Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Biciklisek vs. autósok

2012.08.17. 14:31 Csendesebben, a gyerek alszik

A minap sétáltam a Városmajorban, és egy fura jelenségre lettem figyelmes. A kerékpárutak fogalma igencsak szabadon értelmezett Budapesten. Persze eddig sem gondoltam naivan, hogy bárki is igazán komolyan venné a narancssárga felfestéseket a bicikliseken kívül –akik mellesleg halál büszkék rá ha van, és azonnal a világ legnagyobb tragédiája, ha valaki nem veszi figyelembe. De igazuk is van, hiszen egy jogállam felelőssége, hogy a szabályszegőket megbüntesse. Nálunk persze leginkább csak az Isten veri őket (sajnos nem bottal).

Sajnos nem tudtam lefotózni (mivel csapnivaló blogger vagyok, és nem is gondoltam rá), amint az előttem andalgó kismama babakocsijával teljesen konzekvensen a kerékpárutat használta a közlekedésre, de olyan aprólékosan, hogy még a lámpás zebránál is a biciklis jelzőt nyomta meg. A nagy siker ebben az, hogy vannak szabályok, amiket az emberek nagyon be akarnak tartani, vagy még helyesebben vannak olyan emberek, akik minden szabályt be akarnak tartani. Bökkenő persze akkor van, amikor kiderül, hogy a legtöbb embernek fingja sincs, hogy valójában mik is a szabályok, mindenki csak gondolja, hogy kb mi a logikus. És valljuk be, a babakocsinak is vannak kerekei, ráadásul párban, szóval a kerékpár valamely szinten igenis vonatkozik rá, ki legyek én, hogy megmondjam neki, hogy téved?

Persze ennél azért vannak kevésbé vicces, de annál idegesítőbb dolgok a budapesti bicikliközlekedésben. Én személyesen igen keveset tekertem a városban, vidéki srác lévén, de vaskos embercsoportok bicikliznek rendszeresen a tágabb baráti társaságomban, így a sztorikban, és balesetekben nincs hiány. Van ugye az első probléma: kevés a bicikliút, és ha van is, sokszor veszélyes az autósok miatt. Könnyen kiguglizható, hogy a „kevés”pontosan mit is jelent, nekem ez a térkép első ránézésre egész lefedett bicikliút-hálózatnak tűnt, amíg el nem olvastam, hogy a kék rész az csak ajánlott útvonal. A kék nélkül meg máris rémszar. És nem szabad elfelejtenünk, azt a tényt sem, hogy van bicikliút, ja, csak azon ezek szerint a babakocsik is járnak, de egyébként az autók rendszeresen ráparkolnak, gyalogosok ténferegnek, részeg csövesen fetrengenek, a németek megszállják Lengyelországot, a japánok meg az amcsikat bombázzák, akik ezért atommal válaszolnak. Szóval megy az élet a biciklisávokon. Volt ez a (természetesen amerikai) csávó, aki csinált is erről egy igencsak fasza videót (mert ugye ez globális probléma: a biciklisávot mindenki leszarja).

Azért vegyük elő az érem másik túloldalát, merthogy a biciklisek rohadt sokszor kárt tesznek az utcán, ugyanis biciklizni akárki elmehet a városba, nem kell se KRESZ, se forgalmi vizsgát tennie, felül, aztán csapatja. Engem személy szerint az első forgalmi vizsgámon azért húztak meg, mert egy jobbkezes utcában balról keresztbe bevágódott egy biciklis, satufék, elkerülő manőver, mindenki a fedélzetre, horgonyt le balra, cipőtalpat az aszfaltra, kurvaanyázás, és akkor álljunk is félre, köszönöm. Szóval sosem voltam nagy „bringázzunk, hogy basszuk az autósok agyát” fan. Letörték már egyszer a tükrömet egy piros lámpánál (mondjuk azt a motorosok is csinálják, akurvannyukat), meghúzták a sárhányómat, meg tíz évet öregedtem minden alkalommal, amikor beszorultam egy bringás mögé a még épülő Margit hídon. Kurvára kell vigyázni rájuk, mert azonnal szörnyethalnak, ha történik valami, és mindig az autós a hibás. Valljuk be, ez azért frusztráló.

A helyzet az, hogy igazságot nem lehet tenni, ahogy a nők és a férfiak között nincs barátság, az autósok és a biciklisek közt sem lesz soha. Ha biciklizem, az autósokat gyűlölöm, ha autózom a bringásokat, szóval nem hiszem, hogy bárki azt mondaná a volán mögött ülve, hogy: „Ahh, végre egy biciklis, annyira hiányzott már a látványa. Hát ebben az országban senki nem szeret tekerni?” És persze egy biciklistől sem várja el az ember, hogy valaha kiejtse a száján, hogy: „Tyű, jön mögöttem egy autós, mily’ kellemes érzés: mintha a jóatyám, vagy akár a Jóisten állna mögöttem, és vigyázna rám, nehogy bajom essék.” Persze a nagy számok törvénye alapján, hát ki tudja. De ha más aspektusból, jobban végiggondolom, mégis volt olyan, hogy örültem egy biciklisnek, aki előttem tekert...


41 komment

Címkék: együttélés

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr74717449

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dr. Kovács Géza 2012.08.17. 23:02:33

Az a sok gyökér, paraszt felköltözik pestre,aztán azt hiszik, hogy ugyanúgy kell közlekedni pesten biciklivel, mint egy faluban. Aztán csodálkozik, hogy leszorítják az úttestrõl. Erre felhajt a járdára és ugyanazt teszi a gyalogossal, amit vele tett az autós! Katasztrófa ami ezzel a várossal történt!

Hajdú Peter 2012.08.17. 23:16:16

Nem nagyon tudok mit irni, amit mar nem irtam le a temaban ezer forumon. Ezert csak roviden: A kurvaanyukat az autosoknak.
A kurvaanyukat, mert a mi penzunkbol epitik nekik az utakat a szorakozasukhoz.
A kurvaanyukat az allando dugokert.
A kurvaanyukat az allando balesetveszelyert.
A kurvaanyukat a legszennyezesert, allergiaert, asztmaert.
A kurvaanyukat hogy eloskodnek az orszagon.
Es a kurvaanyukat a lustasagukert, tohonyasagukert.

Hajdú Peter 2012.08.17. 23:20:11

Ja es persze a kurvaanyukat motorosoknak, is mert az is egy teljesen felesleges kornyezetszennyezes.
(kiveve persze elektromos motor eseten)

dr. Közbiztonság Szilárd 2012.08.17. 23:49:07

Lófaszt a biciklisek seggébe!

Ahol van bicikliút, ott is a járdán mennek (pl. Andrássy, amit most újítottak fel pont a kerekes cigányok kedvéért).

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.18. 00:05:30

@dr. Közbiztonság Szilárd:
ad1 - anyád a kerekes cigány, nácikám!
ad2 - sajnos tény, kellene pár rendőr, többek közt az Andrássy-ra is, hogy lepofozzák végre a köcsög járdázókat a kerékpárútra/úttestre, de legalább a bicikliről, hogy legyenek szívesek tolni a járdán...

Kis ember 2012.08.18. 00:15:52

@dr. Közbiztonság Szilárd:

Kedves Szilárd, az Andrássy úton NINCS bicikliút. A belső szakaszon kerékpárSÁV van, amelyet most, hogy megcseréltek a parkolósávval, nagyon jó használni.
Az Oktogon és a Városliget között gyalog-kerékpárút van (melynek használata nem kötelező), teli macskakővel, gyalogosokkal, nem csoda, hogy ott inkább a szervizúton vagy a forgalmi sávban haladnak a kerékpárosok.
Tájékozatlanságodnál már csak a modortalanságod visszataszítóbb.

placsboy 2012.08.18. 00:17:20

Autosok sulyadojabol, benzin adojabol, egyebb az autosok altal befizetett penzekböl epulnek az utak egy resze (bicigli utak is). A biciglisek mi a lof@sszal jarulnak hozza a kikovetelt utjaik epitesehez??? es ha megepulnek mi a banatert kerekeznek tovabbra is ott a jardan ahonnan jogosan le kellene rugdalni oket, nem beszelve azokrol a taplokrol akik magasrol szarnak a legelemibb kozlekedesi szabalyokra....

placsboy 2012.08.18. 00:29:46

Biciglisek csak pofazni, kovetelni meg tomegesen kerekpart emelgetni tudnak...

Advanced Flight 2012.08.18. 00:38:41

Most ez a poszt tkp miről is szól? Hogy vannak az autósok között is faszok, meg a bringások között is faszok? (sőt, még a gyalogosok között is? és van, aki mindez egyszerre?)

Köszönjük, Captain Obvious! :-)

placsboy 2012.08.18. 00:53:25

@placsboy:
Vajon ha parkolasi dijat kellene nekik is fizetni, hanybol hanyan tennek azt...??? Mindenhol leteszik a biciglit, meg ott is ahol nem lenne szabad...Torvenyen kivuli nepseg (tisztelet a nagyon keves kiveteltol)....

dukeekud 2012.08.18. 01:15:10

@placsboy:"Autosok sulyadojabol, benzin adojabol, egyebb az autosok altal befizetett penzekböl epulnek az utak egy resze (bicigli utak is). "

Egy nagy loszart, az autosok altal allitolag fizetett adok, meg az autok altal tonkretett utak javitasara sem elegendo, nemhogy ujak epitesere. Es akkor nem beszeltunk meg a autosok altal okozott betegsegek, balesetek kezelesi koltsegeirol.

tomwar 2012.08.18. 03:41:49

@dukeekud: Azert elotte szamolj kicsit... Atlag kb. 4.4Mrd liter uzemanyag fogy evente, es 120 Ft/liter a jovedeki ado rajta, ez
528Mrd forint. Az evente kb. 500 km uj autopalya. Es ez CSAK a jovedeki ado, illetekek, AFA es egyeb adok nelkul.

Az egeszsegugyi karokozas mas teszta, de a balesetek serultjeinek kezeleset, az okozott kart pedig a vetkes fel biztositojanak kellene fizetni, ahogy a mentest is. Szerintem.

eöeöe 2012.08.18. 05:35:23

@placsboy: te városban laksz, házban, frankón van szobád?

moby76 2012.08.18. 07:45:39

Én tegnap megdöbbenve tapasztaltam: A Móric környéken gyalogoltam a járdán és szembe jön egy bringás hát jó mondom biztos eltévedt de a "bikája" közvetlenül mögötte és nyugodt hangon mondom neki : ne bringáz a járdán Válasz Ne gyalogolj a járdán!
Ezen csak mosolyogni tudok. Néha össze akad az ember az ufókkal.

midnight coder 2012.08.18. 07:49:00

@Hajdú Peter: Igazából az országot az autósok tartják fenn. A biciklisek 90%-a iskolás (közép vagy egyetemista), illetve biciklisfutár. 30 fölött pedig már nemigen látsz biciklist, kivéve a biciklisfutárokat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.18. 07:57:21

@tomwar: Autópályán is illik és szabad kerékpározni? Mióta? Vagy hogy is jön ez ide?
A mi házunk előtt meg a mi pénzünkből épült az út, és bárki használhatja. (Ráadásul (majdnem, mert nagyrészt gázzal járok két éve, de azelőtt gázolajjal) pont annyit fizetek, az üzemanyagért, mint azok, akik csak használják és rongálják a környezetüket.) A viszonosság elve alapján akkor a többi KÖZutat akár kerékpárral, akár autóval meg én is használhatom, nemdebár?
Szerintem az összes panelproli és plázapatkány, akik még egy méter utat sem építtettek, szálljon magába és fontolja meg önmagával szemben a posztnatális abortusz alkalmazását...

midnight coder 2012.08.18. 07:57:23

@Hajdú Peter: Ps. Ez persze csak pestre igaz, falun vagy kisvárosban más a helyzet.

Amúgy a tohonyaság az egyik legnagyobb ostobaság amit a kerékagyúak emlegetni szoktak. Na most, ha az átlagpolgár a tekerés miatt választaná az autót / tömegközlekedést a drótszamár helyett, akkor elég lenne neki vásárolni egy elektromos bicajt a Tesco-ban, és a tekerés része máris le van tudva a dolognak. Csakhogy a legtöbb esetben:
1. Nincs hova letenni a biciklit, vagy a melóhelyen vagy otthon a panelben. A svédek, norvégok, stb. ahol nagy kerékpáros élet van vagy nem panelben laknak és belvárosban a munkahelyük, vagy kevesebb arra a rétinéger és akár 8 órán át is ott lehet hagyni valamit az utcán anélkül hogy elvinné valaki.
2. Nem egy szál gatyában kell utazni, hanem vinni kell felszerelést, stb. ami nem fér el egy biciklin.
3. Számít, hogy hogyan jelennek meg ott ahová mennek.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.18. 08:02:24

@midnight coder: Alaptalan előítélet. A kerékpárosok között gyakorlatilag csak a szocioparazita, feleslegesen létező, pénzügyi- és egyéb virtuális szolgáltatók, meg a különféle ivarú prostituáltak alulreprezentáltak.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.18. 08:11:36

@midnight coder:
ad 1: Sajnos ez igaz.

ad 2.: Normális, közlekedési eszközként épített és úgy is felszerelt kerékpáron tapasztalatom szerint a Hajdu centrifugával + 1 láda mandarinnal + 2 szatyornyi bevásárlással bezárólag egyszerre elég sok holmit el lehet vinni.
ad 3.: Öltönyzsákot is. Sőt: öltönyzsákban egyszerre akár 4 tájegység néptáncos viseletét is, keményítve, kivasalva. Annyi, hogy időben kell elindulni és a cél közelében átöltözni. Egyébként öltönyben/kiskosztümben/reverendában is lehet tekerni, csak jól, ésszel kell megválasztani a kerékpárt, az útvonalat és a sebességet.

midnight coder 2012.08.18. 08:25:45

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Akkor állj oda valamelyik bicikliút mellé, és számold, hogy ez 25-on aluli, ez 25-on felüli. Na, azonnal látni fogod, hogy melyik korosztály biciklizik.

Azt pedig, hogy ki felesleges és ki nem, a piac dönti el. Bár én még szobafestőt sem láttam kettős létrával kerekezni Pesten.

2. Azért azt megnézném, amint egy Hajdu centrifugával + két szatyorni cuccal keresztül bicajozol Pesten.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.08.18. 08:27:57

@tomwar: Akkor elmondom, hogy évente pont ennyit költ az állam útépítésre és -fenntartásra. De ha hozzászámoljuk az autópálya-építés áfamentességét, a céges autók költségként elszámolt magánhasználatát, az ingyenes parkolást (területhasználatot), máris -1000 milliárdnál járunk. Ha hozzávesszük az egészségi károkat, dugók okozta veszteségeket, akkor -3000 milliárdnál vagyunk... Csak ezt kevesen hajlandók összeszámolni és beismerni, mert axiómának tartják az autóra épülő gazdaságot. Pedig másképp is fel lehetne építeni azt...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.18. 08:36:52

@midnight coder: Nem odaállok, haladok, látom kik jönnek szembe és kiket előzök meg. Szeretném felhívni a b. figyelmedet, hogy országunk ugyan súlyos csonkolásokat szenvedettel, de mégsem csak Budapestből áll. Vannak más települések, sőt városok is, és a lakosság több, mint 80% nem ott él. Már a tehetősebb budapestiek sem.
Konkrétan Debrecenben láttam már szobafestőt kettes létrával és diszperzites vödörrel tekerni. Egyébként bármilyen sűrű forgalomban lehet nyugodtan(!) kerékpározni, ha van buszsáv, akkor a középső sávban is, csak ha dudál, motort túráztat valamelyik buzulmán yuppieköcsög, akkor be kell húzódni a sáv közepére...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2012.08.18. 08:40:26

@airdace: A dohányzás visszaszorítását célzó jogszabályokat évtizedeken keresztül úgy tette lehetetlenné a maffiaszerűen működő multináci dohánylobbi, hogy a döntéshozók elé csak a költségvetés bevételi oldalának csökkentését tették, a kiadásit egyben sohasem, egészen a legutóbbi évekig.

midnight coder 2012.08.18. 08:51:53

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Lehet, legfeljebb ha elesel egy kátyúban átmegy a fejeden egy kamion. Nem nagy ügy.

midnight coder 2012.08.18. 08:53:46

@airdace: Az egészségkárosodás érdekes kérdés. Azzal együtt, hogy itt mennyire szar a levegő, a várható élettartam sokkal magasabb mint vidéken általában.

airdace · http://metamorfozisok.blogspot.com 2012.08.18. 09:02:04

@midnight coder: Nyilván ceteris paribus várható élettartammal kell számolni. De elég figyelni az asztmás megbetegedések trendjét és térbeli eloszlását...

midnight coder 2012.08.18. 09:33:38

@airdace: Ceteris paribus várható élettartammal nem lehet számolni. A körülmények együtt léteznek. Egyebek közt azért van magasabb életszínvonal, jobb orvosi ellátás, mert több GDP keletkezik. A több GDP pedig azért keletkezik, mert több az autós aki dolgozik és pénzt keres, és kevesebb a rétinéger aki csak a gyereket gyártja Szabolcsban.

Környezettudatos 2012.08.18. 09:33:46

@Hajdú Peter: Ti pénzetekből? Vicces vagy egykerekű! A benzinben ősidők óta benne van az útalap...sokan elfelejtették már, de 1990-ben benne hagyták, csak kivetették az azonos célt szolgáló súlyadót is...ezeket szedik az utakra...te mit fizetsz?

Cooler 2012.08.18. 09:34:08

Szerintetek, ha az összes "köcsögautós" ki lesz szorítva a városból (vagy az egész világból), akkor kitől fogják beszedni a kiesett lóvét? Súlyadó, kötelező biztosítás, üzemanyag jövedéki adó, gyorshajtás és egyéb bírságok, fizetős parkolás?

Úgy gondoljátok, eljön majd "bicikis hippi-kánaán"? Tömegek fognak a Hungária krt-on kerekezni énekelve? Hogy majd állambácsinak nem kell a pénz? Nem lesz esetleg kerékpáros jogosítvány, fizetős kerékpáros parkoló, műszaki vizsga, rendszám, kerékpárost basztató kerékpáros rendőr, kötelező "megfelelő, vizsgaállomás által bevizsgált" bukósisak? Ha lesz rendszámod akkor is áthajtasz a piroson/gyalogoson/mindenen?

Pofa befog, örül, hogy ez még nem jutott senkinek az eszébe.

Környezettudatos 2012.08.18. 09:35:16

Egyébként mindig lesz ellentét, de elviselhető mértékű lenne, ha a politikusok végre nem úgy "építenének" bicajutakat, hogy ecsettel húznak egy sárga csíkot a járdára (Battyány tér) vagy az úttestre (Andrássy), hanem valóban építenének, nem a többi közlekedő kárára.

fidesz = házmesterek pártja 2012.08.18. 09:52:02

@midnight coder: hülyeség. Hogy te csak a fiatalabbakat látod meg, az még nem jelenti azt, hogy így is van.
Gondolom, főként a belvárosban szoktál közlekedni, ott meg az egyetemisták valóban túlsúlyban vannak. De ha egy kellemes hétvégén elindulsz kifelé a városból, máris változik a helyzet.

ifjú padavan 2012.08.18. 11:14:14

Nekem régi vesszőparipám, hogy az emberek nem tudják melyik út mire való. Azt gondolják, hogy akinek kereke van annak a kerékpár úton kell közlekednie. Pedig ezt nem a láb/kerék viszonylatban kellene értelmezni, hanem a sebesség szerint. Mivel a bicikli gyorsabban megy mint a gyalogos, ezért van neki külön sávja/útja. Így elkerülhető, hogy a gyorsabb biciklista elüsse a lassabb gyalogost. Viszont a babakocsi vagy a kerekesszék ugyanolyan sebességgel halad mint a gyalogos, tehát nekik a járdán van a helyük. De ugyanezért idegesítő az is amikor a biciklik az úttesten mennek ott ahol van bicikli út/sáv is.

Darkcomet 2012.08.18. 11:14:22

@midnight coder: 42 éves vagyok. Télen-nyáron bicajozom. Nem vagyok biciklis futár. A jól összerakott terkkingemen a hátsó bicajoszsákban akár 30 kilót is elviszek kellemes sebesség mellett.

Ugyanakkor igazad is van, nálunk a fővárosban a bicajozás a biciklisek össztömegét tekintve csak a tavaszi és nyári időszakra szorítkozik. Ezeknek a nagy része divatbicajos, akik egy eső alkalmával már összecsinálják magukat, vagy hétvégi kerékpárosok, akiktől szintén mentsen meg az úristen az utakon, vagy szabadidő biciklis, aki a csili-vili szalonos bicajukon a feszes buziruhában azt hiszi, hogy ővé az utca.

AZ őszi és téli időszakban meg lehet nézni, hányan kerékpároznak, jó, ha napi szinten pár ezren vannak a főváros útjain (szemben a tavaszi-nyári akár több tízezerrel) na őket nevezem én masszív bicajosnak, de a közutakon nem is velük van a baj.

Ugyanakkor azt is látni kell, hogy amíg nincs megfelelő koncepció a fővárosi biciklis közlekedésbe, addig nem is fog olyan kerékpáros kultúra kialakulni, mint mondjuk skandináviába.

ifjú padavan 2012.08.18. 11:28:06

@Darkcomet: Hát szerintem pont a masszív bicajosokkal van baj, akik olyan menőnek képzelik magukat, hogy nem mennek fel a bicikli útra, ők akkor is az út közepén mennek amikor mehetnének a bicikli úton is. Mondjuk a piros lámpa az nem csak rájuk nem vonatkozik, hanem egyik bringásra sem.

ex-dr. vuk 2012.08.18. 11:34:25

Kivaloan latszik, hogy a posztiro sosem jart kulturalt orszagban, es kizarolag a budapesti (es magyar) kozlekedesi moralbol indul ki.
Ez kulonosen szanalmas: "az autósok és a biciklisek közt sem lesz soha. Ha biciklizem, az autósokat gyűlölöm, ha autózom a bringásokat"

Nekem autoban ulve sincs bajom a bringasokkal es bringan ulve sincs kulonosebb bajom az autosokkal (kivetel azert mindket oldalon akad, de kollektive nincs bajom veluk). Mindenki megy a maga celja fele, nem bantjuk egymast. Miert is tennenk?
Londonban pl. ezek a kivetelek olyannyira minimalisak, hogy mar-mar nem is leteznek.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.18. 12:17:17

Ezek a mai babakocsis csecsemők, hogy rohadnának meg... Menjenek a mezőre és tologattassák magukat, ahelyett, hogy a belvárosi emberek ÉLETÉT nehezítik meg. Az ilyen minek jön egyáltalán a világra?

Dögöljenek meg az anyukák is, mér' nem lehet normális helyre gyereket szülni? Költözzenek falura, ott nem zavar senkit, hogy dupla helyet foglalnak a járdán.

Ha fizetem itt a családi támogatást NEKIK az ÉN adómból, akkor hadd közlekedjek már ott nyugodtan, ahol én akarok.

*köp*

főboszorka45 2012.08.18. 12:28:40

Na igen.. Én vagy gyalog, vagy kocsival közlekedem.
Magam részéről utálom a bringásokat, mert azt hiszik, nekik mindent szabad.
Pl autósként jobbra szeretnék kanyarodni a zebrán át az útra. Erre jön egy bringás, á dhogy száll le a bringájáró.. előre kerekezik, hátrafelé dumál a hevarjának, aki szintén nem száll le a bringájáról... Aztán jön valaki egyenesen, és majdnem elüti őket....
A múltkor meg nagymotorral hajtott fel valaki a járdára, hogy kikerülje a dugót.... Majdnem elsodort, mert 10 centi híján eléléptem, ti. kutyaszart kellett a járdán kikerülnöm. Én jogosítványhoz, KRESZ vizsgához kötném a bringázást, mindjárt betartanák a szabályokat. Ja és 20 éves kor alatt senkinek nam adnék jogsit semmire...
Bringás szálljon magába, mikor reklamálja az autósokat EZÉRT utáljuk őket gyalogosként és autósként is.

tomwar 2012.08.21. 15:48:08

@Kitalátor - a legnagyobb mikroblogger: Sosem allitottam...csupan egy szamot, es egy kezzelfoghatobb "meroszamot" tettem melle.

Nos, egy meter utat sem epitettem, de tisztessegesen fizetek adot evtizedek ota (es jarulekokat is). De kivancsian varom a fogyasztasi kultura atalakulasat, amikor majd riksaval hordjak az arukat az uzletekbe...ize, akarom mondani az ostermelok a piacra.

Van, amit lehet, es van, amit nem....erofeszitesektol fuggetlenul. Ettol meg lehet ra torekedni, de ne legyen elvaras mas fele.