Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Rajtad röhögnek

2011.03.04. 14:04 mujure

A minap megkaptam én is az alkotmányról szóló „kérdőívet”, és be kell valljam, nagyon jól mulattam. Hirtelen jókedvemben ki is töltöttem, és mostanra szerintem már postára is van adva, azaz jó állampolgár voltam, kérem a csokimat!

Nem vagyok politikai szakértő (sőt!), de azért egyszerű állampolgárként/egyetemistaként/Fradistaként (megfelelőt aláhúzni!) igyekszem figyelemmel követni, hogy mi zajlik ebben az országban. Alapvetően egy tájékozott embernek tartom magamat, de nem ez tölti ki a mindennapjaimat, minden cikket, országgyűlési közvetítést, satöbbit nem olvasok el. És akkor jött ez a kérdőív, ami speciel az alkotmányról szól, amit viszont igen-igen fontosnak tartok, így érdeklődéssel vegyes izgalommal, remegő kezekkel bontottam fel a levelet. Végre fontos vagyok!

Nem akarok másokat ismételni, mivel például itt már leírták a véleményemet a dologról (érdemes elolvasni!). „Kamu kérdések, melyek egyetlen célja, hogy egy egy irányba mutató népakaratot lehessen felmutatni, amibe utólag bármit be lehet magyarázni.” – mondja nekünk istvanffy, és ezzel én ezt a dolgot elintézettnek is tekintem. Kormányunk olyan egyértelmű dolgokat kérdez, mint például: védjük-e természeti értékeinket? Védjük-e a határon túliakat? Gondoljunk-e a jövő nemzedékeire (WTF???)? Tényleg remekül szórakoztam a kérdéseken és a számomra néhol teljesen értelmezhetetlen válaszokon, mint például: „Az új magyar alkotmány fejezze ki a határon túl élő magyarokkal való nemzeti összetartozás értékét, de nem szükséges, hogy kötelezettségeket is megfogalmazzon a mindenkori kormányok számára.” Hogy pontosan mit értenek kötelezettségek alatt, az számomra nem teljesen világos, persze lehet, hogy én vagyok a hülye.

Muszáj kiemelnem Szájer József bevezetőjéből az alábbi mondatot: „Az eddig lefolytatott konzultációk alapján összeállítottunk egy kérdéssort.” Hát ez remek. Természetesen minden állampolgárnak kutya kötelessége ezekre válaszolni, ez még rendben is volna, ha legalább minimálisan értelmes dolgok szerepelnének benne, nem pedig egyértelmű, közös akaratot feltételező alibi kérdések. A szép ebben a mondatban az, hogy ezek szerint e mögött a „kérdőív” mögött komoly munka van. Azaz ott üldögéltek ezek a drága emberek, és azon gondolkodtak, hogy akkor ők most vállaljanak-e kötelezettséget a jövő nemzedékek iránt? Ehh, fene se tudja, kérdezzük meg a népet! A nép persze józanul válaszol, mit ad Isten, pont azt, amire ők is gondoltak. Szóval a konzultációkon még csak idáig jutottak?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerinte sok munka van mögötte

 

Ami először eszembe jutott miután kinevetgéltem magam az volt, hogy ez nem kérdőív. Összehányták nekünk egy szórólapra bármelyik kampány hangzatos szólamait, csak kérdések formájában. Alapból vicces az, hogy mindegyik kérdés a „vannak, akik azt javasolják, hogy” tagmondattal kezdődik, és általában a „Mások szerint ez nem szükséges. Ön mit gondol?” lózunggal fejeződik be. Fogalmazzunk úgy, hogy ez így kicsit sutának tűnik. Kicsit olyan jellege van ennek a „kérdőívnek”, mintha tényleg egy, a kampányból hátramaradt szöveget találtak volna valamelyik számítógépük mélyén. Látom magam előtt, hogy egy évvel ezelőtt felteszik ezeket a kérdéseket, majd ezek végén az szerepel, hogy „Ha ön ezzel egyetért, akkor Ön is Fidesz-szavazó! Kérjük április X-én támogassa Ön is szavazatával a Fidesz-KDNP közös jelöltjét! Hajrá, Magyarország, hajrá, magyarok!” Ezt a részt szépen levágták, beillesztették a helyére a fenti befejező mondatot, majd szépen kreáltak még két válaszlehetőséget (a neígylegyen-típusúakat és a nemtudom-okat), és már készen is vagyunk.
Ja, és van lehetőség saját ötleteink leírására, mert a kormány ennyire jóarc, hogy őket ez is érdekli. Az én ötletem az, hogy szerepeljen az alkotmányban a szexhez, a pizzához és a focihoz való jog védelme is. Szar bohózathoz szar poén...

Természetesen egyetértek minden olyan kezdeményezéssel, amik népszavazást javasolnak az új alkotmányról, hogy TÉNYLEG legyen beleszólása az embereknek abba, milyen rend szerint éljenek, ne pedig csak egy jól kinéző statisztika legyünk. Az, hogy ezt igyekeznek elkerülni, egy dolog, az viszont, hogy ezt így csinálják, gyakorlatilag a képünkbe röhögve, az bicskanyitogató. Ez a „kérdőív” csak kihozza azt a gondolatot, hogy mi lenne, ha komolyan vennének minket, legalább egy picit. Ha ez akar lenni a figyelemelterelés, akkor itt baj van. Rosszul csinálod.


Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: politika levél

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr792709943

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Alkotmány: százezren már válaszoltak 2011.03.04. 16:33:01

Péntekig már több mint 115 ezer alkotmányozással kapcsolatos kérdőívet küldtek vissza a választópolgárok.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása