Hamu és Feltámadás

Online kocsma! Dohányzó helyiség (kérjük használja a kihelyezett hamutálakat), asztalt biztosítani csak rendelés fejében tudunk, a földre köpni tilos!

Friss topikok

Ezért jár az egyik szurkoló meccsre

2014.08.26. 13:06 mujure

Vasárnap délután régi rutin jött elő: felvettem a sálamat, magam mellé vettem szkr-t, kimetróztunk a Népligethez, összeszedtünk még legalább két embert és igen, újra Fradi-pályára mentünk Fradi-meccsre. Az újba. A Groupama Aréna nevű, zsírúj, teljesen európai stadionba. Nem éreztem még otthon magam, olyan volt, mintha egy külföldi idegenbeli meccsen lennék, amit Gera gólja csak megerősített. Ez még nem az én stadionom. Ahhoz, hogy az legyen, kellene egy vezérszurkoló, meg egy telt házas derby-győzelem. Voltunk ott még vagy 12 ezren, de az ultrák persze nem jöttek ki, mert gondjaik vannak. Mi ilyenkor egy „igazi Fradista” kötelessége?

Részemről már magát az új stadiont is csak púpnak érzem a hátamon azóta, hogy egyáltalán felmerült a léte. Nem szeretem, hogy a csapatomat, ami okbjektíven nézve csak egy egyszerű, de igen népszerű focicsapat, politikai célokra kihasználják. Nem új keletű dolog ez, már Rákosiék is ezt csinálták, meg utána Kádár is, a külföldi példákat nem is sorolva. Ráadásul ott van mindenféle egyéb művészeti-szórakoztatóipari ágazat is, amiket szintén jobbra-balra röptet a politika menetszele, gondoljunk csak a Nemzeti Színházra, az Illésre, vagy akár Kertész Imrére. Akkor azonban, amikor Orbán Viktor beszédet mond annak a csapatnak a stadionavatóján, amelyiknek még csak nem is szurkolt soha (pedig van egy pár kedvence…), de a saját csapatáén (tudjátok, ő a Puskás Akadémia elnöke) viszont nem, akkor megfordul bennem néhány dolog. Például a gyomrom is.

Nem tetszik, hogy Kubatov Gábor a klubom elnöke. Nem szeretem Kubatovot, szerintem egy arrogáns, önelégült pöcshuszár, amit például ez a tegnapi Origo-cikk is tökéletesen bizonyít. A szurkolókkal képtelen szót érteni, pedig állítólag ott ugrált az Albert Stadion K-L szektorában, így a mostani helyzetért nem kevés felelősség terheli. Nem tetszik, hogy egy pártkatona üldögél a tök üres VIP-ben és boldogan hívja ki vödöröntözős játékra egy másik budapesti csapat másik elnök-pártkatonáját. Amúgy ez az érzés sem újdonság, nem nagyon emlékszem olyan Fradi-elnökre, akit kedveltem volna. Amióta meccsre járok, volt már elnök Furulyás János, Ináncsy Miklós, Dámossy Zsolt, Rieb György, Kovács Miklós és most Kubatov Gábor. Nem mondom, kellett némi segítség a Google-től, hogy mindet összeszedjem, de azért ezek közül jó néhányat küldtem el a kurva anyjába a lelátóról. És akkor most a tulajokról, Várszegiről, McCabe-ről nem is beszéltünk. Végül jött Kubatov, jött az új stadion és jött a vénaszkenner.

12 ezer néző is csak félház

Jöttek vele a problémák is. A sas rohadt jól néz ki, még a Császár is kapott egy szobrot (ha már a stadion nevét eladták), az aréna meg alapvetően tényleg európai színvonalat képvisel, nagyon jól néz ki belülről, az akusztikája is rendben van és még a csapat is nyert. Az ultrák baja persze a vénaszkenner, ami szerintük valami rémséges dolog lehet, pedig igazából csak a tenyeredet tartod egy izé fölé. Ez ugyebár azt jelenti az ultráknak, más néven az Igaz Fradistáknak, hogy fel kell adniuk a személyiségi jogaikat, és még többet kell fizetni a jegyért. Ez utóbbi speciel engem is zavar, de az is tény, hogy már a régi stadionba is jó drágára emelték az árakat. Tegnap összességében nem volt rossz hangulat, volt már rosszabb (sőt!), jól szól a stadion, csak egy vezérszurkoló kellett volna, hogy ne legyenek üresjáratok, legközelebb talán feláll valaki az emelvényre egy mikrofonnal a kezében. Sajnálom, hogy nincsenek ott az ultrák, de azért ne legyek már gerinctelen féreg, mert kimentem a kedvenc csapatom meccsére.

Ne mondják meg nekem, hogy ki az Igazi Fradista. Hogy az Igazi Fradista dolga most az, hogy a fotelből/kocsmából nézze a meccseket, mert most szolidarítani kell. Kivel? Azokkal, akik féltik a pozícióikat, féltik az eddig bejáratott illegális módokat arra, amik segítségével a kitiltásuk ellenére is a meccseken voltak? Akinek nincs félnivalója, az oda tudja tartani a tenyerét fél másodpercig egy ketyere fölé! Kik vagytok ti, hogy megkérdőjelezzétek az elhivatottságomat egy focicsapat iránt? Egy focicsapat, baszki! Mi lesz a következő? Le leszek cseszve azért, mert elmentem egy gonosz kapitalista/zsidó/magyarellenes Cinema City moziba és halálra röhögtem magam a Galaxis őrzőin? Igen, kifizettem Kubatovnak és az általa vezetett klubnak a szurkolói kártya árát, a jegyárat és még többször is meg fogom tenni. Nem azért, mert egyetértek azzal, ahogy Kubatov Gábor kommunikál. Még csak nem is azért, hogy bizonyítsam, nem ti mondjátok meg nekem, hogy ki a fradista és ki nem. Egyszerűen csak szeretem élőben nézni a csapatomat és szurkolni neki. És azt szeretném, hogy ezt békében tehessem meg, anélkül, hogy félrevezetett okostojások elmagyarázzák nekem, hogy miért is nem tartozom a csapatom szurkolói közé. 


5 komment

Címkék: foci magyarfoci stadion idióták

A bejegyzés trackback címe:

https://foenix.blog.hu/api/trackback/id/tr416637049

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Doomsday Killer 2014.08.27. 09:10:15

Így van. Engem már a Pápa ellen is bántott az a kirekesztés amivel az "ultrák" éltek. Nem szurkolhatok később jött a csak fehérben mehetek stb... Az lett a vége, hogy a Kecskemét elleni meccset HAZAI szektorban néztem végig :') (elsők között csináltam meg a szurkolóit)

LallR 2014.08.27. 09:38:39

én is tökéletesen egyet értek.. aki focit akar nézni az nem meri felvállalni a személyét?! nálam se népszerű a vezetőség, de a szívem a nép csapatáé, és bármit amit a meccsen teszek vagy mondok azt felvállalom és nem rejtem magam a tömegbe..

LallR 2014.08.27. 09:42:05

persze a jegy árak már más tészta, mert olykor ilyen lélektelen játékra, már nem biztos, h kiadnak ennyit az emberek

Sanda gyanu 2014.08.27. 09:52:26

Én alapítanék egy alternatív magyar ligát az MLSZ mellett, ahol a meccseken engedélyezve lenne a pirotechnika, a gyalázkodós rigmus, meg alkalmasint a tömegbunyó is. (Mentőautó persze lenne.) Csak néhány csapatot kéne szerezni, aki hajlandó átjönni, aztán meglátnánk, hogy melyik liga meccseire jönnének el többen!

ledo76 2014.08.27. 11:01:55

Az a helyzet, hogy mindkét oldalnak igaza van és az egyiknek sincs. A vezetőség, élén Kubatovval, tipikus fideszes módon mindent az ellenőrzése alá akar vonni és a Fradi hagyományaival szemben (ez többek között az ami a Fradit régen kiemelte a magyar mezőnyből) hűbéres pártcsapatot akar csinálni. Meg is értem ha ez sok ultrának/szurkolónak nem tetszik. De az is tény, hogy végre rendet kell tenni a stadionokban. Bár szerintem is el van túlozva a huligán/balhé kérdés, de ezek az emberek valóban nem valók a stadionokba és az olyanok se akik a szekusokkal (egyébként itt van Kubatov legnagyobb képmutatása, az őrző-védők között ott vannak a legnagyobb bűnözők) jó viszonyt ápolva nem fizetnek a szolgáltatásért. Ezen felül, ugyan úgy ahogy a vezetőség részéről, a keménymag politikai véleménye sem érdekel, a zsidózás, jobbikpártolás stb legalább olyan idegesítő mint a bunyók, remélem ezek is kikopnak a lelátóról. A szimpla szurkolónak pedig nem mondja meg senki, hogy mikor járjon ki vagy se.
süti beállítások módosítása