Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Életvezetési tanácsadás - Facebook

2012.08.10. 12:32 junkiemano

Mindnyájunk életében vannak ominózus események. Lehet az érettségi, diploma, külföldre utazás, eljegyzés, esküvő, kisebb-nagyobb utazások, élmények, valami speckó nyeremény, ilyenekre gondolok. Ezeken az élményeken persze szeretünk osztozni, egyedül töltve a karácsony is gáz (öngyilkosság aránya a köbön), és csak tömegben adja a szülinap a varázsát, na nem feltétlenül az ajándékok, de mondjuk a pia-meghívások miatt már feltétlenül.

Ugyanakkor mennyire lehet magányos az az ember, akinek az első hóesés  okozta eksztázis a hónap eseménye? És milyen belső kis világot táplál az, aki úgy érzi, a választások eredményét ő egyedül és első kézből szolgáltatja az ismerőseinek? Ott, ahol az országos kánikula jelzés a 40 fokban, mikor vizet osztogatnak a tereken, és tűzoltók állnak minden sarkon (valamiért), egyedi élménynek számít, beszélhetünk egészséges lélekről?

Egoizmus? Magány? Befordultság? Egyedüllét?

Mi késztet arra embereket, hogy triviális, közkeletű infókat osszanak meg a közösségi oldalakon miközben pontosan tudják, hogy előttük 20, őket követően még 40 ember kirakja ugyanazt a közlendőt az üzenőfalra. A két variációs lehetőség a szavak válogatása és rendje, valamint a google képkeresőjéből kiválasztott illusztráció. Ez aztán az egyediség.

A minap a Facebookra belépve, megközelítőleg harmadik megosztásként Gyurta Dani képe szerepelt, sűrű gratulációk és elismerések közepette. Őszintén megörültem, és a szívem legmélyén eljátszottam a tetszésnyilvánítás parancsikon megnyomásának gondolatával,ennyire vagyok én is nagymagyar, de valamilyen mély, belső intuíció miatt tovább görgettem. Egy tükörben önmagát Iphone-al lekapott kép után ismét Dánielünk figyelt. Majd ismét. És ismét. És jött egy vacsora-fénykép (tudtál rendelni az étteremben, bazdmeg?). Aztán megint Dani. Hát nem mondom, én elnézegetem, akár órák hosszat a meztelen, kidolgozott férfi testeket, ha nagyon muszáj. Gyurta Dánielünket évek óta nézegetem, Cselaci labdába se rúghatott soha egy testhosszal mindig le volt maradva. De ha 10 percet szánnék a rohadt fácséra, hogy informálódjak kicsit a  szülinapokról, és egyéb meghatározó történésekről, az amúgy is szánalmasan lassú, de sokat szolgált gépemen, nem akarom ötvenszer megköszönni Daninak, hogy istenkirály.

Korábban említett érdi másik felem, nem egy face-es forma. Istenigazából miattam regisztrált hosszú idő elteltével, hogy én is bejelölhessem, hogy „kapcsolatban, párja: xxx”, mert ennyire belefér picsának lennem, ha már blogolok, meg miegymás, amit nem feltétlen tárnék a nyilvánosság elé. Valamelyik este, mikor hazaértem, kétségbeesett és bosszús arccal fogadott, mert nem értette, hogy az emberek miért osztják meg, hogy fáj a fejük, eltöltöttek egy kellemes estét valakivel, vagy tömegben utaztak a buszon. És én nem tudtam válaszolni, csak kicsit szégyelltem magam, hogy én ajánlottam neki ezt világot, és megbukott a szemében.

Emberek, örüljünk, hogy a kétezres évek elejét megélhetjük. Nem kell a kútról hozni a vizet, egy ujjmozdulatra fény gyúl, és nem mellesleg több száz emberrel tarthatunk napi kapcsolatot, ha éppen kedvünk tarja. De tessék felismerni, hogy a fejfájásodat mindenki más leszarja, én nem tudok algopirinnel szolgálni, mert messze vagy, és amúgy is elfogyott, mert sokat vagyok másnapos. A Facebookon programot szervezhetünk, ismerősöket szerezhetünk, értesülhetünk a világ dolgairól, és akár tanulhatunk is, ha a konnektivista, vagy egyéb modern tanulásmódszertant elismerjük.

De sosem , vagy nagyon lassan lépünk tovább, és lehetetlen behoznunk azt a kulturális késést, amit a társadalom produkál az elérhető eszközökkel szemben, amennyiben nem tanuljuk meg, mit jelent a publikus, és mit a magánügy. Mire érdemes, és mire kiábrándítóan felesleges használnunk az internet adta lehetőségeket.

Persze lehet, sokaknak most is csak kitöltöttem pár ezer karaktert a világháló végtelennek tűnő kapacitásából, de én legalább vettem a fáradtságot megindokolni is, miért fáj a fejem, de pokolian. Sajnos miattatok!


32 komment · 5 trackback

Címkék: facebook idióták együttélés

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr544705208

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tájmofmájlájf óver - Avagy 30 fölött az élet 2012.08.10. 15:28:19

Mindenkinek megvan, ahogy a huszon-harmincasok egy idő után 'kikopnak'. A társaság túl fárasztó, a szombat este pihegésre van, inkább nézi, mit szán neki aznap a tévé, de kimozdulni jajnemár. (Tudom, te választékos otthonülő vagy, és igényesen letöltöt...

Trackback: Akinek nincs facebookja, az tömeggyilkos 2012.08.10. 15:27:49

Mi a közös a norvég tömeggyilkosban, a Batman-filmen lövöldöző ámokfutóban és Quadrille Lobsterben? Hogy egyikünknek sincs FB accountja. Következtetés: mind sorozatgyilkosok vagyunk. Szerintem meg az olyanokkal nem szabad semmi komolyba fogni, akik f...

Trackback: Akinek nincs facebookja, az tömeggyilkos 2012.08.10. 15:27:42

Mi a közös a norvég tömeggyilkosban, a Batman-filmen lövöldöző ámokfutóban és Quadrille Lobsterben? Hogy egyikünknek sincs FB accountja. Következtetés: mind sorozatgyilkosok vagyunk. Szerintem meg az olyanokkal nem szabad semmi komolyba fogni, akik f...

Trackback: Akinek nincs facebookja, az tömeggyilkos 2012.08.10. 15:27:33

Mi a közös a norvég tömeggyilkosban, a Batman-filmen lövöldöző ámokfutóban és Quadrille Lobsterben? Hogy egyikünknek sincs FB accountja. Következtetés: mind sorozatgyilkosok vagyunk. Szerintem meg az olyanokkal nem szabad semmi komolyba fogni, akik f...

Trackback: Akinek nincs facebookja, az tömeggyilkos 2012.08.10. 15:27:27

Mi a közös a norvég tömeggyilkosban, a Batman-filmen lövöldöző ámokfutóban és Quadrille Lobsterben? Hogy egyikünknek sincs FB accountja. Következtetés: mind sorozatgyilkosok vagyunk. Szerintem meg az olyanokkal nem szabad semmi komolyba fogni, akik f...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2012.08.10. 14:56:38

Párom napi több órát fácsézik, én 3 havonta belépek egyszer, és ennyi.
Ő szerintem túlzásba viszi, egy kimutatás szerint viszont én antiszoc tömeggyilkos vagyok.
(állitólag a két legutóbbi lövöldöző alig használta a közösségi oldalakat, és emiatt az "okos" agyturkászok egyből kijelentették, hogy aki nincs fent/nem aktiv, az tömeggyilkos hajlamú)

Hánynom kell az egésztől...
3-4 év múlva emlékezni se fogunk erre a baromságra, mert jön valami újabb őrület, ami az akkori tömegeket befogja

locsocs 2012.08.10. 15:10:01

Nem vagyok fönt, bár elismerem, hogy vannak olyan helyzetek amikor jól jöhet praktikus, Azt nem tudom viszont megérteni, aki a a volt ovis társának az unokabátyjának a feleségét is bejelöli, és van vagy 2000 "barátja". Rokon felhasználójával néha belépek megnézni ezt-azt ha kell, ilyenkor az ún. "babaképek"-től viszketek. Ha baba született akit érdekel úgyis elmegy megnézni nem? A tököm kíváncsi az egy oldalon megjelenő 15 tökegyforma frissen született babára. Azokat sem fogom megérteni soha aki ahelyett hogy elmenne meginni egy sört a haverokkal, vagy pakolná az asszonyt, inkább fhaszbúkon lájkolja a punedli hozzászólásait, képeit, illetve bizonygatja hogy mennyire szereti. Vagy csak én vagyok vén fasz...

Bourbon 2012.08.10. 15:15:29

Iratkozz le a FB-ről, ha irritál. Írd fel a szülinapokat egy naptárba és nem fárasztsz a fejfájásoddal senkit. 20+40 ember büszke volt valakire és részben azonos módon adták ennek jelét. 1000szer is megnézem, mert nem muszáj ennyiszer elolvasnom, ha már unom továbbgördítem, mint ahogy a komment után erről a blogról is lelépek.
Mert nem az a szánalmas, aki örül a hónak. Egyedül teszi, nem 60 emberrel előre megbeszélve kampányszerűen. (kérdés, hogy valaha kipostolék-e ilyet, de a FB ez és én döntöm el, hogy maradok-e) Az a szánalmas, akinek fáj a feje, más örömétől. Mi vagyunk a 10 millió "házmester" országa. Azok az emberek, akiknek fáj más öröme, akik mindig meg tudják mondani, hogy másoknak, hogy kéne viselkedniük. Ettől fájjopn a fejed...de ezt úgysem látod át...korlátos a képesség, jól láthatóan.

Bourbon 2012.08.10. 15:18:48

@locsocs: Így van...mármint az a része, hogy nem vénnek (nem kor alapján dől el) való vidék. Te még ettől pumpálhatod részegen a nődet...ki sem kell posztolnod, innen lájkolom! :-DD

locsocs 2012.08.10. 15:18:51

@Bourbon: Mondjuk még mindig jobb ha valaki a hónak örül és ezt tudatja mintha iphone-nal csücsörítős ribancképet, fuxxal, karddal harczos képet posztol

locsocs 2012.08.10. 15:22:19

@Bourbon: Akkor fogalmazok másképp: Véleményem szerint sokan vannak azok akik inkább a gép előtt punnyadnak, minthogy kézenfogják a barátot/barátnőt és kiránduljanak egy jót. Remélem így a paraszt böfögésem nélkül érthetőbb mire akartam kilyukadni

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 15:25:20

óóó, junkiemano, nagggyon teccik a posztod :D

nem győzök röhögni az olyan beírásokon, mint "megyek szőrtelenítek" valamint a " döncike elesett, de semmi komoly, pfhuhh" és atöbbi :D

kedvenceim mégis azok, akik beírják státusznak: Juci is single! erre jönnek a sajnálkozók meg a jajjmitörtént veletekaz álompárral bejegyzések, ezután következik az expartner fikázása, erős feminista felütésekkel, kapásból 50 ember törlése a kontaktokból, majd egy hét múlva a búcsúdugás után az újabb bejegyzés: Juci is in a relationship!
alatta a magyarázat, hogy a mi szerelmünk az összes megpróbáltatást mégis túlélte, esküvő a nyáron, szeretleok Józsi, tudtam hogy te vagy az igazi!! persze a nyáj béget alatta: óóóó, hogy örülök, tudtam, hogy így lesz és egyéb cukrostaknyok :D:D

Gsnake 2012.08.10. 15:26:06

Kövezz meg, de engem - általában - nem zavar annyira az, hogy minden szart közzétesz valaki. Ha egy ismerősömtől már sokadik alkalommal olvasom, hogy mit evett ebédre, nemes egyszerűséggel elrejtem a hozzászólásait, s ha érdekel mi van vele, megkérdezem, vagy szimplán csak pár hetente ránézek az üzenőfalára, történt-e valami - számomra - érdemi vele.

Az embereknek általában közléskényszere van, információt szelektálni viszont sokan nem tanultak még meg - tudod, a fene nagy szabadság és az újdonság együtt sokszor csap át szabadosságba -, ez a facebookkal sincs másképp. Cirka 10 éve még igen sokan néztek furcsálkodva arra, aki azt mondta: blogot ír (van aki még ma is). "Azminek? Leírod, hogy szartál, ettél, ittál? Minek?"

Egy-egy kocsmai beszélgetést elhallgatva sem épp a magfizika rejtelmeit - bár ilyen is volt már :) - kutatják a sörük-fröccsük felett gubbasztók, nincs ez másképpen a facebook és más közösségi oldalak esetében sem. Csak épp még egyszerűbb, ki se kell hozzá mozdulni, ami egyre inkább érthető is, tekintve mennyibe fáj egy kiadós sörözés egy nem teljes mértékben lepukkant helyen :)

Hajdanában-danában meg a fonóban beszélgettek el a háziasszonyok, sokak számára szintén kb. annyi információtartalommal, mint amiből most a facebook üzenetek java része áll.

locsocs véleményéhez kapcsolódóan: azt én sem értettem soha sem, miért kell kvázi nyilvánosság előtt szerelmi vallomásokkal bombáznia egymást egy párnak, de ha nekik ez a jó, ám tegyék - ha épp nincsenek együtt -, max. ők is az "XY hozzászólásainak elrejtése" varázslat részesei lesznek.

Kit mi zavar :) Pár nőnemű ismerősömet pl. az zavarta, hogy naponta akár tucatnyi számomra jó seggel-csöccsel rendelkező nőnemű fotójára nyomtam egy like-ot és az - valamiért számukra eltüntethetetlenül - megjelent a hírfolyamukban. :)

Én továbbra is azt az elvet vallom, hogy amire nem vagyok kíváncsi, a felett elsiklom, ha pedig már annyira tele van vele minden, hogy ez nem megy, akkor marad a varázsgomb. Szélsőséges esetben a letiltás :)

locsocs 2012.08.10. 15:26:10

@Bourbon: Amúgy sajnos nem tudnám posztolni, mert nem láttam még értelmét regisztrálni, de azért mindenképpen értékelem, és köszönöm a bíztató "like"-ot, feltétlen megosztom az asszonnyal is.

Bourbon 2012.08.10. 15:28:53

Tényleg lehet jellemző egy bizonyos rétegre a fizikai inaktivitás. Számukra a virtualitás jelenti jó részben a kapcsolattartást. Szerintem nem lehet egyértelműen eldönteni, hogy ez, hogyan káros, káros-e rájuk nézve. Mi mikor diszkóba mentünk a "bál" ne adj Isten a fonó :-DD helyett, hogy ki voltak már a szüleink?!? :-D
Amúgy a magam részéről hasznosnak tartom a pucsítós-csücsörítőket is. Ha jó a csaj, legalább optikailag befogadok valami jót ;-), másrészt kategorizál... ;-)

locsocs 2012.08.10. 15:31:54

@Gsnake: Persze, így is lehet de valószínűleg a hozzászólásodból ítélve te nem böfögöd szét a faladat, én sem azt mondom hogy ördögtől való találmány ez, ha pl külföldön dolgoznék valószínűleg regelnék én is, de perpill számomra nem találtam rá értelmes indokot amiért így tennék

Bourbon 2012.08.10. 15:32:44

@Gsnake: Ez a fonó úgy tűnik komoly sztereotípia. Légyszi határolódjunk el egymástól, mert lehet, hogy a 2 spontán említés gyors egymásutánban, kivágja a biztit a blog írójánál! :-D Még megfájdul a feje...

Gsnake 2012.08.10. 15:34:15

@locsocs: nem böfögöm szét, viszont ahogy írtam, jó pár ismerős nőneműt sokkoltam a seggekkel és csöcsökkel (amit mai napig nem értek, nálam rohadtul nem jelenik meg a fő hírfolyamban melyik ismerősöm mit like-olt, de jól is van ez így). :) Számukra gondolom ez éppúgy "böfögés" kategória volt, mint számomra a postban is említett Gyurta aranyérmének kétszázadik megosztása :)

junkiemano 2012.08.10. 15:35:02

@Prof. GiraffaCamelopardalis Phd.: na, ennek örvendek!

Jó sok típust össze lehetne még szedni, a kapcsolatosdi sem rossz. Hasonló kategória az üzenőfalon való pletykálás, ahhoz is szigorúan két számjegyű IQ szükséges.

@Bourbon: a képesség korlátozottságáról szívesen elbeszélgetnék veled, ami a szövegértés alapján megfogalmazott reakciódat illeti. Másrészt, nem fogom törölni magam, mert a Fb remek dolog, de ha negyvenen közlik, hogy esik a hó, és ötvenen, hogy főztek, akkor baromi nehéz kiválogatni a hasznosabbik infókat, amikért ez a közösségi oldal akkora siker.

BariKarika 2012.08.10. 15:36:23

Kedves posztolo, torold vagy fuggeszd fel a fb accountad. Ertem en, hogy arra mutatsz ra, hogy eleg gazos ha valaki azt is postolja ha elment szarni, egyetertek...a hoesest es a napsutest en is postolom, egyszeruen azert mert ritkasagszamba megy itt ahol elek, akik ismernek ertik, hogy miert. Az olimpiai ermeseinket meg azert, mert buszke vagyok rajuk, es onzosegbol is, rohadt jolesik amikor jonnek a nem magyar kollegaim gratulalni.

Bourbon 2012.08.10. 15:36:26

@locsocs: :-DDD Ha a mélyére ásunk őszintén, milyen már, hogy egymással idegneként és anonimitásban cserélünk véleményt...mintha számítana bármit is... Persze ettől még like a lik-om és majd az eredményéről is tegyetek fel képet, csak azért, hogy fogadhassunk egy italban, hogy hányadikra érkezik meg a "legcukibb" jelző, mint komment...várhatóan egy olyantól, aki aznap hasonló témában már legalább kétszer előőte ezt a szót... :-DD

Gsnake 2012.08.10. 15:36:41

@Bourbon: én igazából azt nem értem, amikor egy blogger kiborul az online közléskényszeren :)

Bár én is dödögtem már hasonlókon, de más aspektusból, más megközelítésben. Aztán magamba nézve rájöttem, én sem csinálok mást: online szellemi maszturbálok, akit zavar max. nem néz oda (igaz, az emberi természet van olyan perverz, hogy nézi a Mónika-showt, majd fikázza milyen szar az, az meg pláne aki nézi) :D

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 15:39:45

@locsocs: értelmes indokot? jobb, mint a comedycentral, kérlekszépen :D az igazán vaskos agyatlanságoknak gyűjteménye is van, a www.lamebook.com/ , itt az amcsi közönség színe-java gyűlik össze :D

BariKarika 2012.08.10. 15:43:20

@junkiemano: hasznald a fb-ot arra amire valo, ne jelolj vissza minden hulyet, hide-old azokat akik csak hulyesegeket postolnak ( vagy szolj ra az illetore, foleg ha barat, en is ezt tettem).
A fb nem rossz dolog, mertekkel, nekem nagy segitseg, hogy hong-kongtol canadaig tudom tartani a kapcsolatot az ismeroseimmel.
Parkapcsolat status, en ilyennel meg nem talalakoztam, talan azert mert elmultam mar 15 de 25 is. Harmincasok ilyet mar nem csinalnak szerintem, de lehet csak makos vagyok az ismeroseimmel :)

Bourbon 2012.08.10. 15:44:10

@junkiemano: Kíváncsi lennék, hogy mit értettem rosszul. Arra is kíváncsi lennék, hogy mik azok a valóban hasznos infók, amiket csak a FB-ról lehet beszerezni...nekem nem jutott még eszembe ilyen, de tuti van.
Mi emberek már csak ilyenek vagyunk...beszélünk magunkról és a dolgokról, amiket csinálunk. Értem én, hogy te csak a legfontosabb dolgokat szeretnéd látni, de látod van akinek még a házasságkötés, gyerekszületés sem elég fontos. A FB nem arról szól, hogy olyan legyen amilyet te szeretsz. a 60 embernek valszeg van 60*X ismerőse, aki lehet, hogy hasonlóan gondolkozik az aranyokról, hóesésekről, mit ők. A többszáz millió felhasználó arra enged következtetni, hogy többen vannak, mint akiknek ettől a fejük fáj. A többség diktál, de a részvétel eldöntése a te kezedben van.

BariKarika 2012.08.10. 15:45:08

@Gsnake: 'én igazából azt nem értem, amikor egy blogger kiborul az online közléskényszeren :)'

ott a pont, most nagyon rohogok :) koszi, temat meltokeppen lezartad, index meg vegye le a cimlaprol ezt a vacakot :)

Bourbon 2012.08.10. 15:48:50

@Gsnake: Ezt írtam én is locsocs-nek... ;-) A pervezió a legnagyobb úr, ebben egyet értünk...csak az a rossz, mikor nem veszzük észre magunkon, hogy mi (is) azok vagyunk! :-DD

Vasárnapi húsleves (törölt) 2012.08.10. 15:55:39

Leiratkozás/Unsubscribe gomb használata!

Gsnake 2012.08.10. 16:32:39

@bróker: ezeket a rohadt spammereket nem lehet véglegesen eltiltani valahogyan?

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 16:33:32

@bróker: kiscica, ha olyan sok pénzt keresel, akkor fizetett hirdetésre miért nem telik, aranyvirágom?? spammogni a címlapos blogokba csúnya kétoldali agyhiányra utal.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2012.08.10. 16:34:34

jahh, és én már elképesztő sikeres vagyok, jut eszembe.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2012.08.10. 17:18:09

@Gsnake: Egyetértek. Egyébként lehet a dolgokat épp a másik irányból is nézni: valószínűleg a pucsító plázacicákat legalább ugyanannyira idegesítheti, ha teológiáról, történelemről vagy hasonló témákról összetett mondatokban beszélgetek egy barátommal az üzenőfalon, mint engem az ő fotóik, vagy cuki állatos megosztásaik. A dolog vica versa működik: egyszerűen el kell fogadni, ha valakivel nem vagyunk egymás célcsoportjai. A csodagombot én is sokat használom, nyilván engem is letiltottak már jópáran :)

dr. pretender 2012.08.10. 17:41:59

egészen addig lehetett komolyan venni, amíg le nem írtad, hogy a fickódat te regisztráltattad, hogy bejelölhesd :DDDDDDDDD na innentől kezdve pont ugyanolyan vagy, mint akiket kritizálsz!
amúgy FYI: elég régóta bárkit le lehet tiltani, az amúgy sem túl sok ismerősöm kb fele le van :)

junkiemano 2012.08.10. 19:48:56

@bróker: azt gondolom, hogy a blogunkat értelmes emberek olvassák, nem fognak rákattingatni a hülyeségre azért, mert a kommentek közt szerepel.

Tündérke. 2012.08.15. 11:08:03

Junkiemano, egyetértek veled, rengetegen fölöslegesen és szerintem (!!!) hibásan használják az FBt. Mondju, azt hiszem, ez azért is van, mert sokan nem értették meg, hogy ez egy közösségi oldal, ami a megosztást helyezi előtérbe. Éppen ezért, nem kell mindenkit bejelölni barátnak, aki csak ismerős, és nem akarok vele mindent megosztani, egyszerűen nem jelölöm vissza. (Aztán "ezek" jól megsértődnek a dolgon.) :D
Viszont tény, ahogy mondtad, jódolog, mivel az embernek nincs annyi ideje (szerintem), hogy minden nap, minden kedves baráttal találkozzon vagy beszéljen, ezért jó ha van valahol egy felület, ahova kiírják mi történt velük, és erre lehet reagálni.

A fentebb említett vád, miszerint egy blogoló miért csodálkozik a közléskényszeren.... Szerintem pontosan ezért. Mert ha egy blogoló megtalálja azt, hogy hol lehet ettől a közléskényszertől megszabadulni, akkor rengetegen megtehetnék, pl twitteren... ami erre a célra született. Ha jól tudom már magyar változatban is, szóval csak angol se kell hozzá. Úgyhogy... nem kellene az FB-t teleposztolni....
süti beállítások módosítása