedig senki se szereti, meg gáz olvasni.

Szóval, lehet kritizálkodni, másokat leszólni, lehülyézni, ezek az emberek ostobák, majd jó nagyot koppannak egyszer.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2011.01.15. 14:04:21

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: ezt nem észleltem, az viszont prájszlesz, hogy bejön ide flémelni :D nagyon szórakoztató volt olvasni. Az írásaival ellentétben. A Nők Lapjában iszonyúan modoros volt, a könyveire még nem fanyalodtam rá, olyan 'pinkiminki szinglipicsa' szaguk van a könyvesbolt polcain, messze elkerülöm a műfajt. A posztban belinkelt ajánló és a beágyazott videó nem győzött meg arról, hogy téves lenne ez a feltételezésem. Eyebekben pedig @szomorú vasárnap terrorszervezet: kommentjét lájkolom.

loggoll 2011.01.15. 14:10:05

@Fannii:

Igen, más az, hogy mi tetszik nekem, és más az, hogy mi az üzlet. A Valóvilág is olyan, aminek nézője nem vagyok, tulajdonosa inkább lennék.

loggoll 2011.01.15. 14:12:19

@Fannii:

"Ha úgy ír, ahogy beszél a videón.."

A videó tényleg rossz, azt nem kellett volna. A fotó szerintem jó, bár kérdéses, hogy ennek a célcsoportnak ez kell e.

Fannii 2011.01.15. 14:14:07

@loggoll: Vettem a fáradságot, és beleolvastam Vass Virág könyvébe. Az a pár sor remélem nem okoz maradandó károsodást. Szóval a lényeg, hogy én nem lennék sem Vass Virág olvasója, sem Vass Virág.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2011.01.15. 14:16:47

@Réka ‎:Nja igen, a mellére dühödten ráakaszkodó női kommentelők nem is igényelnek szétcsapást ;D
De ugye nem vagyunk oly naivak, hogy egy bizonyos rétegnek szánt termék atyja (ez esetben anyja) maga is ugyanabba a rétegbe tartozik, mint a fogyasztói-például nem igazán hiszem, hogy a mekdónác nem hogy fő-főfejese, de magyarországi vezérigazgatója, helyettes, régionális atyaúristene (az itthoni főmufti titulusában-ha van olyan-elég bizonytalan vagyok, de most már marad ez a példázat) maga is rösztiburgert tápol vacsira, vagy akár meg is fordul a fejében, hogy gyermekeinek-ha vannak-azt adná...szóval imidsz és biznisz, mégpedig elég átgondolt..a mell is.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2011.01.15. 14:18:40

de látom logoll is rádöbbent a megdöbbentő igazságra, az imént..

Fannii 2011.01.15. 14:21:12

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Ezek a nők szokták mondani, hogy: Állandóan a mellem bámulják, nem is értem, pedig én az intellektusom próbálom villogtatni.
Gondolom nem tudták még kitalálni, hogy utóbbit hogy szemléltessék. Nyilván érzik, hogy a műveikkel valahogy nem megy.

igazságos 2011.01.15. 14:24:09

@garymoore54: Az Ulpiusnál a helyesírási hibák mindennaposak.

Csak vedd elő pár könyvüket, de még ez se kell, elég az ismertetőt elolvasni.

S hiába magyarázzuk nekik, hogy de mégse kéne minősíthetetlen helyesírású könyvet 4000 forintért a szerencsétlen vevő nyakába sózni, egyszerűen nem hallják meg, és semmivel sem lehet rájuk hatni.

Pedig lehetne másképpen csinálni, jobban is.

Valaki világosítson fel, ki az a Vass István Zoltán! :D

Habár nem szeretem Vass Virág könyveit, nem fikázom, igenis vannak olyanok, akik megveszik, szeretik. Nem kell lenézni senki ez miatt, nagyon szomorú dolog. Mert az ő könyveit is OLVASSÁK, nem filmet néznek, nem a Való Világot szemlélik áhítattal.

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2011.01.15. 14:36:56

@Fannii: hogy is mondjam..a férfi olvasók szerintem toleránsabbak a témában (a mocskosok), és ez így is van rendjén..mármint a könyvekkel aligha tudnak mit kezdeni, hát ez egy biztos pont az értékelésben.
Egyébként ha nő lennék, én is dekoltázst villantanék, intellektus ide vagy oda. Intellektusért elég áttallóznod a fönti szóváltást, abból nincsen hiány. Írói tehetség, és esetleges ízlésrontás-ez már egy másik téma, amiben elhiszek neked mindent, mert nem óvastam télleg a könyveit.

szomorú vasárnap terrorszervezet 2011.01.15. 14:39:23

@igazságos: Ezen a vv színvonalon már olyan mindegy, való világot néz-e vagy vass virágot olvas. Az értelmi szintjét ugyanolyan mértékben fejleszti. Visszafele persze, ha még van hova hátrálni.

szkr 2011.01.15. 14:41:45

azt hiszem örökké büszkék leszünk rá, hogy online kocsmánkba, ha csak egy-két sör erejéig is, de beugrott Vass Virág. köszönjük szépen, reméljük elégedett volt a kiszolgálással és máskor is találkozunk, nyugodtabb körülmények között.
csak halkan teszem hozzá, már-már zárójelben, hogy mennyire reménykedem benne, hogy mikor azt írja, hogy "köszönöm a vendéglátást", arra utal, hogy neki feltűnt: ez tulajdonképpen ugye egy kocsma, ahol egy elég jó társaság üvöltve vitatkozik valami abnormális hülyeségen. ebben az esetben pedig szívesen, örülünk, hogy itt voltál.

Fannii 2011.01.15. 14:45:05

@Lev Alekszejevics Nyunyeszkij: Jó, de a dekoltázsa miatt sem olvastad el a könyvét. Akkor meg mit ért vele? :)

Lev Alekszejevics Nyunyeszkij · http://evacuo.blog.hu/ 2011.01.15. 14:51:52

@Fannii: Biztos hogy vannak tanácstalan férjek, pasik, faszik és barátok akik az imádottnak keresnek valami olvasnivalót a libriben, karácsonyra, reklámot látták a virágnak a legújabb regényéről, és igen, a fotó is ösmerős...azonkívül meg, hát nem is tudom, szóval ott vannak még a főszerkesztők, laptulajdonosok, igazgatók, akik általában szintén öregedő, disznó férfiak..de ez már az én teóriám, mivel nincs dekoltázsom (ha lehajolok, talán a kőműves-féle) így a használati módozatairól is csak elképzeléseim vannak.

igazságos 2011.01.15. 14:53:25

@szomorú vasárnap terrorszervezet: de legalább olvas. :)

Olvasni tudni kell, értelmezni, felfogni, miről szól a könyv, tévé nézéshez meg nem kell semmi, csak odaülni elé, bámulni.

Fannii 2011.01.15. 14:57:09

@szomorú vasárnap terrorszervezet: de legalább olvas. :)

Ha már írni nem tud...

kritikusolvaso 2011.01.15. 15:27:05

gyerekek lehet hogy ez a no nem egy Lovas Ildiko, de tok jol vette a kritikakat es van stilusa. nekem bejott. ja a konyvet nem olvasnam...

KenSentMe 2011.01.15. 17:43:58

@igazságos: Na, azért álljon meg a fáklyásmenet .. azért remélem, érzed, hogy azokat az "olvasókat" véded, akik következetesen csak szemetet hajlandóak olvasni .. ők azok, akik miatt létezhet gagyi könyvkiadás (helyesírásilag hibás könyvek nulla tartalommal). Most attól, hogy az olvasási képességüket nem veszítik el (hiszen olvasnak), attól még
- nem fejlődik a kritikai érzékük
- nem szereznek normális ismereteket a valóságtól (hiszen ha ezek a könyvek ilyesmit tartalmaznának, mindjárt nem is volnának gagyik)
- nem fejlődik a stílusuk
- nem fejlődnek a racionális-logikai képességeik

Ezekkel az emberekkel ugyanúgy nem tudsz normális módon beszélgetni vagy vitázni, mint a Vv nézőivel.. ugyanakkor meggyőzni sem tudod őket arról, hogy buták, hiszen ők OLVASNAK.

Hát, erre jók a gagyi könyvek.. öntudatosabbá tenni ezeket az embereket és életben tartani a gagyi könyvkiadást. Az egyetlen pozitívum, hogy olvasni nem felejtenek el a fogyasztóik (csak gondolkodni..) .. meg vagyok róla győződve, hogy az olvasási képesség megőrződése semmi pluszt nem jelent az esetükben, hiszen úgysem fogják semmi jóra sem használni.

Scala 2011.01.15. 23:40:14

@zsebatya: Köszönöm szépen. :-)

Scala 2011.01.16. 00:13:00

@Fannii: "Az a kérdés engem is foglakoztat, hogy a mostani írónők miért teszik közszemlére a mellüket. Nem tudnak dönteni az intellektuális, vagy kurvoid imázs között, vagy mifene?"
Bingo.
Mindenkit próbálnak elérni. :-)
@igazságos:
Az édesapja, ha jól tippelek. De nem élt együtt az anyjával, korán elválnak.
"– Vagy jelentős „hátszelet” sejtettek, mivel te vagy „A” Vass István Zoltán újságíró lánya...

– Na látod, ezt az érvet érdekes módon tőled hallom először. Ezzel eddig még nem jöttek. A „könnyű neked” típusú kritikákat inkább azért kapom, mert dolgoztam a Nők Lapjánál, és én indíthattam el Magyarországon az Elle Magazint."
drinfo.hu/eletmod/sztarles/8425-vass-virag-szemermetlenebbul-irok-mint-elek

nowo 2011.01.17. 19:42:55

@Vass Virág: Kedves Virág!
Több,mint ciki,hogy ide írt...
Ilyet legutóbb Steiner Kristóf művelt,hogy leállt védeni magát ill. magyarázni a bizonyítványát az őt fikázó kommentelőknek...

Judea · http://roleplay.blog.hu 2011.01.18. 21:17:18

@Vass Virág: Szerintem igen bátor dolog szembeszállni a kötözködő kritizálókkal. Persze nem túl bölcs. Én is megjártam már, pedig én nem írok sem regényeket, sem cikkeket, csak blogot.
Azt továbbra is fenntartom, hogy bejövős. Én csak a metro-s cikkeket ismerem, bevallom nem költök sem lányregényekre, sem női magazinokra. A cikkeiből árad némi bájos és elegáns naivitás meg empátia.

II. Krauser 2011.01.19. 06:25:28

@Judea: Hogy egy klasszikusból idézzek, a picsája árad legfeljebb.

leninahuxley 2011.02.06. 03:56:02

phuu .. megnéztem a belinkelt trailert, elolvastam egy interjút Vass Virággal amit Fajkusz Lory készített; elolvastam egy interjút amit valaki készített Fajkusz Loryval, mert akkora riporternek tartja. Hát bozmeg elsorvadt az agyam fele ettől a belterjes borzalomtól.

Úgyhogy az van, hogy igazat kell adjak (i) első megérzésemnek, (ii) a poszt szerzőjének, hogy egészen minimális infó alapján ítéletet mondott a könyv felett. Gyakorlatilag biztosra veszem, hogy a könyv elolvasása után IS ugyanaz maradna a véleményem, mint az olvasása nélkül - max példákkal is meg tudnám támogatni. És inkább vagyok tahó posztoló, de pénzt és időt se adok azért, hogy ebből a parttalan hülyeségből többet kapjak.

Bennem mondjuk a könyv kampányakor, amikor minden villamosmegállóban ez a buciséró-bociszem kombó köszöntött, az a kínzó kérdés merült fel, hogy a szexinek szánt virágos dekoltázs alól - ha már kilóg a melltartó széle-, akkor az miért fehér?? én, bevezető kampányban ezt nem tudom szándékos Ötletnek, csak egy ordenáré hibának minősíteni

magyar_ellenállás 2014.01.15. 09:53:07

@Gagarin73: "Vass Virág könyvei emlékeztetnek a 70-es években gyakori "pöttyös" és "csíkos" sorozatoknak nevezett leányregények modern változatára.pl.A Két Lotti. Noha ezek a könyvek nem klasszikus szépirodalmi művek, de irodalmi értékük mindenképpen volt."

A pöttyös és csíkos könyvek szerzői emlékeim szerint kiváló tehetségű szépírók voltak, csak épp ifjúsági témákat dolgoztak fel és a szókincset is a fiatalokéhoz igazították.

magyar_ellenállás 2014.01.15. 09:55:17

@leninahuxley: Igen, ez a bociszem eléggé árulkodó tud lenni. :)

magyar_ellenállás 2014.01.15. 09:58:05

@BrianZ: A Foucault-inga remek könyv, az internet egy kicsit keresztbe tett az elképzelésnek, de még így sem lenne értelmetlen vállalkozás egy-egy szakdolgozatot vagy komplett regényt béríróként összedobni.
süti beállítások módosítása