Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Dühös madár nem madár

2012.05.11. 14:19 mujure

Nekem nincs szuperokos telefonom (épp csak kicsit kapisgálja), nincs rajta sok minden, nem tud kávét főzni, de még az újságot se veszi meg helyettem. Az viszont számomra mindig is fontos egy telefonnál, hogy milyen játék van rajta, elvégre sokszor utazunk békávén/vonaton/ezenazon, ezért nem baj, ha van rajta valami jó kis hülyeség, amivel elüthető az idő. Mai posztunk témája az Angry Birds, ami speciel szintén nincs a mobilomon.

Annál inkább a gépemen, amire egy félig-meddig átmulatott éjszaka másnapján rakta rá a hozzám jelenleg (sajnos) legközelebb álló hölgyismerősöm, pusztán azért, mert játszani akart vele. Történt mindez hosszú hónapokkal (sőt, ahogy olvasom, évekkel) a játék megjelenése után, így elmondható, hogy kicsit későn vesztettem el a dühösmadár-szüzességem. Persze akkor már nem szarral gurigáztunk, hanem mindjárt a legújabb, legfaszább és legizgalmasabb verziót, az Angry Birds Space-t töltöttük le, és hogy teljesen őszinte legyek: nem csalódtam. Tényleg nem nagy cucc.

Az első az, hogy ez állítólag jól néz ki. Hát, nem tudom, nem vagyok az a nagy számítógépes játék buzi, sőt, én leakadtam a FIFA-Commandos-Need for Speed szentháromságnál, azóta azt se tudom, hogy…szóval semmit, de biztos vagyok benne, hogy ennél csak stílusosabban és szebben tud kinézni egy játék. Szóval, kezembe akadt ez a madaras dolog, ahol pusztán annyi a lényeg, hogy ezeket a disznókat ki kell nyírni, esetleg valahogy kijutattni az űrbe, mert ott meg lehet fulladni. Tanítani is tud az Angry Birds. Szerintem a kinézete leginkább semmi extra, vannak madarak, disznók meg bolygók, tulajdonképpen se nem látványos, se nem halál unalmas, pusztán egy ügyességi(nek szánt) játék. Ezzel még csak nem is lenne gond, hiszen legalább nincs benne semmi flanc, de a baj az, hogy sokak szerint ez tényleg jól néz ki. Hát pedig nem.

space_icon_512x512.pngEzzel a lendülettel haladhatunk is tovább: az Angry Birds „egy ügyességi és logikai elemeket ötvöző videojáték”, meséli nekünk wiki, és ez bizony csodásan hangzik, valahol még igaz is, a 9 éves unokahúgom például imádja, és tavaly nyáron nagy hangon oktatta ki a komplett családot (már azt a részét, aki vette a fáradtságot, hogy játsszon) arról, hogy melyik pályát hogyan kell megcsinálni. Aranyos volt, meg az unokahúgom egyike azon kevés embernek a Földön, akiket feltételek nélkül imádok, de azt is látni kell, hogy ő bizony még csak 9 éves. Tavaly nyáron ráadásul 8 volt. Amit én őszintén nem értek, az a rajongás, amit ez a játék kiváltott az emberekből. Ez a játék egész egyszerűen nem olyan jó, hogy felnőtt emberek hosszú órákon keresztül ezzel játsszanak.

Élő Angry Birdsös reklám, fejlesztések, miközben a játék valójában továbbra sem halad sehonnan sehová, ha kétszer kilövöm ugyanoda célozva, ugyanolyan erősen ugyanazt a madarat, két teljesen eltérő dolog fog történni, aminek se ügyességileg, se logikailag nincsen semmi értelme. Kipróbáltam, tényleg két egymástól teljesen különálló esemény történt, az első kísérletnél felrobbant a fél bolygó, a másiknál életben maradt az összes disznó, miközben én direkt ugyanazt a mozdulatsort végeztem el.
Az Angry Birds esetleges, a szerencsének tulajdonítjuk benne a legnagyobb jelentőséget, és mint ilyen, kurva idegesítő. Idegesítő, mert nem tudod mi fog történni, ezért nem is nagyon tudod kiszámítani, hogy mi merre hány méter. Értem én, hogy felállíthatóak a pályákon bizonyos minták, amik alapján meg lehet csinálni, nekem is megy, nem is nagy ördöngösség (mégiscsak 10 éveseknek találták ki…), ettől még sajnos bosszantó marad az, hogy néha totál random sikerül egy pálya, miközben korábban is pontosan ugyanazt a metódust csináltam, mint amikor szétrobbant az összes disznaja.

Nem rossz ez a játék, nem ezt akarom kihozni ebből, sőt, kicsit rá is lehet akadni, nekem mondjuk negyedóránál tovább még egyszer sem sikerült. Tökéletes mobiljáték, de hogy minek teszik számítógépre, netre és egyáltalán, miért gondolják azt az emberek, hogy ez minden idők egyik legfaszább játéka, arról ötletem sincs. Egyáltalán nem nagy cucc, pusztán az, ami: egy idegesítő ügyességi játék, pont olyan, mint mondjuk a Bounce Tales vagy a Snake. Az Angry Birds nem szórakoztat, csak jól el tudod baszni vele az idődet.


1 komment

Címkék: kritika játék űr

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr974502396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bucbuc 2012.05.11. 18:04:49

Ebben a játékban nem tudod kétszer egymás utná ugyanazt a lövést megcsinálni, hacsak neme gy ilyen célra írt program vagy.
Akkor viszont azt kellett volna tapasztalnod, hogy ugyanaz történik.
süti beállítások módosítása